Viyolonsel eğitiminde kullanılmak üzere tasarlanan sekiz makamsal etüt çalışması

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.authorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.available2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada yer alan etütlerde sol el ile ilgili makam, pozisyon becerilerinin kazanılması sağ elde ise viyolonselde yay tekniklerinin uygulanarak teknik kullanımlarının geliştirilmesi viyolonsel çalgısında Türk müziği uygulamaları, icralarının gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Viyolonselde makamsal müzik icrasının nasıl uygulandığı, bu uygulamanın bütün boyutlarıyla nasıl geliştirilebileceğine yönelik olan bu etütler içerisinde viyolonselde temel olan 1.pozisyon başta olmak üzere 2,3,4. pozisyonların konumlarını, geçişlerini çalıştırmaya yönelik etütlerden oluşmaktadır. Batı müziği eğitimi almış viyolonselcilerin de kolaylıkla makamları ve makam dizilerini kavrayarak icra etmelerine olanak sağlanmıştır. Çalışmada yer alan Makamsal ses sisteminde yazılmış etüt ve egzersizlerin viyolonsel eğitimi sürecinde faydalı bir öğretim materyali olarak kullanılabileceği etütlerden oluşmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to gain the skills of the position of the left hand and the position skills in the right hand and to improve the technical use of the cello in the right hand and to perform the Turkish music practices and performances in the cello instrument. In this study of how to perform the maqamical music performance in cello and how it can be developed with all dimensions of this application, especially in the first position which is the basis of cello, 2,3,4. positions, transitions. The violonists who were trained in Western music were easily given the opportunity to comprehend the makams and their series. The study consists of studies in which the studies and exercises written in the maqam sound system can be used as an good teaching material during the cello education process.en
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4484
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1EprYzum7cOz9XczVmUHJO13ZCsHX33DCxVAaJ-NAgPB
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMüzik
dc.subjectEtüt
dc.subjectMakamlar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüzik
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMüzik aletleri
dc.subjectEtudeen_US
dc.subjectModesen_US
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusical instrumentsen_US
dc.subjectViyolonsel
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectÇalgılama teknikleri
dc.subjectCelloen_US
dc.subjectInstrumentation techniquesen_US
dc.subjectÇalgılar
dc.subjectMusical instrumentsen_US
dc.titleViyolonsel eğitiminde kullanılmak üzere tasarlanan sekiz makamsal etüt çalışması
dc.titleEight majal studies designed to be used in violonal educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files