Eğitim Danışmanlık Firmaları Ajanslarının Dijital Pazarlama Tekniklerinin Türkiye'de Öğrenim Gören Yabancıların Üniversite Tercihlerine Etkisi

dc.contributor.advisorPalacı, Havva
dc.contributor.authorPalacı, Havva
dc.contributor.otherTıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
dc.date.accessioned2025-01-15T21:49:46Z
dc.date.available2025-01-15T21:49:46Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstractDijital pazarlama, pazarlama ürünlerinde dijital kanalların kullanılmasını gerektirmektedir. Yıllar geçtikçe, farklı kişi ve kuruluşlar ürünlerini müşterilerine ulaştırmak ve potansiyel müşterilerine ürün farkındalığı kazandırmak için internet ve diğer dijital araçların kullanımından yararlanmaya başlamışlardır. Dijital pazarlama eğitim sektöründe hükümetler, akademik kurumlar, eğitim danışmanları, öğretmenler, eğitmenler ile öğrenciler tarafından büyük ölçüde kullanılmaktadır. Bu çalışma, eğitim danışmanlığı şirketlerinin/ajanslarının dijital pazarlama tekniklerinin Türkiye'de öğrenim gören yabancıların üniversite tercihlerine etkisini eleştirel bir bakış açısıyla ele almaktadır. Yapılacak çalışma web siteleri, sosyal medya, e-posta ve cep telefonu pazarlaması gibi farklı dijital pazarlama tekniklerinin öğrencilerin seçimlerini ve eğitim almayı seçtikleri yeri nasıl etkilediğini anlamak için yapılmıştır. Araştırma aynı zamanda eğitim kurumlarının faaliyetleri arasındaki ilişkiye ve bu ilişkinin Türkiye'de eğitim almayı ümit eden yabancı öğrencilerin tercihini nasıl etkilediğine de ışık tutmaktadır. Çalışma için farklı çalışma alanlarını detaylandıran çevrimiçi bir anket oluşturuldu ve yaklaşık 450 katılımcıya gönderildi. Katılımcıların yanıtları Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) kullanılarak toplanıp analiz edildi ve aşağıdaki testler uygulandı; yüzdelik dağılım, güvenilirlik testi, geçerlilik testi, basit ve çoklu doğrusal regresyonlar, ANOVA, T-testi ve F-testi.
dc.description.abstractDigital marketing entails the use of digital channels in marketing products. Over the years, different individuals and organizations have leveraged the use of the internet and other digital tools to get their products across to their clients and making product awareness to their intending customers. Digital marketing is utilized in the education sector and it is being used greatly by governments, academic institutions, educational consultants, teachers or tutors and also by the students. This study takes critical a look at the effect of digital marketing techniques of educational consultancy companies/agency on university preferences of foreigners studying in Turkey. This is done in order to understand how different digital marketing techniques such as websites, social media, email and mobile phone marketing impact the choices of students and how it influences where they chose to study. This study also lends credence to the relationship that exists between the activities educational agencies and how it influences the preference of foreign students hoping to study in Turkey. In order to do justice to the study, an online questionnaire detailing the different study areas was generated and sent out to about 450 respondents. The responses of the respondents were gathered and analyzed using the Statistics Package for Social Sciences (SPSS) and the following tests were conducted; percentile distribution, reliability test, validity test, simple and multiple linear regressions, ANOVA, T-test and F-test.en
dc.identifier.pageno120
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLmzS7vk4fPrzGjX223fC8BuG5QNP8SnjEYws47s4CIAq
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7639
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLmzS7vk4fPrzGjX223fC8BuG5QNP8SnjEYws47s4CIAq
dc.identifier.yoktezid908000
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim Danışmanlık Firmaları Ajanslarının Dijital Pazarlama Tekniklerinin Türkiye'de Öğrenim Gören Yabancıların Üniversite Tercihlerine Etkisi
dc.titleThe Effect of Digital Marketing Techniques of Educational Consultancy Companies Agencies on University Preferences of Foreigners Studying in Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdfc529a6-d906-4f0a-beb3-bc9b38dffb1e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydfc529a6-d906-4f0a-beb3-bc9b38dffb1e
relation.isOrgUnitOfPublication5416f148-e1e0-4094-9b89-bbe3799b3e44
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5416f148-e1e0-4094-9b89-bbe3799b3e44

Files