Farklı Erken Çocukluk Yaklaşımlarında Aile Katılımına Yönelik Öğretmen Tutumlarının İncelenmesi

dc.contributor.authorAtay, Mesude
dc.contributor.authorÖzgen, Zeliha
dc.date.accessioned2024-11-15T19:43:09Z
dc.date.available2024-11-15T19:43:09Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Montessori ve Reggio Emilia yaklaşımlarını temel alarak uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenleri ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) programını uygulayan öğretmenlerin aile katılımına yönelik tutumlarını incelemektir. Bu çalışma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış ve İstanbul iline bağlı Kadıköy, Maltepe, Ataşehir ilçelerinde bulunan Montessori ve Reggio Emilia ilhamlı anaokullarında ve MEB okul öncesi eğitim programını uygulayan kurumlarda görev yapan toplam 81 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak \"Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği\" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ise Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; Reggio Emilia ilhamlı okul öncesi öğretmenlerinin tutum puanlarının Montessori yaklaşımını temel alarak uygulamalar yapan ve MEB okul öncesi eğitim programını uygulayan öğretmenlerin tutum puanlarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda araştırmaya dahil edilen okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumları üzerinde Reggio Emilia yaklaşımının belirleyici olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda farklı eğitim yaklaşımlarına ait aile katılım çalışmalarının ülkemizde ihtiyaca göre bütünleştirilmiş yaklaşım olarak ele alınıp uygulanması ve desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-50]
dc.identifier.endpage36en_US
dc.identifier.issn2146-8249
dc.identifier.issn2146-8249
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7391
dc.identifier.volume0en_US
dc.language.isoen
dc.relation.ispartofJournal of Education and Futureen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Erken Çocukluk Yaklaşımlarında Aile Katılımına Yönelik Öğretmen Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files