Dijital pazarlamada, aprıorı algoritması kullanarak hedef kitle belirleme

dc.contributor.advisorGünceler, Bülent
dc.contributor.authorCüheylan, Arif
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-08-07T19:58:28Z
dc.date.available2024-08-07T19:58:28Z
dc.date.issued2020
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractÜretim sürecinin en temel hareket biçimi; elde edilen ürünlerin bir pazarda, bir tüketiciye satılma kaygısıdır. Üretimden sonraki bütün bu sürece pazarlama denebilir. 21. yüzyılda artık bir zorunluluk haline gelmiş olan dijital dönüşüm; her sektörde olduğu gibi pazarlama sektörünü de dijital pazarlama olarak şekillendirmiştir. Tüketici hedef kitlesi belirlenmesi, satın alma alışkınlıkları, satın alma esnasında kurmuş olduğu birliktelik tercihleri ve öneri ile satın alma davranışının desteklenmesi temelli kavramlar daha rahat incelenebilir hale gelmiştir. Şüphesiz ki elde edilecek veri yığınını fayda sağlayacak şekilde organize etmek gerekir. Bahsi geçen konuların incelenmesinde ve organize edilmesinde; veri madenciliği bilimi kullanılarak, verilerin elde edilmesi ve aynı veriler üzerinde anlamlandırma ve etkili kullanımı için üzerinde çalışma yapılması gerekmektedir. Aynı temelde veri madenciliğinde; vakaların birlikte gerçekleşme durumunu inceleyen birliktelik kuralları temelli bir algoritma olan apriori algoritması kullanılarak hedef tüketici kitlesi belirlenebilir. Tespiti yapılmış olan hedef kitle üzerinde öneri, reklam gibi çalışmalar yapılarak tüketici davranışı satın alma yönünde yönlendirilebilir. Yüksek lisans tez çalışmasında; -bütün bu süreci değerlendirerek- dijital pazarlamada, apriori algoritması kullanarak hedef kitle belirlemesi ile ürünlerin tüketimi noktasında artı değer sağlanması hedeflenmiştir. Anahtar Kelimeler: Dijital Pazarlama, Apriori Algoritması, Hedef Kitle Belirleme
dc.description.abstractThe main course of action of the production process is the concern of selling the obtained product to a consumer in a market. This whole process after production might be called as marketing. Digital transformation which became a necessity by 21st century has formalized the marketing sector as 'digital marketing' same as it formalized the other sectors. Concepts based on determining the target group, purchasing habits, preferences of coupledom during the purchasing, supporting the behavior of buying on recommendations has become easier to be analyzed. Undoubtedly data stack has to be organized in a beneficial way. During analyzing and organizing the mentioned subjects technique of data mining should be used for obtaining data and same data should be studied for interpretation and effective usage. On same basis in data mining apriori algorithm which is based on association rules analyzing the events occurring simultaneously may be used for determine the target group. By working on the determined target group through advertisement and proposals consumer behavior might be led to purchasing. In postgraduate thesis - by evaluating this whole process- creating surplus at the consumption point by setting an audience with using apriori algorithm in digital marketing is targeted. Keywords: The Digital Marketing, Apriori Algorithm, Determining The Target Groupen
dc.identifier.endpage135en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4373
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggzClSG2RG32QpWaXIlMKZVPijVSVkMIoZyzbtfnSD_-e
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.language.isotr
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliği
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDijital pazarlamada, aprıorı algoritması kullanarak hedef kitle belirleme
dc.titleDetermining the target group by using apriori algorithm in the digital marketingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files