Ebeveyn ve öğretmenlerin internet kullanım biçimlerinin 60-72 aylık çocukların iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, öğretmen ve ebeveynlerin internet kullanım biçimlerinin 60-72 aylık çocukların iletişim becerileri üzerindeki etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan devlete bağlı anasınıflarında okul öncesi eğitim veren öğretmenler ve bu okullarda eğitim alan 60-72 aylık 357 çocuğun ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlere, ebeveynlere ve çocuklara ilişkin bilgileri öğrenmek amacıyla 'Öğretmen Bilgi Formu' ve 'Ebeveyn Bilgi Formu', anne-baba ve öğretmenlerin internet kullanım biçimlerinin belirlenmesi amacıyla 'İnternet Kullanım Biçimleri Anketi' ve çocukların iletişim becerilerinin belirlenmesi amacıyla '5-6 Yaş Çocukları İçin İletişim Becerileri Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmada ilk olarak betimsel istatistikler hesaplanmış, normal dağılım gösteren verilerin demografik değişkenlere göre farklılaşma durumu t-testi ve tek yönlü Anova analizi ile test edilmiştir. Anne-Baba ve Öğretmenlerin internet kullanım biçimleri ile çocukların iletişim becerisi arasındaki ilişki Pearson Korelasyon analizi ile bakılmıştır. Anne-Baba ve Öğretmenlerin internet kullanım biçimlerinin çocukların iletişim becerileri üzerindeki etkisi Basit Doğrusal Regresyon Analizi ile test edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 (p<0,05) olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ebeveynlerin demografik özelliklerine göre internet kullanım biçimlerinin ve iletişim becerilerinin farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca çocukların demografik özelliklerine göre çocukların iletişim becerileri de farklılaşmaktadır. Anne ve babaların internet kullanım biçimleri ile çocukların iletişim becerileri arasında bir ilişki bulunmuşken, öğretmenlerin internet kullanım biçimleri ile çocukların iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmada, anne ve babaların internet kullanımının artmasının çocuğun iletişim becerisi üzerinde olumsuz etki yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İnternet kullanım biçimi, iletişim becerisi, okul öncesi, ebeveyn, öğretmen.
Investigation of the Effects of Parents'and Teachers' Internet Usage Styles on Communication Skills of 60-72 Month-Old Children In this study, it was aimed to reveal the effects of teachers'and parents' internet usage styles on the communication skills of 60-72 month-old children. The sample of the study consists of teachers who provide pre-school education in state-owned kindergartens in Bahçelievler district of Istanbul province and parents of 357 children of 60-72 months of age who receive education in these schools. The convenience sampling method was used in the study. In the study, 'Teacher Information Form' and 'Parent Information Form' in order to learn information about teachers, parents and children, 'Internet Usage Styles Questionnaire' in order to determine the internet usage patterns of parents and teachers and, 'Communication Skills Scale for 5-6 Years Old Children' to determine the communication skills of children was used. SPSS program was used to analyze the data obtained from the research. In the study, descriptive statistics were calculated first, and the differentiation status of normally distributed data according to demographic variables was tested with t-test and one-way Anova analysis. The relationship between parents 'and teachers' internet usage patterns and children's communication skills was analyzed with Pearson Correlation analysis. The effect of parents'and teachers' internet usage patterns on children's communication skills was tested with Simple Linear Regression Analysis. The significance level in the analyzes was determined as 0.05 (p <0.05). As a result of the research, it was observed that internet usage patterns and communication skills differ according to the demographic characteristics of the parents. In addition, children's communication skills differ according to the demographic characteristics of the children. While a relationship was found between parents'internet usage patterns and children's communication skills, no significant relationship was found between teachers' internet usage patterns and children's communication skills. In the study, it was concluded that the increase in internet use of mothers and fathers has a negative effect on the communication skills of the child. Keywords: Internet usage style, communication skills, preschool, parents, teacher.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Ebeveynler, Okul öncesi eğitim, Okul öncesi çocuklar, Education and Training, Ölçekler, Parents, Preschool education, Öğretmenler, Preschool children, Scales, İletişim becerisi, Teachers, İnternet, Communication skill, Internet, İnternet kullanımı, Internet use

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page