Covid-19 pandemisinin ergenlerin görüşleri ile varoluşçu kuram açısından incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Yaklaşık iki senedir devam etmekte olan Covid-19 pandemi sürecinin bireylerdeki etkilerine dair çeşitli çalışmalar yürütülüyor olsa da Türkiye’de ergenlik dönemindeki bireylerin bu süreçten nasıl etkilendiği ve neler deneyimlediğine dair daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışmada ergenlik dönemindeki bireylerin Covid-19 pandemisine ilişkin deneyimlerinin varoluşçu yaklaşıma göre ele alınması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmanın modeli fenomenolojik yaklaşım olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Türkiye’de bir büyükşehirde farklı sınıf düzeylerinde öğrenimine devam eden ergenlik dönemindeki 36 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma için etik kurul izni alındıktan sonra veri toplamak amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmış ve görüşmeler pandemi koşulları göz önünde bulundurularak yüz yüze ve/veya çevrimiçi yollarla yapılabilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre katılımcıların Covid-19 pandemisine dair deneyimleri bireylerin varoluşlarının dört boyutu (fiziksel, sosyal, kişisel ve sosyal) temalarına göre açıklanmıştır. Fiziksel boyut temasında ergenlerin bedensel ve çevresel, sosyal boyut temasında aile, arkadaş, akraba ve sosyal yaşam, kişisel boyutta kaygı, risk alma ve farkındalık ve son boyut olan tinsel boyutta ise değerlere dair farkındalık açısından yansımaların olduğu görülmüştür. Bir boyutta meydana gelebilecek değişimin diğer boyutları etkileyebileceği göz önünde bulundurularak özellikle pek çok değişimin yaşandığı ergenlik dönemindeki bireylere yönelik yapılabilecek rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarına ve araştırmacılara dair önerilerde bulunulmuştur.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Kültürel Çalışmalar, Psikoloji

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

Volume

8

Issue

2

Start Page

338

End Page

354