Sigorta Ürünlerinin Dijital Pazarlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorHakan ÖZCAN
dc.contributor.authorGökhan DEMİRAL
dc.date.accessioned2024-05-25T12:19:41Z
dc.date.available2024-05-25T12:19:41Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İstanbul, Türkiye İstanbul Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractGelişen ve değişen teknoloji hayatımızın her alanında etkin olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ülkemizde ilaç sektörü de global değişmelere paralel olarak gelişim göstermiştir. Sosyal iletişim ağlarının kullanımının artması ile pazarlama ve satış teknikleri açısından yeni fırsatlar ortaya çıkmıştır. Ülkemizde tıbbi ürünlerin dijital ortamlarda satılması ve reklamı yapılması yasaktır. Ancak takviye ilaçları ve bitkisel tıbbi ürünler pazarlayan işletmeler dijital pazarlama ile satış yapmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada dijital pazarlamanın ilaç sektöründe etkin bir şekilde kullanılması için neler yapılması gerektiği araştırılmıştır. Pazarlama sürecinde sigortanın etkisi ve sigorta ürünlerinin kullanımı analiz edilmiştir. Dijital pazarlamanın etkin kullanılması için bir dizi teşviklere ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Kullanıcıların puan, giyim çeki, prim ve tatil ile ödüllendirilmesi beklentiler arasındadır. Online ürün satışı yapan firmalar müşterilerine satınalma miktarına göre verilecekleri puanlama ile; sigorta hizmeti alternatifini sunabileceklerdir. Kullanıcılara sağlık, hukuk, konut, işyeri ve araçları konusunda sigorta asistans ve bilgi hattı hizmetleri sunulabilecektir. Dijital platform üzerinden satın alınan ürünler için sigorta yapılması da sürece olumlu katkı sağlayacaktır. Sipariş edilen ürünün hasarlı teslim alınması riski, bu tip pazarlamanın gelişimindeki en önemli bir engellerden biridir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.26466/opus.558980
dc.identifier.endpage2107en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage2087en_US
dc.identifier.trdizinid384497
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.558980
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/384497/sigorta-urunlerinin-dijital-pazarlamaya-etkisi-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1829
dc.identifier.volume11en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSigorta Ürünlerinin Dijital Pazarlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files