Okullarda transformasyonel liderliğin okul performansı üzerine etkileri
dc.contributor.advisor | Eryılmaz, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özyılmaz, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T22:41:55Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T22:41:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Toplumların yapılarında yaşanan hızlı değişim süreci, örgütlerin transformasyonel bir değişiklik yaşamalarını gerekli kılmıştır. Transformasyonel liderlik, değişimin yönünü belirleyen ve değişimin öncülüğünü yapan bir liderlik şeklidir. Bu tez çalışması, transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisinin belirlenmesi ve konu ile ilgili önerilerin sunulması açısından önem taşımaktadır. Bu tezde; transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisi katılımcıların algıları bağlamında anlaşılmaya gayret edilmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın hipotezlerini test edebilmek adına 2015 yılının Ocak ayında, 360 eğitimciye 36 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları transformasyonel liderliğin kimi boyutlarının örgüt performansı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkileri olduğunu ortaya koymaktadır Anahtar Kelimeler: Lider, transformasyonel lider, eğitimci, okul performansı | |
dc.description.abstract | Rapid change that has occurred in the structure of society was necessary to live a transformational change in the organization. Transformational leadership is a leadership that determines the direction of change and advocating for change shape. In this thesis, the transformational leadership style is important in terms of determining the effect of school performance and submission of proposals on the subject. In this thesis; transformational leadership style, aimed to determine the opinions of educators in determining the level of impact on school performance. The survey was conducted in the month of January 2015, consisting of 360 educators in 36 questions. The findings showed that some dimensions of transformational leadership have some significant effects on school performance. Keywords: Leader, transformational leaders, educators, school performance | en_US |
dc.identifier.endpage | 105 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/2864 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrBB2cq-PUkXSNw76euKw28oAkUydnDsPBs4fUhy-_9LP | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
dc.subject | Dönüşümcü liderlik | |
dc.subject | Liderlik | |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Okul yöneticileri | |
dc.subject | Transformational leadership | en_US |
dc.subject | Leadership | en_US |
dc.subject | Ortaokullar | |
dc.subject | School administrators | en_US |
dc.subject | Performans | |
dc.subject | Secondary schools | en_US |
dc.subject | Performance | en_US |
dc.subject | İlkokullar | |
dc.subject | Primary schools | en_US |
dc.title | Okullarda transformasyonel liderliğin okul performansı üzerine etkileri | |
dc.title | Transformational leadership in school effects on school performance | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |