Derin öğrenme algoritması kullanan bir mobil abartılmış gerçeklik oyunu

dc.contributor.advisorAkgün, Bekir Tevfik
dc.contributor.authorBoz, Umut
dc.date.accessioned2024-08-07T19:59:43Z
dc.date.available2024-08-07T19:59:43Z
dc.date.issued2019
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezde; Derin Öğrenme, Bilgisayarlı Görü, Nesne Sınıflandırma, Nesne Belirleme ve Görüntü İşleme teknikleri kullanarak bir Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu yeni nesil teknolojilerle desteklenen ve gerçeklenen mobil AG oyunu ile sadece tek kamera kullanarak; sanal ortam üzerinde, bir fiziksel nesne ile bir sanal nesnenin fiziksel dünya kurallarının yer aldığı etkileşiminin sağlanması amaçlanmıştır. Bu çalışma örnek alınarak, gerçek dünyaya ait nesneler üzerinde ilgili örnekler çoğaltılarak AG dünyasında farklı uygulamalar ile çözümler üretilebilinir. Üretim sektörü, eğitim, oyun, çocuk gelişimi ve benzeri alanlara yönelik kamera üzerinden öğretilmiş nesneleri kullanan uygulamalar gerçekleştirilebilinir. Genel mobil cihaz sensörlerine karşın; 3 boyutlu nesneleri algılayan sensörler, donanımlar ve özel kameralar kullanmak şüphesiz daha gerçeğe uygun bir çalışma ortamı sunar. Ancak son kullanıcılar açısından bakılırsa; cihazlara yönelik üretilen ve bu tezde önerdiğimiz yöntemleri kullanan mobil AG çözümleri fazladan bir maliyet oluşturmayacağından daha yaygın kullanım alanı bulacaktır.
dc.description.abstractIn this thesis, an Augmented Reality (AR) application was carried out by using Deep Learning, Computer Vision, Object Detection, Object Classification and Image Processing techniques. Using only one camera with the mobile AR game supported by the next generation technologies mentioned above; it is aimed to provide the interaction of a physical object and a virtual object on the virtual environment with the physical world rules. Based on this work, solutions can be produced with different applications in the world of AR by duplicating related examples on real world objects. Applications using objects taught through the camera for areas such as production, education, play, child development and the like can be realized. Despite general mobile device sensors; The use of sensors, hardware and special cameras that detect 3D objects offers a more realistic working environment. But from the perspective in terms of end users; AR solutions that use the methods we propose in this thesis will be used more widely while they will not constitute an extra cost.en
dc.identifier.endpage87en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4512
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwOS8vFUNptiSE-bTr05qMMP4AGi-py6IrGpLjZkqpiqj
dc.language.isotr
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectArtırılmış gerçeklik
dc.subjectBilgisayarla görme
dc.subjectCisim tanıma
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectDerin öğrenme
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectComputer visionen_US
dc.subjectGörsel nesne tanıma
dc.subjectObject recognitionen_US
dc.subjectDeep learningen_US
dc.subjectGörüntü tanıma
dc.subjectVisual object recognitionen_US
dc.subjectMobil oyunlar
dc.subjectImage recognitionen_US
dc.subjectMobile gamesen_US
dc.subjectMobil uygulama
dc.subjectMobile applicationen_US
dc.titleDerin öğrenme algoritması kullanan bir mobil abartılmış gerçeklik oyunu
dc.titleA mobile exaggerated reality game using deep learning algorithmen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files