48-72 aylık çocukların saldırganlık yöneliminin oyun etkileşimine etkisinin incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 48-72 aylık çocukların saldırganlık yöneliminin oyun etkileşimine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018 eğitim ve öğretim yılı İstanbul ilinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında öğrenim gören 48-72 aylık 442 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada saldırganlık yönelimi ve oyun etkileşimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde '36-72 Aylık Çocuklara Yönelik Saldırganlık Yönelim Ölçeği' ve 'PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, '36-72 Aylık Çocuklara Yönelik Saldırganlık Yönelim Ölçeği' nden en yüksek ortalamaya sahip olan alt boyutunun 'Başkalarına Yönelik Fiziksel Saldırganlık', en düşük ortalamaya sahip olan alt boyutunun ise 'Kendine Yönelik Saldırganlık' olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada çocukların cinsiyeti, yaşı, öğretmenlerin yaşı, öğretmenlerin öğrenim durumu, kıdemi bağımsız değişkenleri ile '36-72 Aylık Çocuklara Yönelik Saldırganlık Yönelim Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Öğretmenlerin çalıştıkları okul türü bağımsız değişkeni ile '36-72 Aylık Çocuklara Yönelik Saldırganlık Yönelim Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. 'PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği' nin birinci alt boyutu en yüksek ortalamaya sahip olduğu tespit edilmiştir. Çocukların cinsiyeti, yaşı, öğretmenin yaşı, çocukların devam ettiği okul türü, öğretmen öğrenim düzeyi ve kıdemi bağımsız değişkenleri 'PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği' arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, 48-72 aylık çocukların saldırganlık yöneliminin oyun etkileşimine pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to examine the effect of 48-72 month-old children's aggression orientation on game interaction. The study group of the research; The 2017-2018 academic year consists of 442 children, 48-72 months old, who study in public and private educational institutions affiliated to the Ministry of Education in Istanbul. Relational screening method was used in the research. In the research, '36-72 Month Old Child Aggressiveness Scale' and 'PENN Interactive Peer Play Scale' were used to determine the relationship between aggression orientation and game interactions. SPSS 22.0 data analysis program was used to analyze the data obtained in the research. According to the findings of the study, it was determined that the sub-dimension that had the highest average from the 'Aggressiveness Orientation Scale for Children 36-72 Months' was 'Physical Aggressiveness towards Others' and the sub-dimension that had the lowest average was 'Self Aggressiveness'. In the study, a significant difference was found between the gender, age, age of teachers, the education level of teachers, seniority independent variables and the total score averages of 'Aggressiveness Orientation Scale for Children 36-72 Months'. No significant difference was found between the school type independent variable of teachers and the total score averages of 'Aggressiveness Orientation Scale for Children 36-72 Months'. The first sub-dimension of 'PENN Interactive Peer Play Scale' was determined to have the highest average. A significant difference was found between the gender, age of the children, the age of the teacher, the type of school where the children study, the level of education and seniority independent variables 'PENN Interactive Peer Play Scale'. As a result of the study, it was determined that the aggression tendency of 48-72 months old children had a low level of positive relationship to game interaction.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Akran ilişkileri, Okul öncesi eğitim, Education and Training, Okul öncesi çocuklar, Peer relationships, Preschool education, Oyunlar, Preschool childrens, Saldırganlık, Games, Aggressiveness, Ölçekler, Scales

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page