Bir eğitim ve araştırma hastanesinde dışardan satın alınan hizmetlerin genel memnuniyet düzeyi

dc.contributor.authorYanık, Aygül
dc.contributor.authorKıyak, Mithat
dc.contributor.authorEkin, Aslı
dc.contributor.otherSağlık Yönetimi / Healthcare Management
dc.date.accessioned2024-11-15T19:40:35Z
dc.date.available2024-11-15T19:40:35Z
dc.date.issued2011
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu araştırma; İstanbul'da bir eğitim ve araştırma hastanesinde, personelin dışardan satın alınan hizmetleri tercih ve tercih etmeme nedenleri ile bu hizmetlerden genel memnuniyet düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Hastanede tıbbi olmayan hizmetler olarak; özel güvenlik hizmetleri, malzemeli yemek (beslenme) hizmetleri, bilgi işlem hizmetleri, malzemeli genel temizlik hizmetleri, teknik bakım onarım hizmetleri ve tıbbi hizmet olarak; bilgisayarlı tomografi hizmetleri dışardan satın alınmaktadır. Araştırmada yüzyüze görüşme ve çalışmacılar tarafından hazırlanan anket yöntemi uygulanmıştır. Ankette beşli Likert ölçeği kullanılmıştır. Anketin değerlendirilmesinde soruların yanıtlandırılma ağırlıklarını belirlemek için SPSS 11,5 paket istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamına; kadrolu personelden tesadüfü örnekleme yöntemiyle belirlenen 300 kişi örneklem olarak alınmıştır. Hastanede çalışan taşeron şirket personeli ile yardımcı hizmetliler kapsam dışında bırakılmıştır. Araştırma tanımlayıcı niteliktedir. Araştırma sonuçlarına göre; genel olarak hastane personelinin dış kaynaklardan yararlanma (DKY) konusunda olumlu bir bakış açısına sahip oldukları belirlenmiştir. DKY yöntemini tercih etme nedenlerinin başında hizmetin sürekliliğini sağlamak (%67.9), tercih etmeme nedenlerinin başında ise personelin işsiz kalma kaygısı taşıyabileceği (%53.6) yer almaktadır. Personelin DKY yöntemiyle sağlanan hizmetlerden (genel temizlik %51.5, yemek %62.2 ) önemli oranda memnun olmadıkları bulunmuştur. DKY yöntemiyle sağlanan hizmetlerin bulguları literatür ile uyumlu olmakla birlikte, kurumların DKY ve yararlanmama nedenlerinde önceliklerin farklı olabileceği, personelin hizmetlerden memnuniyet düzeylerinin değişebileceği belirlenmiştir. DKY uygulamasının olumlu katkılarda bulunabileceği görülmektedir.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.endpage108en_US
dc.identifier.issn1300-6363
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.trdizinid124270
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/124270/bir-egitim-ve-arastirma-hastanesinde-disardan-satin-alinan-hizmetlerin-genel-memnuniyet-duzeyi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7069
dc.identifier.volume51en_US
dc.institutionauthorKıyak, Mithat
dc.institutionauthorKıyak, Mithat
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofHaydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleBir eğitim ve araştırma hastanesinde dışardan satın alınan hizmetlerin genel memnuniyet düzeyien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6b9889b8-67b6-4530-aad6-fae695c2766b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6b9889b8-67b6-4530-aad6-fae695c2766b
relation.isOrgUnitOfPublication844c07a6-e1a1-405b-bb12-76a703120144
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery844c07a6-e1a1-405b-bb12-76a703120144

Files