İnfantil Kolikli Bebekleri Etkileyen Faktörler

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Amaç: İnfantil kolikli bebekleri etkileyen faktörleri irdelemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma Ekim 2016- Mart 2017 tarihleri arasında, bir Aile Sağlığı Merkezine kayıtlı 209 bebeğin annesi ile yapıldı. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan \"Anket Formu\" ve \"İnfant Kolik Ölçeği\" kullanılarak toplandı. Bulgular: Araştırma grubunda bulunan annelerin %49,8'inin 27-34 yaş grubunda, %59,8'inin ilkokul veya ortaokul mezunu olduğu belirlendi. Bebeklerin %59,3'ü erkek ve yaş ortalaması 6,16±3,82 ay idi. Bebeklerin %46,4'ünün karışık ve biberonla beslendiği görüldü. Annelerin infantil koliğe yönelik en çok; %44,4'ünün bebeğin sırtını sıvazladığı, %25,8'inin masaj/ egzersiz uyguladığı ve %19,1'inin kolik için ilaç kullandığı belirlendi. Yaşı 0-3 ay olan bebeklerin infantil kolik ölçeği toplam puanı (p=0,018), immatür sindirim sistemi (p=0,02) ve zor bebek (p=0,04) alt boyut puanlarının istatistiksel olarak anlamlı şekilde yükseldiği görüldü. Bebeklerin gestasyon yaşınagöre infantil kolikölçeği toplam puanı ve ineksütü/ soya proteini intolaransı alt boyutu puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark (p<0,05) saptandı. Anne sütü ile beslenen bebeklerin inek sütü/soya proteini intoleransı alt boyut puanı (p=0,01) dışında, ölçek toplam puanı ve alt boyut puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlenmedi. Sonuç: Bebeğin yaşı küçüldükçe infantil kolik daha fazla görülmektedir. Beslenme şekli, biberonun yatay veyadikey tutulması, emzik kullanımı, anne yaşı, annenin çalışması bebekte infantil kolik oluşmasını etkilememektedir.

Description

Keywords

Pediatri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions

Volume

4

Issue

3

Start Page

221

End Page

227