Ön Lisans Öğrencilerinin Okul İklimi Algılarının Belirlenmesi

dc.contributor.authorLevent İNCEDERE
dc.contributor.authorSelden ÇEPNİ
dc.contributor.authorErdoğan ÖZDEMİR
dc.date.accessioned2024-05-25T12:20:25Z
dc.date.available2024-05-25T12:20:25Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempIşık Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, İş Sağlığı ve Güvenliği Programı, İstanbul, Türkiye Işık Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, İş Sağlığı ve Güvenliği Programı, İstanbul, Türkiye İstanbul Okan Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Optisyenlik Programı, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractOkul iklimi, eğitimin kalitesini belirleyen ve öğretmenlerle beraber öğrencilerin davranışlarını etkileyen önemli bir olgudur. Bu nedenleeğitimin kalitesi açısından okul iklimi ile ilgili araştırmaların artması gerekmektedir. Bu araştırmada, meslek yüksekokulu öğrencilerininokul iklimi algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma modeli olarak nicel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel modelkullanılmıştır. “Okul İklimi Ölçeği” ile veri toplanan araştırmaya, bir vakıf üniversitesinin meslek yüksekokulunda ve sağlık hizmetlerimeslek yüksekokulunda öğrenim görmekte olan “664” öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin en fazla “85.00 puan”alınabilen okul iklimi ölçeğinden aldıkları ortalama puan “56.65” (Ss=14.68) olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin okul iklimi ortalamapuanları “orta düzey (45-64 puan aralığı) okul iklimi” olarak kategorize edilmiştir. Ayrıca öğrenciler, araştırmanın yapıldığı meslekyüksekokullarını “öğrenme ortamı” ve “iletişimi” açısından yeterli, “okula bağlılık” açısından yetersiz olarak değerlendirmiştir.Öğrencilerin okul iklimi algısının meslek yüksekokulunda öğrenim görülen programa göre değişmediği; sağlık hizmetleri meslekyüksekokulunda ise öğrenim görülen programa göre değiştiği tespit edilmiştir. Son olarak, öğrencilerin yaşları arttıkça okul iklimialgılarının arttığı; sınıf düzeyi arttıkça ise okul iklimi algılarının azaldığı belirlenmiştir. Araştırma bulguları alanyazında yer alan diğeraraştırma bulguları ile birlikte değerlendirilerek Türkiye’deki yüksekokullar için öğrencilerinin okul iklimi algılarını artırabilecekönerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.31590/ejosat.710552
dc.identifier.endpage281en_US
dc.identifier.issn2148-2683
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage272en_US
dc.identifier.trdizinid363704
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31590/ejosat.710552
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/363704/on-lisans-ogrencilerinin-okul-iklimi-algilarinin-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1906
dc.identifier.volume0en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofAvrupa Bilim ve Teknoloji Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖn Lisans Öğrencilerinin Okul İklimi Algılarının Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files