COVID-19 pandemi sürecinde 14-18 yaş grubundaki çocukların çevrimiçi oyun bağımlılığının saldırganlık üzerindeki etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorÖncü, Elif Çelebi
dc.contributor.authorDemir, Ahmet
dc.date.accessioned2024-08-07T20:18:35Z
dc.date.available2024-08-07T20:18:35Z
dc.date.issued2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, COVİD-19 pandemi sürecinde 14-18 yaş grubundaki çocukların çevrimiçi oyun bağımlılığının saldırganlık üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ve nitel verilerine yönelik içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul Avrupa yakasında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bünyesindeki devlet liselerinde öğrenim gören 14-18 yaş arasındaki toplam 27.972 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 303'ü kız ve 223'ü erkek olmak üzere toplamda 526 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada demografik verileri toplamak için 'Demografik Bilgi Formu', çevrimiçi oyun bağımlılığı ile ilgili verileri toplamak için 'Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeği', saldırganlık ile ilgili verileri toplamak için 'Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği Türkçe Formu (BPSÖ)' ve COVİD-19 ile ilgili verileri toplamak için 'COVİD-19 Görüşme Formu' kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler 'Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi' programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çevrimiçi oyun bağımlılığı ve saldırganlık arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik; Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Güvenirlik Analizi, Frankas Analizi, Korelasyon ve Regresyon Analiz, Bağımsız Örneklem t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca içerik analizine yönelik yüzdelik hesaplamalarından yararlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre elde edilen bulgularda çevrimiçi oyun bağımlılığı etkenlerinin çocukların saldırganlığa ilişkin olan fiziksel saldırganlık, öfke ve düşmanlık üzerinde fark oluşturmadığı, sözel saldırganlık üzerinde fark oluşturduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the effect of online game addiction on aggression in children aged 14-18 during the COVID-19 pandemic process. The population of this study, which was carried out with the relational scanning model and content analysis method for qualitative data, which is one of the quantitative research methods, consists of 27,972 students between the ages of 14-18 who study at state high schools under the Provincial Directorate of National Education on the European side of Istanbul in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of a total of 526 students, 303 of whom are girls and 223 are boys. In the study, 'Demographic Information Form' to collect demographic data, 'Online Game Addiction Scale' to collect data about online gaming addiction, 'Buss-Perry Aggression Scale Turkish Form (BPSÖ)' to collect data about aggression and COVID-19 'COVID-19 Interview Form' was used to collect data. The data obtained in the study were analyzed using the 'Statistical Package for Social Sciences' program. To determine the relationship between online gaming addiction and aggression; Confirmatory Factor Analysis and Reliability Analysis, Frankas Analysis, Correlation and Regression Analysis, Independent Sample t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used. He also used percentage calculations for content analysis. According to the results of the analysis, it was determined that the factors of online game addiction did not make a difference on physical aggression, anger and hostility related to aggression, but made a difference on verbal aggression.en
dc.identifier.endpage149en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5503
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_LI2qJja1fhobEJU16I_fB2OTrmlQFhzYIPN5u0rWhp
dc.language.isotr
dc.subjectBilim ve Teknoloji
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBağımlılık
dc.subjectCOVID 19
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectOyun bağımlılığı
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOyunlar
dc.subjectDependencyen_US
dc.subjectCOVID 19en_US
dc.subjectPandemiler
dc.subjectGame addictionen_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectSaldırganlık
dc.subjectPandemicsen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirme
dc.subjectAggressivenessen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.subjectİnternet bağımlılığı
dc.subjectInternet addictionen_US
dc.titleCOVID-19 pandemi sürecinde 14-18 yaş grubundaki çocukların çevrimiçi oyun bağımlılığının saldırganlık üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.titleInvestigation of the effect of online game addiction on aggression of children aged 14-18 during the COVID-19 pandemic processen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files