Küresel pazarlamada markalaşma ve reklam stratejileri örneği olarak Coca-Cola

dc.contributor.advisorTuna, Kadir
dc.contributor.authorTokat, Ayşe
dc.date.accessioned2024-05-27T22:44:50Z
dc.date.available2024-05-27T22:44:50Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractKüreselleşme, günümüz dünyasının çevresini teknolojik ağlarla gün be gün saran bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanoğlu için dün tehlikeli olan unsurlar bugün değişen kimlik ve şekilleriyle farklı alanlarda tehdit oluşturmaya devam etmektedir. Toplumların varlıklarını koruyabilmelerinin yolu her ne kadar da kendi ulus benliklerini korumaktan geçse de dünyanın bir ucundan diğer ucuna uzanan ağlar iletişimi ve yakınlaşmayı kaçınılmaz bir biçimde hızlandırmaktadır.Bu noktada karşımıza hem tehdit hem de fırsat olarak sunulan 'küreselleşme' özellikle ekonomik olarak bazı tarafların daha güçlü olmalarını sağlamaktadır. Pazarlamanın bugününde küreselleşmeyi başarmış şirketlerin birçoğunun sermayesinin ulus devletlerle yarışır konuma gelmesi, bu kuruluşlara yardımcı olan diğer unsurların önemini ortaya koymaktadır.Pazarlamanın 4 P'si olarak adlandırılan ve pazarlama karması içerisinde 'tutundurma faaliyetleri' başlığı altında ele alınan 'reklamlar' kuşkusuz farklı uluslara aynı zamanda hizmet götüren firmaların markalaşma noktasında en önemli stratejik silahı olarak karşımıza çıkar. Bu noktada gerek pazarlama stratejileri gerek ise markalaşma yolunda izlediği yol Coca-Cola'nın karşımıza önemli bir örnek olarak çıkmasını sağlar.
dc.description.abstractGlobalization is a phenomenon surrounding the world with technological networks from day by day. The factors that were threats for humanity in the past still threaten humanity in different forms and identities within different areas. Even if the maintenance of society's entity goes with the maintenance of its own national characteristic, networks that across the world accelerate the connection and convergence inevitably.In that sense, the term 'globalization' offered both as a threat and an opportunity makes some groups more powerful especially in economy. In today's marketing, most companies that are succeed at globalization are able to compete against nation states in terms of capital and it asserts the importance of any other factors that help these companies. Advertisements which are named as 4P and are discussed under the title of promotion in marketing are the most important strategical arms of companies that serve different nations at the same time. In this sense, the way that coca cola follows for both marketing strategies and branding makes it an important example to be considered.en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3195
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3CLwtMGuc6ZqrivWPC-kdugeBFUL-nFagW3wbg8v90o4
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectCoca Cola
dc.subjectKüreselleşme
dc.subjectMarka
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectCoca Colaen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectPazarlama stratejileri
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectReklam stratejisi
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectReklamlar
dc.subjectAdvertisement strategiesen_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectUluslararası pazarlama
dc.subjectInternational marketingen_US
dc.titleKüresel pazarlamada markalaşma ve reklam stratejileri örneği olarak Coca-Cola
dc.titleCoca Cola as an example of branding and advertisement strategies in global marketingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files