Mikroservis tabanlı ödeme sistemi tasarımı ve gerçeklenmesi

dc.contributor.advisor Akgün, Bekir Tevfik
dc.contributor.author Kocaman, Yusuf
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:40:55Z
dc.date.available 2024-05-27T22:40:55Z
dc.date.issued 2018
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu tezde, daha çok büyük ölçekli oyunlara yönelik, satın alınan jetonların tutulması ve harcanması gibi hizmetleri destekleyen bir ödeme sistemi yapılmıştır. Temel problemlerden ilki; başlangıçta az sayıda olan oyuncuların, oyunun popülerleşmesinden sonra kısa sürede artmasıdır. Bu önemli bir ölçekleme problemi yaratır. İkincisi ise; büyük ölçekli oyunlarda işlem hızı, oyunun sürdürülebilmesi için oldukça önemli olduğundan kısa zamanda çok sayıda üretilen hareketlerin (transaction), kayıp vermeden uygun maliyet ve insan kaynağı ile karşılanmasıdır. Şirketlerin hızlı ve yüksek kazanç elde edilebilmesi için oyunlarının keşfedilmesi önemlidir. Bu durum özellikle birkaç kişilik küçük oyun şirketlerinde daha iyi gözlemlenebilmektedir. Çok sayıda oyun sunulduğundan ve oyuncuların ilgisi de kolayca değiştiğinden dolayı, fırsatları değerlendirmek için uzun süreler yoktur. Sonuç olarak; ihtiyaçlar doğrultusunda açık kaynak yazılım teknolojileri dahil, çok sayıda teknoloji ve yazılım paketi incelenmiş, konuya en uygun teknolojiler ele alınmış ve bazıları kullanılarak uygulama örneği geliştirilmiştir. Amaç; ölçeklenebilir, hızlı yanıt veren, oyun uygulamalarına kolay uyarlanabilir bir sistem sunulmasıdır. Gerçeklenen uygulamanın kullanıcılar tarafından sınanması mümkün olmadığından, testler simülasyon ortamında gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstract In this thesis, a payment system was built to support services such as keeping track of points earned, scoring points and purchasing additional shares. The main problems are; At the beginning, few player users are artwork shortly after the game coalesces. This creates a significant scalability problem. The second is; In large-scale games, the processing speed is very important for the game to be sustained in a short time and the very high transaction are met with reasonable cost and human resource in time without giving loss. This situation can be better observed in small game companies that have not played once. It is important for users to discover games, so that companies can get fast and high profits. You can not constantly change the offerings of sellers with very acclaimed users and change the player interest, there is no long time to evaluate the opportunities. As a result, a large number of software packages, including open source software technologies, have been examined in accordance with the needs, the most appropriate technologies have been discussed and some of them have developed an application example to accommodate them. The goal is providing a system which scalable, able to fast response and easily adaptable for game applications. Since it is not possible for users to test the application, the tests were performed in the simulation. en_US
dc.identifier.endpage 122 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2748
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfVgGkijaLWkUDOGI752BSckfA7Mqr6WZTdup_tMfVCm
dc.language.iso tr
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.title Mikroservis tabanlı ödeme sistemi tasarımı ve gerçeklenmesi
dc.title Microservice based payment system design and implementation en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files