Hazırlık Programlarındaki Öğretim Elemanlarının Takım Çalışması Algılarıyla Örgütsel Dışlanma Düzeyleri Arasındaki İlişki

dc.contributor.author Gümüşeli, Ali İlker
dc.contributor.author Pakyüz, Pelin
dc.date.accessioned 2025-09-15T18:35:37Z
dc.date.available 2025-09-15T18:35:37Z
dc.date.issued 2025
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp İstanbul Okan Üniversitesi,İstanbul Okan Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, yabancı dil hazırlık programında görev yapan öğretim elemanlarının takım çalışması algısı ile dışlanmışlık algısı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ilindeki 4 devlet ve 7 vakıf üniversitesinin yabancı dil hazırlık programlarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada, Takım Algısı Ölçeği ve Örgütsel Dışlanma Ölçeği kullanılmıştır. İlk olarak katılımcılardan 36 kişilik bir gruba ön test ve son test uygulaması ile iki ölçeğin yükseköğretim düzeyinde güvenirlik çalışması yapılmıştır. Ardından araştırmaya katılmaya gönüllü olan 215 katılımcıya her iki ölçek uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach Alfa Testi ile ölçülmüştür, normallik testleri Kolmogorov-Smirnov Testi ile yapılmıştır, ölçek ortalama puanları normal bir dağılım göstermediği için non-parametrik Spearman Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının takım çalışması algısı düzeylerinin yüksek, örgütsel dışlanma algısı düzeylerinin ise düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğretim elemanlarının takım çalışması algıları ile örgütsel dışlanma algısı düzeyleri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara dayanarak, öğretim elemanlarının takım çalışması algısı yükseldikçe, örgütsel dışlanma düzeyinde düşüş olabileceği söylenebilir. en_US
dc.identifier.doi 10.29299/kefad.1593100
dc.identifier.endpage 563 en_US
dc.identifier.issn 2147-1037
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 541 en_US
dc.identifier.trdizinid 1315867
dc.identifier.uri https://doi.org/10.29299/kefad.1593100
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1315867/hazirlik-programlarindaki-ogretim-elemanlarinin-takim-calismasi-algilariyla-orgutsel-dislanma-duzeyleri-arasindaki-iliski
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/8377
dc.identifier.volume 26 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Hazırlık Programlarındaki Öğretim Elemanlarının Takım Çalışması Algılarıyla Örgütsel Dışlanma Düzeyleri Arasındaki İlişki en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files