Üniversite öğrencilerinin yeme tutum inançları, bağlanma stilleri, yalnızlık düzeylerinin yeme tutumu üzerindeki etkisi

dc.contributor.advisor Atak, Irem Erdem
dc.contributor.author Pehlivan, Betül
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:46:09Z
dc.date.available 2024-05-27T22:46:09Z
dc.date.issued 2017
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, yeme tutum inançları, yalnızlık düzeyleri ve bağlanma stillerinin yeme tutumu üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Teknik Üniversitesi'nde okuyan 148 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara demografik bilgi formu, Yeme tutum İnanç Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri ve Yeme Tutum Testi uygulanmıştır. Yapılan analizlere göre, yeme tutumuna ilişkin olumsuz inançlardan 'Kendini Kabul' ve 'Yeme Üzerinde Kontrol' bağımsız değişkenlerinin varyansın %18' ini açıkladığı bulunmuştur. Yeme Tutumu Testinden alınan puanlar ile UCLA Yalnızlık, YİYE Kaygı, YİYE Kaçınma ve YTİÖ Olumsuz Kişisel İnanç ölçek ve alt ölçeklerinden alınan puanlar arasında anlamlı ilişki bulunmazken; yeme tutumu ile yeme tutumuna ilişkin olumsuz inançlardan 'Kendini Kabul', 'Başkaları Tarafından Kabul' ve 'Yeme Üzerinde Kontrol' alt ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Tartışma ve sonuç bölümünde çalışmanın temel bulguları literatür ışında tartışılmış, gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Yeme Tutumu, Yeme Tutum İnançları, Yalnızlık, Bağlanma
dc.description.abstract The aim of this study is to research the relationship between the negative core beliefs, loneliness, attachment styles and eating attitudes. 148 university students attending İstanbul Technical University participated in the study. Five assessment devices- Demographic data form, Eating Disorder Belief Questionnaire, UCLA Loneliness Scale, Experiences in Close Relationships Scale and Eating Attitude Test (EAT– 40) were administered. According to the analysis, among the negative core beliefs of eating attitude, those concerning 'self acceptance' and 'control over eating' have been found explaining 18% of the variance. There is a statistically meaningful difference between eating attitude and core beliefs about 'self acceptance', 'acceptance by others' and 'control over eating'. However, there is not a statistically meaningful difference between eating attitude and UCLA Loneliness, ECRS anxiety and avoidant, EDBQ negative self belief. In the results and suggestions sections, findings of this study were discussed in accordance with the current literature and recommendations for future studies have been offered. Keywords: Eating attitude, Negative Core Belief, Loneliness, Attachment. en_US
dc.identifier.endpage 98 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3265
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofukz3q3RJojLWHaICDJZEdJiLUL-KNdwmO4AgGdRF4my2a
dc.language.iso tr
dc.subject Beslenme ve Diyetetik
dc.subject Psikoloji
dc.subject Bağlanma
dc.subject Bağlanma stilleri
dc.subject Beslenme ve yeme bozuklukları
dc.subject Nutrition and Dietetics en_US
dc.subject Klinik psikoloji
dc.subject Psychology en_US
dc.subject Attachment en_US
dc.subject Yalnızlık
dc.subject Attachment styles en_US
dc.subject Yalnızlık düzeyleri
dc.subject Feeding and eating disorders en_US
dc.subject Clinical psychology en_US
dc.subject Yeme tutumu
dc.subject Loneliness en_US
dc.subject Loneliness level en_US
dc.subject Yetişkinlerde bağlanma
dc.subject Eating attitudes en_US
dc.subject Ölçme-değerlendirme
dc.subject Adult attachment en_US
dc.subject Measurement and evaluation en_US
dc.subject Üniversite öğrencileri
dc.subject University students en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinin yeme tutum inançları, bağlanma stilleri, yalnızlık düzeylerinin yeme tutumu üzerindeki etkisi
dc.title The effects of university students' negati̇ve core beli̇efs, loneli̇ness, attachment styles on eati̇ng atti̇tudes en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files