İlaç sektörünün dijital pazarlamaya geçişte mevcut alışkanlıklarının yeni sisteme adaptasyonu üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorÖzcan, Hakan
dc.contributor.authorDemiral, Gökhan
dc.date.accessioned2024-08-07T20:04:38Z
dc.date.available2024-08-07T20:04:38Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractMüşterilere hizmet ile mal tedarik eden, sahibine sosyal fayda ya da kar sağlayan, mal ve hizmet üretip pazarlayan kuruluşlara işletme, müşteri ilişkilerinin işletme hedeflerine göre yönetilmesine pazarlama denir. (Özmen vd, 2013) Dijital pazarlama internet ortamında ürünlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin stratejik bir proses olarak tanımlanabilir. Dijital pazarlama metotları ile pazarlamanın 'müşteri ile şirket' ilişkileri çok hızlı kurulabilmekte ve yönetilebilmektedir. (Kaya, 2009) Nüfus sayısının artması, beklenen yaşam süresinin uzaması, nüfusun sosyo - demografik özelliklerinin değişmesi, yaşam koşullarının farklılaşması ve ekosistemin bozulması, karşılaşılan sağlık sorunlarının çeşitlenmesine neden olmaktadır. İlaç Sanayi kişilerin hayat standartlarının yükseltilmesinde ve sağlıklı bir ömür sürdürülmesinde kilit noktada bulunmaktadır. Gelişen ve değişen teknoloji ile birlikte dijital yöntemler hayatımızın her alanına girmiş ve aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ülkemizde ilaç sektörünün durumu dünya çapında değişimlere paralel olarak değişmekte, dönüşerek gelişmektedir. (Kaya, 2009) Anahtar Kelimeler: İşletme, Pazarlama, Dijital Pazarlama, İlaç, Tarih: Ocak 2019
dc.description.abstractThe establishments functioning to produce economic goods, and services and/or for marketing that provide goods, and services requested by customers which gather organised and systematic manufacturing factors together to provide profit or social benefits to the owner are described as Business, and the management of the customer relations as to reach the business goals is decribed as Marketing (Özmen, Uzkurt, Özdemir, Altunışık, Torlak, 2013) Digital Marketing in general may be described as a strategic process associated with the development, pricing, promotion, and distribution of products in the internet environment for the target markets. Owing to the digital marketing practices, 'the company and customer' relations may be established, and managed at full steam in all aspects of marketing. (Kaya, 2009) The increse of population, the longer life expectation, the changes in the sociodemographic characteristics of the population, the modification in the life conditions, and the deterioration of the ecosystem result with the diversification of the encountered health problems. Pharmaceutical industry has the key position in increasing the life standarts, and maintaining a healthy life. Digital methods with the advancing, and changing technology has entered into all areas of our life, and has actively been used. The pharmaceutical industry in Turkey changes, transforms and develops in parallel with the global changes (Kaya, 2009) Key Words: Business, Marketing, Digital Marketing, Medication Date: January 2019en
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4727
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg81AGGKtnYQJGZZHA7ey8Ny80DWPBWr_HLXK5dKseTTB
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectAlışkanlıklar
dc.subjectPazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectHabitsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSayısal pazarlama
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectUyum
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectAdjustmenten_US
dc.subjectİlaç sektörü
dc.subjectPharmaceutical sectoren_US
dc.titleİlaç sektörünün dijital pazarlamaya geçişte mevcut alışkanlıklarının yeni sisteme adaptasyonu üzerine bir araştırma
dc.titleA research on the adaptation of the existing practices of pharmaceutical industry in transition to new digital marketing systemen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files