Kurum kültürünün öğretmenler tarafından algılanma düzeyi:Henza Akın Çolakoğlu Lisesi örneği

dc.contributor.advisorTuna, Kadir
dc.contributor.authorÇolak, Aslı
dc.date.accessioned2024-05-27T22:42:10Z
dc.date.available2024-05-27T22:42:10Z
dc.date.issued2013
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin kurum kültürünü benimseme düzeylerini mukayeseli incelemek amacıyla yapılan tanımlayıcı nitelikte bir araştırmadır. Bu bağlamda araştırmanın analiz kısmını oluşturacak anket çalışması, Henza Akın Çolakoğlu Lisesi öğretmenlerine uygulanmıştır.Araştırmanın verileri anket yoluyla toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formunun hazırlanmasında ilgili literatür taranmış, benzer araştırmalarda kullanılan geçerlilik ve güvenilirlikleri test edilmiş veri toplama araçlarından yararlanılmış, öğretmen ve uzman görüşleri de dikkate alınmıştır. Anket 2012-2013 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Henza Akın Çolakoğlu Lisesi öğretmenlerinden anket sorularını cevaplamayı kabul eden 87 öğretmene birebir görüşme yapılarak uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında kodlanarak istatistiki analizi için SPSS 16.0 paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara ve sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kültür, Kurum Kültürü, Okul Kültürü
dc.description.abstractThis study is intended to be a descriptive research to comparatively examine the level of perception of corporate culture by teachers. In this context, a questionnaire study, which forms of the analysis part of the research, has applied to the teachers in Henza Akın Çolakoğlu High School. The data of the research has been collected by means of a questionnaire. For the preparation of the a questionnaire form utilized to be a tool to collect data, the relevant literature has been searched, the validities and reliabilities thereof have been tested based on previous similar researches, the respective data collection tools have been utilized and the opinions of teachers and specialists have been taken into consideration. The said questionnaire form has applied to 87 teachers from Henza Akın Çolakoğlu, in the second semester of the academic year 2012-2013, by means of one-to-one interviews. SPSS 16.0 has been utilized to code and statistically analyze the data obtained at the end of the research. Various recommendations have been made based on the findings and results from the research. Key Words: Culture, Corporate Culture, School Cultureen_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2895
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52v2I6FjQNIwOpYnz_r9YdgbRvBHwmRrM_9-Dtw7mBvTB
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectİşletme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKurumsal kültür
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectCorporate cultureen_US
dc.subjectOkul kültürü
dc.subjectSchool cultureen_US
dc.titleKurum kültürünün öğretmenler tarafından algılanma düzeyi:Henza Akın Çolakoğlu Lisesi örneği
dc.titleLevel of perception of corporate culture by teachers :Example from Henza Akin Çolakoğlu High Schoolen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files