Turizm sektöründe finansal oran analizi: Örnek firma uygulamaları

dc.contributor.advisor Yıldırtan, Z. Dina Çakmur
dc.contributor.author Karahüseyin, Serhat Erdal
dc.date.accessioned 2024-08-07T19:59:08Z
dc.date.available 2024-08-07T19:59:08Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüz rekabete dayalı dünyasının yarışmacıları olarak, içinde koşuşturulan ekonomik düzen, insanların hayatlarını derinden etkileyen en önemli olgular arasında yer almaktadır. Sistemin bir parçası olmak, kaçınılmaz bir sonuç olarak onu anlamayı zorunlu kılar. Yaşanılan çevre, coğrafya, ülke politikaları, toplumsal düzenler, dinler ve daha birçok şey birbiriyle kimi zaman bağımsız gibi dursa da hiçbir zaman bağımsız olmayan bir bütündür. Bu bütünlük içerisinde kişiler, sürekli olarak yaşadıkları çevrenin dışına çıkmak isteyip yeni deneyimler yaşamak istemektedirler. Bu istek ile şekillenen ve ekonomik, kültürel, sosyal, siyasi vb. birçok açıdan önemli bir değer yaratma kabiliyetine sahip olan turizm, tüm bu özelliklerinden dolayı özel bir sektördür. Çalışma, bu ekonomik önemi dördüncü bölümde yer verilen temel problem sorusu ve hipotezlerle yorumlayarak sektördeki firmaları karlılıkları yönünden incelemektedir. İlk olarak çalışma amacı detaylıca anlatılmış, sonrasında ikinci bölümünde turizm hakkında detaylı bilgilere çalışma amacı doğrultusunda yer verilmiştir. Üçüncü bölümde asıl amaca ulaşmak için gerekli olan sermaye yapısı ve finansal analiz kavramları birlikte incelenmiş, dördüncü bölümde ise uygulama kısmı karlılık oranları üzerinden yapılarak ortaya çıkmıştır. Sonuç bölümünde ise, kişisel görüşlere yer verilip öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstract The economic order rushed in as the competitors of today's competitive world is among the most important facts that deeply affect people's lives. Being part of the system, makes it imperative to understand it as an inevitable result. Although the environment, geography, country policies, social orders, religions and many other things seem to be independent from each other, but they are never independent. In this integrity, people want to constantly go out of their environment and have new experiences. Shaped by this desire and economic, cultural, social, political, etc. tourism which has the ability to create significant value in many respects, is a private sector due to all these features. The study, interprets this economic importance with the main problem question and hypotheses in the fourth section and examines the companies in the sector in terms of their profitability. At first, the purpose of the study is explained in detail, and in the second part, detailed information about tourism is given in line with the purpose of the study. In the third part, the concepts of capital structure and financial analysis, which are necessary to reach the main purpose, were examined together, and in the fourth part, the application part was created through profitability ratios. In the conclusion part, personal opinions are included and suggestions are presented. en
dc.identifier.endpage 145 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4456
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1EJxfPKgwDtFTHvdU7LiT3251KE-itC2cuBWLRaEymoe
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Finansal analiz
dc.subject Finansal oranlar
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Karlılık
dc.subject Financial analysis en_US
dc.subject Financial rates en_US
dc.subject Oran analizi
dc.subject Profitability en_US
dc.subject Turizm işletmeleri
dc.subject Rate analysis en_US
dc.subject Tourism businesses en_US
dc.subject Turizm sektörü
dc.subject Tourism sector en_US
dc.title Turizm sektöründe finansal oran analizi: Örnek firma uygulamaları
dc.title Financial ratio analysis in tourism sector: Examples of firm en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files