Açıkhava reklamcılığı sektöründe yer alan bir firma üzerine ISO 9001 – 2015 kalite yönetim sistemi'nin uygulanması

dc.contributor.advisorÇinko, Levent
dc.contributor.authorKaya, Murat
dc.date.accessioned2024-08-07T20:06:46Z
dc.date.available2024-08-07T20:06:46Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDünyanın iyice küçülmesi ve küreselleşme ile birlikte rekabetçi ortamın daha sert olması sebebiyle kaliteli ve belli uygunluklarda hızlı ürün ve hizmet üretme ihtiyacı artmaktadır. Esnek talep ve esnek üretim ile birlikte müşterilerin farklı isteklerine hem üretim hem de hizmet sektörü cevap vermesi gerekmektedir. İşte bu sebeple Kalite Yönetim Sistemi ve Toplam Kaliteye ihtiyaç duyulmaktadır. Kalite; anlamı ile belli standart ile ürün üretmektir. Açıkhava Reklamcılığı sektöründe müşteri memnuniyeti, ürün yelpazesindeki çeşitlilik ile hem dış hem de iç piyasada rekabetçi durumlarla mücadele edebilmesi için belirli bir sistemde yönetilmeli ve hareket etmesi gerekmektedir. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemine sahip bir firmanın bu sistemi nasıl kurduğu yeni sistemin neler getirdiğini bu çalışma ile anlatılmaktadır. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi'nin en önemli yeniliği olan risk yaklaşımı ve diğer kalite sistemleri ile entegresinin kolay olması büyük bir fırsat ve avantaj sağlamıştır. Açıkhava Reklamcılığı sektöründe ki firmanın ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sisteminden ISO 9001:2015 versiyonuna geçiş için yapılan aksiyon çalışmaları ve farklılıklarından bahsedilecektir.
dc.description.abstractDue to the global contraction and globalization, the competitive environment is more demanding, and the need to produce quality and fast products and services is increasing. With flexible demand and flexible production, both production and service sectors must respond to different demands of the customers. For this reason, Quality Management System and Total Quality are needed. Quality; It is necessary to manage and act in a specific system in order to be able to cope with competitiveness both in the external and in the internal market with the diversity of the product range in the customer satisfaction, product range. This study describes how a company with ISO 9001: 2015 Quality Management System brings the new system that it has installed into this system. ISO 9001: 2015 Quality Management System's most important innovation, Risk approach and ease of integration with other Quality Systems, provided a great opportunity and advantage. It will be mentioned about the actions and differences of the company in the Outdoor Advertisement sector from the ISO 9001: 2008 Quality Management System to the ISO 9001: 2015 version.en
dc.identifier.endpage130en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4968
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmRZKWT8mg9NeEnbDa9t_YSVWTLOhBoPOTVEPVwKC8012
dc.language.isotr
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectİşletme
dc.subjectAçık hava reklamaları
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectISO 9001:2015
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectOutdoor advertisementen_US
dc.subjectKalite yönetim sistemi
dc.subjectISO 9001:2015en_US
dc.subjectKalite yönetimi
dc.subjectQuality management systemen_US
dc.subjectQuality managementen_US
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleAçıkhava reklamcılığı sektöründe yer alan bir firma üzerine ISO 9001 – 2015 kalite yönetim sistemi'nin uygulanması
dc.titleResearch of ISO 9001: 2015 quality management system on one company in the industrial advertisement sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files