Eğitim yöneticilerinin ait oldukları mizah tarzları ile iş doyumları arasındaki ilişki (İstanbul ili Başakşehir ilçesi örneği)

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorTeker, Nedim
dc.date.accessioned2024-05-27T22:50:35Z
dc.date.available2024-05-27T22:50:35Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim yöneticilerinin ait oldukları mizah tarzları ile (kendini geliştirici mizah, katılımcı mizah, kendini yıkıcı mizah ve saldırgan mizah) iş doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul İli, Başakşehir İlçe'sinde bulunan farklı bölgelerden random (tesadüfî örneklem) yöntemi ile seçilen, 31 resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan (özel okullar hariç) 75 okul müdür ve müdür yardımcısına Mizah Tarzları Ölçeği ve Minnesota İş Doyumu Ölçeği uygulanarak veriler elde edilmiştir. Araştırma verileri incelendiğinde bazı önemli sonuçlara şunlardır: Araştırmaya katılan yöneticilerin büyük çoğunluğu erkektir. En yüksek ortalama Kendini Geliştirici Mizah (KGM) tarzındadır. İkinci sırada da Katılımcı Mizah (KM) yer almaktadır. Yöneticiler ortalamalara göre olumlu mizah tarzlarına sahiptirler. Yaşı genç olan yöneticiler ise Katılımcı Mizah puanları açısından daha yüksek puana ulaşmışlardır. Yaşı 30-35 yaş olan yöneticiler Katılımcı Mizah açısından olumlu mizah tarzlarına sahiptir. Kendini Geliştirici Mizah Tarzında (KGM) ve Katılımcı (Sosyal) Mizah Tarzında kadın yöneticiler, daha olumlu görüşe sahiptirler. Yöneticilerin, MTÖ Katılımcı Mizah Tarzı (KM) alt boyutu ile İD puanları arasında anlamlı, doğru yönlü pozitif kuvvetli bir ilişki (korelasyon) vardır. Katılımcı Mizah puanları artıkça iş doyumu düzeyleri de artmaktadır. MTÖ Kendini Geliştirici Mizah Tarzı (KGM) alt boyutu ile İD puanları arasında pozitif yönde anlamlı, doğru yönlü pozitif kuvvetli bir ilişki (korelasyon) vardır. Kendini Geliştirici Mizah puanları artıkça iş doyumu düzeyleri de artmaktadır. Sonuç olarak, eğitim yöneticilerinin ait oldukları olumlu mizah tarzları ile iş doyumları arasındaki ilişki anlamlı bir düzeydedir. Katılımcı Mizah ve Kendini Geliştirici Mizah tarzları artıkça iş doyumları da artmaktadır. Anahtar Kelimeler: Mizah, İş doyumu, Eğitim Yöneticisi.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between managers' humors types (self-enhancing humor, affiliative humor, aggressive humor and self-destructive humor) and the job satisfaction. For this purpose, 2013-2014 academic year in Istanbul province, randomly selected from different regions in the Başakşehir district (random sampling) selected by the method of 31 formal primary schools, working in middle and high schools (excluding special schools) 75 Humor Styles Questionnaire to the school principal and assistant and applying the Minnesota Job Satisfaction Questionnaire data were obtained. Research data are examined to some important conclusions: The vast majority of managers surveyed are male. The highest average is in the self-enhancing humor (KGM) style. In second place in affiliative humor (DM) is located. Leaders have their positive humor than average. The age of the youngest managers have reached a higher score points for the participants of humor. Manager of age 30-35 years of age has a positive affiliative humor for humor. Female managers having self-enhancing humor Style (KGM) and participants (social) Humor Style have a more positive view. There is a strong meaningful, in a positive way, correlation between managers' MTÖ participants Humor Styles (KM) subscales and ID scores. Participants Humor score now job satisfaction levels are also increasing. There is a strong meaningful, in a positive way, correlation between MTÖ self-enhancing humor style (KGM) subscales and ID scores. Self-enhancing humor now scores of job satisfaction levels are also increasing. As a result, the relationship between the managers' positive humor types and the job satisfaction is at a meaningful level. Participants of humor and self-enhancing humor style now also increases job satisfaction. Keywords: Humour, Job satisfaction, Educational administration.en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3768
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t1RInkq6q5UD8ELvLoSf3Jekm44D7BjF0aUhun5Jlxhy
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectMizah
dc.subjectMizah
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMizah tarzları
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectHumouren_US
dc.subjectHumouren_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectHumor stylesen_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectİstanbul-Başakşehir
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectİstanbul-Başakşehiren_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin ait oldukları mizah tarzları ile iş doyumları arasındaki ilişki (İstanbul ili Başakşehir ilçesi örneği)
dc.titleThe relati̇onshi̇p between managers' humor types and job sati̇sfacti̇on (The example of the di̇stri̇ct of Başakşehi̇r provi̇nce of iİstanbul)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files