Öğretmenlerin okul ortamında öğrencilerle yaşadığı çatışma kaynaklarının incelenmesi

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorDemir, Pelin
dc.date.accessioned2024-05-27T22:49:29Z
dc.date.available2024-05-27T22:49:29Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractÇatışma, en az iki kişinin birbirleriyle olan etkileşimi sonucunda, herhangi bir konu hakkındaki düşünce ve görüş ayrılığından doğan tartışmalar bütünüdür. Gerek günlük hayatta gerekse eğitim hayatında en çok karşılaşılan durumlardan biridir. Birbiriyle çelişen gereksinimler, dürtüler ya da talepler eğitim kurumlarımızda uyumlu çalışmayı, etkinliği ve motivasyonu olumsuz yönde etkilemektedir. Bunun yanı sıra bireyler arasındaki farklılıklar kabullenerek ahenkli bir grup çalışması oluşturulabilir ve örgüt içi dinamiklik arttırılabilir. Buna benzer çatışmanın birçok olumlu ve olumsuz sonuçları bulunmaktadır. Bu nedenle çatışmanın ana kaynaklarına inilerek olumlu bir şekilde çözümlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, öğretmenler ve öğrenciler arasında eğitim örgütlerinde meydana gelen çatışmaların nedenlerini tespit ederek, çözümünü kolaylaştırmaktır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Öğretmenlerin erkek öğrencilere önyargılı olmaları, rencide edici davranışlarda bulunmaları, tutarsız hareketler yapmaları ve lakap takmaları erkek öğrencileri yüksek oranda rahatsız etmektedir. Eğitimli ailelerden gelen öğrencilere yapılan olumsuzluklar, öğrenciler tarafından daha iyi farkına varılmaktadır. Gelir seviyesi yükseldikçe öğrencilerin olumlu cevapları da artış göstermektedir. Gelir düzeyi artıkça, çatışma alanlarında ilişki bozukluğu yaratan öğretmen davranışlarından, öğrencilerin sınıfta rahatsız olma oranı da artmaktadır. Refah seviyesinin yüksek olması ailelerde duyarlılığı arttırmaktadır. Kalabalık sınıf ortamlarında, çatışmalardan kaynaklanan iletişim bozukluklarıyla daha çok karşılaşılmaktadır. Sonuçlara göre istenmeyen davranışlar karşısında, ailede tutulup sarsılarak şiddet gören öğrenciler, çatışma alanlarında ilişki bozukluğu yaratan öğretmenlerin davranışlarından daha az etkilenmektedirler. Tüm veriler incelendiğinde araştırmaya katılan öğrenciler 'Çatışma Alanları Ölçeğinden' 'Çoğunlukla' düzeyinde, çatışmaya sebep olan öğretmen davranışlarından etkilenmektedirler. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Öğretmen, Çatışma Nedenleri, Çatışma Yönetimi
dc.description.abstractConflict, as a result of which at least two people to interact with each other, the whole controversy arising from any issues and disagreements about the idea. Both daily life and in education is one of the most common life situations. Conflicting needs, impulses or demands consistent work in our educational institutions, effectiveness and motivation affects negatively. That the differences between individuals, as well as accepting a harmonious group work can be created and increased dynamism within the organization. In a similar conflict it has many positive and negative consequences. Therefore, the main source down to the conflict must be resolved in a positive way. The main purpose of this study, the teacher can determine the cause of clashes between students and training organizations, to facilitate the solution. Some of the results obtained from the study are as follows: Be prejudicial to male students, teachers, students engage in abusive behavior, making incoherent gestures and name-calling of male students are highly disturbing. Students held negative from educated families are more noticeable reached by the students. The higher the level of income tends to increase students' positive responses. Income level anymore, the behavior of the teacher relationship creates disorder in conflict areas to be disturbed student in the class rate increases. Increase awareness of family welfare. In crowded classrooms, more are faced with communication disorders caused by conflict. According to the results in the face of undesirable behavior, keeping it in the family shaken students who experience violence, less the behavior of the teacher relationship creates disorder in conflict areas are affected. When all the data are analyzed in the research students 'Fields of Conflict Scale' 'mostly' level, teachers are affected by the behavior that caused the conflict. Keywords: Conflict, teachers, Causes of Conflict, Conflict Managementen_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3618
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t_TjEoFOmlJX3Eja0bQZ58i2zlgTrkq6DnvkRMYgozXS
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectÇatışma
dc.subjectÇatışma modelleri
dc.subjectÇatışma çözme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇatışmanın kaynakları
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectConflict modelsen_US
dc.subjectÖğrenci olayları
dc.subjectConflict resolutionen_US
dc.subjectConflict sourcesen_US
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectStudent eventsen_US
dc.subjectÖğretmen-öğrenci ilişkileri
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectTeacher-student relationsen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÖğretmenlerin okul ortamında öğrencilerle yaşadığı çatışma kaynaklarının incelenmesi
dc.titleThe examination of the causes of conflicts between teachers and students at school areaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files