Havayolu ikram hizmetinin kriz sürecinde menü planlama senaryoları üzerine bir uygulama

dc.contributor.advisorSavaş, Ahmet Tuğrul
dc.contributor.authorBalkan, Sedat
dc.date.accessioned2024-08-07T20:04:42Z
dc.date.available2024-08-07T20:04:42Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Gastronomi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractHavayolu firmaları, sektörde rekabet avantajı elde edebilmek adına müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için uçuş esnasında bir takım ekstra hizmetler sunmaktadır. Yiyecek-içecek servisleri, konfor kitleri, TV, internet, koltuk işlevleri gibi her tür eğlendirici hizmetin sunulduğu havayolu taşımacılığında, uçuş sırasında verilen ikram hizmetlerinin müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir etmen olduğu yapılan çalışmalarla ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda araştırmada havayolu ikram şirketlerinin menü planlaması için hazırlanan senaryo örnekleri ile kriz anında havayolu şirketi ile ikram şirketi arasındaki ilişki ve kriz türüne göre alınabilecek önlemler veya yapılabilecek uygulamalar araştırılmıştır. Araştırma için İstanbul'da hizmet veren üç havayolu ikram şirketinden ikişer yetkili ve bir özel havayolu şirketinin yetkilisi ile yarı biçimsel görüşme yapılmış, ayrıca senaryo analizi yöntemi uygulanmıştır. Teknik arıza, gıda alerjisi, odak grup gibi belirlenen senaryolar üzerinden yapılan örnek uygulamalar ile üretim ve tüketimi etkileyen nedenlere yönelik çözümler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractAirline compainies offers some extra services for customer satisfaction in order to gain competitive advantage in sector. All kinds of entertaintment services such as food and beverage services, comfort kits, TV, internet, seat functions, offered in the air transport, it has been put forward with studies, catering services during flight are an important factor in ensuring customer satisfaction. Accordingly, in this research the precautions that can be taken according to type of crisis or possible applications and relationship between airline and catering company in crises with prepared scenario examples were investigated for menu planning of airline catering companies. For the research, semi-formal interviews were conducted with two officials from each of three different companies operating in Istanbul and one authority from a private airline company, scenario analysis method was also applied. The solutions have been developed directed to reasons affecting production and consumption by sample applications made through determined scenarios such as technical breakdown, food allergy and focused group.en
dc.identifier.endpage213en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4738
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwOpOx4tLH9xnNI3jE89q7sGtNQl58eoaNSUr8IlytY9z
dc.language.isotr
dc.subjectGastronomi ve Mutfak Sanatları
dc.subjectSivil Havacılık
dc.subjectİşletme
dc.subjectHava yolları
dc.subjectHava yolu işletmeleri
dc.subjectGastronomy and Culinary Artsen_US
dc.subjectHava yolu ulaşımı
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectKriz
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAirlinesen_US
dc.subjectKriz yönetimi
dc.subjectAirline companiesen_US
dc.subjectMenü
dc.subjectAir transportationen_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.subjectMenü planlama
dc.subjectCrisis managementen_US
dc.subjectMenuen_US
dc.subjectMüşteri tatmini
dc.subjectMenu planningen_US
dc.subjectİkram
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectHonouringen_US
dc.subjectİkram hizmetleri
dc.subjectHonouring servicesen_US
dc.titleHavayolu ikram hizmetinin kriz sürecinde menü planlama senaryoları üzerine bir uygulama
dc.titleA practice on menu planning scenarios in the crisis process of airline catering serviceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files