Ortaokul 5. sınıf matematik dersinde uzunluk ölçme, dörtgenler, çevre ve alan ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi

dc.contributor.advisorKatipoğlu, Bilgenur
dc.contributor.authorEker, Erkan
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:06Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:06Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma; ortaokul 5. sınıf matematik dersi uzunluk ölçme, dörtgenler, çevre ve alan ünitesinin öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2013–2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul İli Bahçelievler İlçesi'nde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören toplam 42 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ön test – son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. İlköğretim okullarındaki 5. sınıflardan biri deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 22, kontrol grubunda 20 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda dersler aktif öğrenme yaklaşımı ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Matematik Başarı Testi ve Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmış, tutum ölçeği ise hazır olarak kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği deney öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca aktif öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin matematik dersine karşı olan tutumlarını olumlu yönde artırmıştır. Geleneksel öğretim yöntemi ise, öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarında herhangi bir değişiklik meydana getirmemiştir. Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematik Öğretimi, Aktif Öğrenme Yaklaşımı, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Başarı, Tutum.
dc.description.abstractThis study was conducted in order to research the effect of teaching length measurement, quadrangles, environment and spatial topics unit of the 5th grades' mathematics lesson by the help of active learning approach onto the achievement and attitude of the students. The study took place in 2013-2014 academic (educational) years on 42 students studying at a middle school located in İstanbul Bahçelievler. In the study, pretest – posttest control group experimental research model was used. One of the 5th grades was determined as experimental group; the other one was decided as control group. There were 22 students in experimental group and 20 students in control group. The lessons were carried out with active learning approach on control group and with traditional teaching method on experimental group. In the study, Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitude Scale were used as data collection device. Achievement test was developed by the researcher, attitude scale was available. Achievement test and attitude scale were applied two times before and after tests. The data analyzed by the SPSS statistic program. At the end of the study, it is indicated that active learning approach is more effective than the traditional teaching method. Furthermore, active learning approach increased the attitudes of students towards mathematics positively. Traditional teaching method, on the other hand, didn't change their attitudes towards mathematics. Key Words: Mathematics, Mathematics Education, Active Learning Approach, Traditional Teaching Method, Achievement, Attitude.en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2776
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3EI4XsW5bes8-mpeOPdaglfre5NG26lzHzJ3nzGazEpn
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAktif öğrenme
dc.subjectMatematik başarısı
dc.subjectMatematik dersi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematik öğretimi
dc.subjectActive learningen_US
dc.subjectMathematics achievementen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencileri
dc.subjectMathematics lessonen_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectOrtaokullar
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectÖğrenci başarısı
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectÖğrenci tutumu
dc.subjectStudent attitudeen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf matematik dersinde uzunluk ölçme, dörtgenler, çevre ve alan ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
dc.titleThe effect of teaching length measurement, quadrangles, environment and spatial topics unit of the 5th grades' mathematics lesson according to active learning approach onto the achievement and attitude of the studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files