Otonom Araçlar İçin Akıllı Direksiyon Tahrik Sistemi Geliştirilmesi

dc.contributor.author SEMİR SÜNKÜN
dc.contributor.author MUSTAFA MUS AB AVCI
dc.contributor.author RAMAZAN NEJAT TUNCAY
dc.contributor.author BUSE KAVURMACI
dc.contributor.author SEMİH SADIKOĞLU
dc.contributor.author SALİH BARIŞ ÖZTÜRK
dc.contributor.author ÖMER CİHAN KIVANÇ
dc.date.accessioned 2024-05-25T12:22:07Z
dc.date.available 2024-05-25T12:22:07Z
dc.date.issued 2023
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp İSTANBUL OKAN Ü. İSTANBUL TEKNİK Ü. ELEKTRİK-ELEKTRONİK F. ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ B. İSTANBUL OKAN Ü. en_US
dc.description.abstract Elektrikli direksiyon sistemleri hidrolik sistemler ile kıyaslandığında, özellikle şehir trafiğinde yakıt tüketimi azaltımı ve CO2 emisyonunda azalma sağlamaktadır. Özellikle elektrik motor destekli sistemlerin direksiyonda kullanılmasıyla birçok mekanik parçanın kullanımı ortadan kalkarak ağırlık azaltımı sağlanabilmektedir. Bu sistemin en önemli faydaları; hassas kontrol kabiliyeti, yüksek verim, birçok sürüş seçeneğine imkân sağlama, araç ağırlığının azaltımı, kolay kurulum, programlama, bakım kolaylığı ve araç içi haberleşme kabiliyetinin artmasıdır. Tam otonom araçlara doğru gidilirken haberleşme kabiliyeti, esnekliği ve otonom sürüş senaryolarına uygun bir elektrikli direksiyon sistemin pazarda önemli bir bileşen olması kaçınılmazdır. Bu gerekçelerle proje kapsamında küçük boyutlu, yüksek momentli, yüksek hassasiyetli pozisyon kontrol kabiliyetli, gelişmiş haberleşme kabiliyetlerine sahip ve kendine özgü ara yüzü ile araca ve kullanıcıya özgü limit, fonksiyon ve güvenlik tanımlamasına sahip bir tahrik sistemi geliştirilmiştir. Proje çıktısının ana hedefi olan SAE Seviye-4 otonom araç gereksinimlerini karşılayan bir direksiyon tahrik sistemi için 3000 dev/dk, 24-48 V arası nominal gerilimde çalışabilen, 200 W gücünde, 0.5 Nm nominal momente sahip bir bütünleşik sürücülü bir tahrik sistemi geliştirilmiş ve imal edilmiştir. Bu doğrultuda motor tasarımı ve imalatı, sürücü tasarımı ve imalatı, araç elektronik kontrol ünitesiyle haberleşme katmanı geliştirilmesi, otonom sürüş fonksiyonlarının tanımlanması aşamaları tamamlanmıştır. Bunlara ek olarak gelişmiş bir simülatör sistemi proje kapsamında başarıyla tamamlanmıştır. Proje süresince üç araştırmacı, bir lisans bursiyeri ve üç yüksek lisans bursiyeri görev almıştır. Çalışmalar sonunda direksiyon tahrik sistemi ve simülatör için faydalı model ve patent başvurusu yapılmıştır. İki Yüksek Lisans Tezi ve bir Lisans Bitirme Projesi?ne ek olarak iki adet yayın başvurusu yapılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 1.79769313486232E+308
dc.identifier.endpage 87 en_US
dc.identifier.startpage 0 en_US
dc.identifier.trdizinid 1223449
dc.identifier.uri https://doi.org/121E613
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1223449/otonom-araclar-icin-akilli-direksiyon-tahrik-sistemi-gelistirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2077
dc.language.iso tr
dc.relation.publicationcategory Diğer en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Otonom Araçlar İçin Akıllı Direksiyon Tahrik Sistemi Geliştirilmesi en_US
dc.type Project en_US

Files