Okullarda transformasyonel liderliğin okul performansı üzerine etkileri

dc.contributor.advisorEryılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorÖzyılmaz, Oğuz
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:55Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:55Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractToplumların yapılarında yaşanan hızlı değişim süreci, örgütlerin transformasyonel bir değişiklik yaşamalarını gerekli kılmıştır. Transformasyonel liderlik, değişimin yönünü belirleyen ve değişimin öncülüğünü yapan bir liderlik şeklidir. Bu tez çalışması, transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisinin belirlenmesi ve konu ile ilgili önerilerin sunulması açısından önem taşımaktadır. Bu tezde; transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisi katılımcıların algıları bağlamında anlaşılmaya gayret edilmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın hipotezlerini test edebilmek adına 2015 yılının Ocak ayında, 360 eğitimciye 36 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları transformasyonel liderliğin kimi boyutlarının örgüt performansı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkileri olduğunu ortaya koymaktadır Anahtar Kelimeler: Lider, transformasyonel lider, eğitimci, okul performansı
dc.description.abstractRapid change that has occurred in the structure of society was necessary to live a transformational change in the organization. Transformational leadership is a leadership that determines the direction of change and advocating for change shape. In this thesis, the transformational leadership style is important in terms of determining the effect of school performance and submission of proposals on the subject. In this thesis; transformational leadership style, aimed to determine the opinions of educators in determining the level of impact on school performance. The survey was conducted in the month of January 2015, consisting of 360 educators in 36 questions. The findings showed that some dimensions of transformational leadership have some significant effects on school performance. Keywords: Leader, transformational leaders, educators, school performanceen_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2864
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrBB2cq-PUkXSNw76euKw28oAkUydnDsPBs4fUhy-_9LP
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDönüşümcü liderlik
dc.subjectLiderlik
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectTransformational leadershipen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectOrtaokullar
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectPerformans
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectİlkokullar
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.titleOkullarda transformasyonel liderliğin okul performansı üzerine etkileri
dc.titleTransformational leadership in school effects on school performanceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files