Seçim Kampanya Ürünlerinde Grafik Tasarımın Dijitalleşme Süreci

dc.contributor.authorAvcı, Yasin
dc.contributor.authorBaşar, Mehmet Reşat
dc.date.accessioned2025-04-16T00:05:53Z
dc.date.available2025-04-16T00:05:53Z
dc.date.issued2025
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempBandirma Onyedi̇ Eylül Üni̇versi̇tesi̇,İstanbul Okan Üni̇versi̇tesi̇en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, 1990-2020 yılları arasında Türkiye’de gerçekleşen seçim kampanyalarındaki grafik tasarım ürünlerinin dijitalleşme süreçleri incelenmektedir. Araştırmanın amacı, dijital devrimin seçim kampanyalarında kullanılan grafik tasarım ürünleri üzerindeki etkilerini ve dijital ürünlerin geleneksel ürünlerle olan etkileşimini analiz etmektir. 2000'li yıllarla birlikte hız kazanan dijitalleşme süreci, seçim kampanyalarında yeni medya araçlarının kullanımını yaygınlaştırmaktadır. Geleneksel ürünlerin afiş, broşür gibi türleri dijital ortamlarda paylaşım görselleri, bilgi grafikleri ve tematik video içeriklerine dönüşmektedir. Bu dönüşüm, etkileşimli bir grafik tasarım dili oluştururken, aynı zamanda görsel sadelik ve etkiyi artırmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, 1990-2020 yılları arasındaki seçim kampanyalarında üretilmiş grafik tasarım ürünleri üç dönem halinde incelenmektedir. Birinci dönem (1990-2000), ikinci dönem (2000-2010) ve üçüncü dönem (2010-2020) olarak ele alınan bu süreçlerde, her dönemdeki geleneksel ve dijital ürünlerin özellikleri analiz edilmektedir. Bulgular, geleneksel ürünlerin kampanyaların önemli bir parçası olmaya devam ettiğini; dijital ürünlerin ise özellikle yapılan son seçimlere doğru daha etkili kullanıldığını göstermektedir. Dijitalleşmenin etkisiyle, grafik tasarımlar görsel sadelik ve güç kazanarak dijital mecralarda daha fazla yer bulmaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.7456/tojdac.1562879
dc.identifier.endpage197en_US
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.trdizinid1292538
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7456/tojdac.1562879
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1292538/secim-kampanya-urunlerinde-grafik-tasarimin-dijitallesme-sureci
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7830
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSeçim Kampanya Ürünlerinde Grafik Tasarımın Dijitalleşme Sürecien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files