Hipospadias nedeniyle cerrahi girişim planlanan çocukların ebeveynlerine uygulanan planlı eğitimin anksiyete düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Uysal, Gülzade | |
dc.contributor.author | Baycular, Selda | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T22:46:55Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T22:46:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu araştırma hipospadias tanısı konmuş ve cerrahi operasyon geçirecek olan çocukların ebeveynlerinin ameliyat öncesi anksiyete düzeylerini belirlemek ve ailelere uygulanan planlı eğitimin anksiyete üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla deneysel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan girişim ve kontrol grubundaki ebeveynler ile hipospadiastan operasyon geçirecek olan çocuklarının tanıtıcı özellikleri, hastaneye yatma ve operasyon deneyimlerine ilişkin değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur (p>0,05). Girişim grubundaki ebeveynlerin durumluluk kaygı puan ortalaması ilk ölçümde 36,088±3,938, ikinci ölçümde 35,965±4,022 ve üçüncü ölçümde ise 34,965±5,342 olduğu belirlenmiştir. Ebeveynlerin hipospadiasla ilgili eğitim sonrasında durumluluk kaygı puanlarının düştüğü ve ölçümler arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlendi (p<0,05). Kontrol grubundaki ebeveynlerin durumluluk kaygı puan ortalaması birinci ölçümde 35,918±3,985, ikinci ölçümde 34,984±3,398 ve cerrahi girişimden önce değerlendirilen üçüncü ölçümde ise 36,082±4,554 olarak bulunmuştur. Kontrol grubunda son ölçümde durumluluk kaygı puanının yüksek olduğu ve ölçümler arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Hipospadias ile ilgili planlı eğitim uygulanan girişim grubunun son test puanında anlamlı bir yükselme (p<0,05) olduğu; kontrol grubunda ise ön test, son test puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı (p>0,05) belirlendi. Sonuç olarak; çocuğu hipospadias ameliyatı olacak ebeveynlere uygulanan planlı eğitimin ebeveynlerin bilgi düzeylerini artırdığı ve durumluluk anksiyete düzeylerini düşürdüğü belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This research has been performed experimentally to determine the preoperative anxiety levels of parents whose children have been diagnosed with hypospadias and will undergo surgery, and to measure the effect of planned education applied to the parents, on anxiety . There was no statistically significant difference between the explanatory characteristics of the parents in the study in the experimental and control group and the children who will undergo hypospadias operation, and the variables related to parents' hospitalization and operation experiences (p>0,05). The state anxiety point average of the parents in the intervention group was determined as 36,088 ± 3,938 at first measurement, 35,965 ± 4,022 at second measurement and 34,965 ± 5,342 at third measurement. It was determined that the parents had a lower level of state anxiety scores after the training on hypospadias and that the difference between the measurements was statistically significant (p<0,05).The state anxiety point average of the parents in the control group was determined as 35,918 ± 3,985 at first measurement, 34,984 ± 3,398 at second measurement and at the third measurement evaluated before the preoperation 36,082 ± 4,554.In the control group, it was determined that the state anxiety score was higher and the difference between the measurements was statistically significant (p <0,05) in the final measurement. There was a significant increase (p <0,05) in the final test score of the intervention group applied the planned training on hypospadias, in the control group, the difference between pre-test and post-test scores was not statistically significant (p> 0.05). As a result; it has been determined that the planned education applied to parents whose children will have hypospadias surgery increases the knowledge level of parents and decreases the level of state anxiety. | en_US |
dc.identifier.pageno | 130 | |
dc.identifier.pdf | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofuk15ITjEhqw-tzE_4KxBtmMYjyFD5KkaoQ7UF3gUuTiCP | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/3337 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofuk15ITjEhqw-tzE_4KxBtmMYjyFD5KkaoQ7UF3gUuTiCP | |
dc.language.iso | tr | |
dc.status | Onaylandı | |
dc.subject | Hemşirelik | |
dc.subject | Ana-baba | |
dc.subject | Anksiyete | |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Cerrahi | |
dc.subject | Parents | en_US |
dc.subject | Anxiety | en_US |
dc.subject | Hasta eğitimi | |
dc.subject | Surgery | en_US |
dc.subject | Hipospadias | |
dc.subject | Patient education | en_US |
dc.subject | Hypospadias | en_US |
dc.subject | Çocuklar | |
dc.subject | Children | en_US |
dc.title | Hipospadias nedeniyle cerrahi girişim planlanan çocukların ebeveynlerine uygulanan planlı eğitimin anksiyete düzeylerine etkisi | |
dc.title | The effects of planned education annotation levels applied to parents of children planned for hypospadias surgical intervention | en_US |
dc.type | Master Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |