Çalışanların öğrenen örgüt algılarının iş tatmini, örgütsel bağlılık ve örgüt içi girişimcilikleri üzerindeki etkisi: Bilişim sektörü üzerine bir çaşlışma

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Çalışanların Öğrenen Örgüt Algılarının İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık Ve Örgüt İçi Girişimcilikleri ÜzerindekiEtkisi: Bilişim Sektörü Üzerine Bir Çalışma Bu araştırmanın temel amacı çalışanların öğrenen örgüt algısının, iş tatminine, örgüt içi girişimciliklerine ve örgütsel bağlılıklarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıları belirleme sürecinde öğrenen örgüt algısının en iyi ön plana çıkacağı düşünülen Bilişim 500'e ait Türkiye'nin en büyük 500 bilişim firması baz alınmıştır. Bu firmalar Türkiye'deki sektör istihdamının da oldukça büyük kısmını karşılamaktadır. Anketler bu 500 firma içinden 'randomly' seçilmiş olan 420 kişiye yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak yapılmıştır. Çıkan sonuçlara göre öğrenen örgütler iş tatminini, bağlılığı ve iç girişimciliği oldukça etkilemektedir. Bu nedenle örgütlerde geliştirilmeli ve desteklenmelidir. Ancak bilişim sektöründe bu durumun tamamen önem kazanmadığı ve yönetimler tarafından yeterince desteklenmediği görülmüştür. Ancak bu araştırma, Türkiye bilişim sektörü ile sınırlıdır. Araştırma kapsamında sadece nicel bulgulara yer verilmiş olup bu anlamda çalışmanın sonuçları da niceveriler ile sınırlıdır. Anahtar kelimeler: Öğrenen örgütler, iş tatmini, örgütsel bağlılık, iç girişimcilik
The ultimate objective of this study is to find out the learning organisation perception of the information technology sector's employees on their satisfaction, corporate entrepreneurship and commitment. Survey method was used during the study. In this manner, employees were chosen among the top 500 IT firm of Turkey through random sampling. 420 employees were chosen for this study and the surveys were conducted face-to-face. Findings showed organisational learning significantly effects the satisfaction, commitment and corporate entrepreneurship of the employees. Therefore, should be encouraged by the companies. However, it was find out that in IT sector of Turkey, the concept is not totally understood and encouraged by the managements. Nevertheless, it should be noted that the results of this study is limited to the IT sector and only statistical results were included in this study. Key words: learning organisations, employee satisfaction, employee commitment, corporate entrepreneurship

Description

Keywords

İşletme, Bağlılık, Bilişim sektörü, Girişimciler, Business Administration, Çalışanlar, Commitment, Information sector, Örgüt içi girişimcilik, Entrepreneurs, Workers, Örgütsel bağlılık, Organizational entrepreneurship, Öğrenen organizasyonlar, Organizational commitment, Learning organizations, İş doyumu, Job satisfaction

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

258