Toplam kalite yönetiminde süreç yönetimi ve lojistik sektöründe bir uygulama

dc.contributor.advisor Tuna, Abdulkadir
dc.contributor.author Yılmazer, Şenay
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:41:52Z
dc.date.available 2024-05-27T22:41:52Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract 20. yüzyılda sanayileşmenin iş yapış şekillerine getirdiği yenilikler, yeni yönetim anlayışlarının da doğmasına neden olmuştur. Dr. Shewhart ile başlayan kalite yolculuğu, diğer kalite yolcularının da katkılarıyla bugüne kadar gelmiş ve halen devam etmektedir. Toplam Kalite Yönetimi, iş süreçlerinin daha iyi anlaşılıp geliştirilmesi için üstlendiği rolün yanısıra, sürekli gelişme ve öğrenmeyi destekleyen yaklaşımı ile bireylere kaliteli yaşama dair öğütler sunması nedeniyle de bugün TKY felsefesi olarak anılmaktadır. Liderlik, Müşteri Odaklılık, Çalışanların Katılımı, Sürekli İyileştirme ve Geliştirme, Hedeflerle ve Verilerle Yönetim, Süreçlerle Yönetim Yaklaşımı, Önlemeye Dönük Yaklaşım, Öğrenen Organizasyonlar oluşturmak TKY'nin temelini oluşturan ilkelerdir. Bu ilkelerin hayata geçirilmesi ile işlerin her zaman yolunda gitmesi; işverenlerin, çalışanların ve elbette müşterilerin her zaman mutlu olması istenmektedir. Bir takım girdilerden, istenen değerde çıktılar oluşturma ve bunu her istendiğinde yineleme kabiliyetini ise etkili süreç yönetimi olarak tanımlayabiliriz. Süreç yönetimi üzerinde TKY ilkelerinin etkisi düşünüldüğünde etkili süreç yönetimi için bu ilkelerin olmazsa olmaz olduklarını görürüz. Bu tez çalışmasının birinci bölümünde genel bilgiler ve amaca yer verilmiş, ikinci bölümde ise kalite kavramına değinilerek, bugüne kadarki gelişimine neden olan etmenleri anlamak açısından TKY'nin tarihçesi özetlenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde TKY'de süreç yönetimi; süreç kavramından başlanarak sürece ilişkin tanımlama, dökümantasyon, kritik iş süreçlerinin belirlenmesi, süreçlerin analizi, performans ölçümü ve süreç iyileştirme ve geliştirme teknik ve araçları sıralanmak suretiyle sunulmuştur. Son bölüm ise araştırmaya konu olan, lojistik sektöründe bir uygulamaya ayrılmıştır. Uygulama bölümünde iş süreçleri tanımlamaları, analizi, performans takibi ve gerekli noktaların iyileştirilmesine yönelik çalışmalara yer verilmiştir.
dc.description.abstract The innovations that industrializationbrought to do the way of business has led to new management approaches in 20th century. The quality journey that Dr. Shewhart leaded off came today with the other quality passengers contributions and still continues. As well as the role for a better understanding and improvement of business processes, TQM advice person about life quality with its approach of supporting continuous improvement and learning, so Total Quality Management known as TQM philosophy today. Leadership, Customer Focus, Employee Engagement, Continuous Improvement and Development, and with Data Management by Objectives, Management by Process Approach, Prevention Oriented Approach, Create Learning Organizations are the principles that form the basis of TQM. With the implementation of these principles desired that things always go well, employers, employees and of course, the customers to be happy all the time. A team from the input to create the desired output value and the ability to repeat it whenever required can be defined as the effective process management. If you think about the impact of TQM principles on process management, you will see that TQM principles are sine qua non. In the first part of this thesis given general information and purpose, in the second part referring to the concept of quality, so far in terms of understanding the factors that cause the development of TQM have tried to summarize the history. In the third part Process Management in TQM presented by starting the identification of process and listing process identification, documentation, defining qritical work processes, analysis of processes, measuring performans and process development and improvement tools and tecnics. The last section is divided to the application in logisitics sector that is the subject of this research. Business process definitions, analysis, performance monitors and the studies required to be improved are given in the application section. en_US
dc.identifier.endpage 138 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2856
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKSqcHU4YyKn5NFjlL9-YbxTXsRzFaVBYS6DHX3O1bkwG
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Lojistik sektörü
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Süreç yönetimi
dc.subject Logistic sector en_US
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Process management en_US
dc.subject Total quality management en_US
dc.subject İş süreçleri
dc.subject Business processes en_US
dc.title Toplam kalite yönetiminde süreç yönetimi ve lojistik sektöründe bir uygulama
dc.title Process management in total quality management and an application in logistics sector en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files