Bazı Afrika üniversitelerinde sürdürülebilirlik uygulamalarının uygulanması üzerine bir içerik analizi

dc.contributor.advisorÖzkut, Uğur Tarık
dc.contributor.authorUgbaja, Safıya Ibrahım
dc.contributor.otherSağlık Yönetimi / Healthcare Management
dc.date.accessioned2024-08-07T20:21:44Z
dc.date.available2024-08-07T20:21:44Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstractÜniversiteler, tüm toplumun temel değerlerine ve refahına önemli katkılarda bulundukları için sürdürülebilirlik araştırmalarının öğretimi, eğitimi ve yürütülmesinde temel bir rol oynamaktadır. Afrika üniversiteleri, kıta ekonomisinin önemli bir parçasıdır çünkü onlar, sistematik olarak hükümet ve hükümet dışı kurumlarda çalışan ve yöneten geleceğin profesyonellerini yetiştirirler, sürdürülebilir bir toplumun başarısını artırmak için konumlandırılmışlardır. Sonuç olarak, üniversitelerin kurumlarında sürdürülebilirlik uygulamalarını hayata geçirmeleri yönünde yüksek talepler bulunmaktadır. Bu araştırmada bazı Afrika Üniversitelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma, CORE (Müfredat, İşlem, Araştırma ve Eğitim) sistemini bir kriter olarak kullanarak sürdürülebilirlik uygulamalarını ne ölçüde uyguladıklarını değerlendirmek için UI GreenMetric sıralama endeksi web sitelerini ve Üniversitelerin sürdürülebilirlik yıllık raporlarını kullanan bir içerik analizidir. Bu sıralama endeksi, göstergeleri iklim değişikliği ve enerji kullanımı, su tasarrufu, atık azaltma, ortam ve altyapı, Eğitim ve ulaşım olduğu için seçildi. Yukarıda belirtilenler, ekonomi, çevre ve toplumdan oluşan sürdürülebilirliğin üç ayağını kapsamaktadır. İncelenen ve değerlendirilen toplam örneklem ve popülasyon, UI GreenMetric sıralama Endeksine göre sürdürülebilirlik uygulayan yirmi iki Afrikalı idi. Analiz, Müfredat, Araştırma ve Katılım uygulamalarında ilerleme olduğunu, ancak çalışma örneğinde uygulanmaya başlayan sürdürülebilirlik odaklı uygulamaların CORE sisteminin İşleyişinde daha az ilerleme olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırma çalışması, sürdürülebilirlik uygulamalarının uygulanması yoluyla yönetim sistemlerini geliştirmek isteyen herhangi bir Afrika üniversitesine yardımcı olabilir. Anahtar Söicükler: Sürdürülebilirlik, Müfredat, Araştırma, GreenMetrıc rankıng Index.
dc.description.abstractThere are strong expectations placed on colleges to embrace sustainability principles in their settings because they make major contributions to the core values and general well-being of the entire society, universities play a crucial role in educating, training, and conducting sustainable research. They prepare future professionals to work in and administer to public and private institutions in a methodical manner, African universities are a vital component of the continent's economy. As a result, they are better able to contribute to the development of a sustainable society. Examining and evaluating certain African universities' sustainability initiatives was the focus of this study. The research is a content analysis that used UI GreenMetric ranking index websites and the Universities' sustainability annual reports to evaluate the extent to which they have implemented sustainability practices using CORE (Curriculum, Operation, Research and Education) system as a criteria. This ranking index was chosen because its indicators are climate change and energy usage, water conservation, waste reduction, setting and infrastructure, Education and transportation. The aforementioned encompasses the three pillars of sustainability which have Economy, Environment and the Society. The total sample and population examined and evaluated were twenty-two African sustainability practicing based on the UI GreenMetric ranking Index. The analysis reveals that there is a progress in Curriculum, Research and Engagement practices, but less progress in Operation of the CORE system of sustainability-oriented practices which are beginning to be implemented in in the sample of study. This research work is capable of helping any African university that wants to improve their managerial system through the implementation of sustainability practices. Key words: Sustainability, Curriculum, Research, GreenMetric Ranking Index.en
dc.identifier.endpage80en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5795
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rtu8jIQFqUFDwqZSgiPERArLzX-JIimx-O_REJqGw7xo
dc.institutionauthorÖzkut, Uğur Tarık
dc.institutionauthorÖzkut, Uğur Tarık
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBazı Afrika üniversitelerinde sürdürülebilirlik uygulamalarının uygulanması üzerine bir içerik analizi
dc.titleA content analysis on the implementation of sustainabilility practices in some African universitiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication793b13d2-07d5-4fa0-ae2f-8c0b60aa9832
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery793b13d2-07d5-4fa0-ae2f-8c0b60aa9832
relation.isOrgUnitOfPublication844c07a6-e1a1-405b-bb12-76a703120144
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery844c07a6-e1a1-405b-bb12-76a703120144

Files