Seçim Kampanya Ürünlerinde Grafik Tasarımın Dijitalleşme Süreci

dc.contributor.author Avcı, Yasin
dc.contributor.author Başar, Mehmet Reşat
dc.date.accessioned 2025-04-16T00:05:53Z
dc.date.available 2025-04-16T00:05:53Z
dc.date.issued 2025
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp Bandirma Onyedi̇ Eylül Üni̇versi̇tesi̇,İstanbul Okan Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, 1990-2020 yılları arasında Türkiye’de gerçekleşen seçim kampanyalarındaki grafik tasarım ürünlerinin dijitalleşme süreçleri incelenmektedir. Araştırmanın amacı, dijital devrimin seçim kampanyalarında kullanılan grafik tasarım ürünleri üzerindeki etkilerini ve dijital ürünlerin geleneksel ürünlerle olan etkileşimini analiz etmektir. 2000'li yıllarla birlikte hız kazanan dijitalleşme süreci, seçim kampanyalarında yeni medya araçlarının kullanımını yaygınlaştırmaktadır. Geleneksel ürünlerin afiş, broşür gibi türleri dijital ortamlarda paylaşım görselleri, bilgi grafikleri ve tematik video içeriklerine dönüşmektedir. Bu dönüşüm, etkileşimli bir grafik tasarım dili oluştururken, aynı zamanda görsel sadelik ve etkiyi artırmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, 1990-2020 yılları arasındaki seçim kampanyalarında üretilmiş grafik tasarım ürünleri üç dönem halinde incelenmektedir. Birinci dönem (1990-2000), ikinci dönem (2000-2010) ve üçüncü dönem (2010-2020) olarak ele alınan bu süreçlerde, her dönemdeki geleneksel ve dijital ürünlerin özellikleri analiz edilmektedir. Bulgular, geleneksel ürünlerin kampanyaların önemli bir parçası olmaya devam ettiğini; dijital ürünlerin ise özellikle yapılan son seçimlere doğru daha etkili kullanıldığını göstermektedir. Dijitalleşmenin etkisiyle, grafik tasarımlar görsel sadelik ve güç kazanarak dijital mecralarda daha fazla yer bulmaktadır. en_US
dc.identifier.doi 10.7456/tojdac.1562879
dc.identifier.endpage 197 en_US
dc.identifier.issn 2146-5193
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 173 en_US
dc.identifier.trdizinid 1292538
dc.identifier.uri https://doi.org/10.7456/tojdac.1562879
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1292538/secim-kampanya-urunlerinde-grafik-tasarimin-dijitallesme-sureci
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/7830
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Seçim Kampanya Ürünlerinde Grafik Tasarımın Dijitalleşme Süreci en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files