Modüler ve Akıllı Batarya Yönetim Sistemi

dc.contributor.authorAkgün, Bekir Tevfik
dc.contributor.authorÖztürk, Salih Barış
dc.contributor.authorTuncay, Ramazan Nejat
dc.contributor.authorAlankuş, Orhan Behiç
dc.contributor.authorKelleci, Burak
dc.contributor.otherEnerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:10Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:10Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,Tanımlanmamış Kurum,Diğer,Diğeren_US
dc.description.abstractLityum-Iyon piller, Wh/kg spesifik enerji, Wh/l enerji yogunlugu degerlerinin yükselmesiı ve TL/Wh birim maliyetlerinin azalması nedeniyle elektrikli araçların vazgeçilmez enerji kaynaklarından olmustur. Bu çalısmada elektrikli araçlarda kullanılacak Lityum-Iyon pillerden olusan bir bataryanın Batarya Yönetim Sistemi (BYS) ele alınmaktadır. Elektrikli araçlar yolda giderken batarya içerisinde kalan enerjinin hesaplanması çalısmanın ilk bölümünü olusturmaktadır. Laboratuvarlarda Li piller karalı durumda iken yapılan ölçümler ve kestirimler, yolda dinamik durumdaki piller için geçerli degildir. Buna karsın pil hücrelerinin yaslanma davranıslarını anlamak ve ileride yapılacak benzetimde kullanmak üzere, bir dizi laboratuvar deneyi uygulanmıs ve çalısmada sunulmustur. Bu çalısma, araç yolda giderken bataryada bulunan hücrelerin Doluluk Durumu (SoC, State of Charge), Kapasite Küçülmesi (SoH, State of Health) ve Kalan Yasam Süresi (RUL Remaining Useful Life) kestirimlerini sunmaktadır. Bunun için Lityum hücrenin elektrik devre modelindeki (ECM Electric Circuit Model) parametreler (Recursive Least Square) En Küçük Kareler Yöntemi ile hesaplandıktan sonra (EKF) Extended Kalman Filtre yöntemiyle pilin iç gerilimi (EMK) bulunmakta ve daha sonra SoC ve SoH degerleri hesaplanabilmekte, SoH nin degisimi göz önüne alınarak RUL hesabı yapılmaktadır. Bu çalısma içersinde iki tür BYS tasarımı ve gerçeklenmesi yapılmıstır. Bunlar Master-Slave ve FPGA tabanlı BYS tasarımlarıdır. Projede her iki tasarıma iliskin bilgiler sunulmustur. Bu tasarımlar CAN bus üzerinden aracın içindeki diger Elektronik Kontrol birimleriyle (ECU) haberlesebilmektedir. Projenin son bölümü bataryaları laboratuvarda hızlı ve güvenli bir biçimde deneyebilen HIL (Hardware in the Loop) sisteminin olusturulmasıyla ilgilidir. Bu sistemde dSPACE emülatörü kullanılmıs ve gerekli yazılımlar gelistirilerek sistem BYS deneylerini yapabilir hale getirilmistir.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.endpage85en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid619519
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/619519/moduler-ve-akilli-batarya-yonetim-sistemi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7260
dc.institutionauthorTuncay, Ramazan Nejat
dc.language.isotr
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectElektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMakineen_US
dc.subjectEnerji ve Yakıtlaren_US
dc.titleModüler ve Akıllı Batarya Yönetim Sistemien_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationbe7f9f55-b54d-411f-b75f-4474df31c0b1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybe7f9f55-b54d-411f-b75f-4474df31c0b1
relation.isOrgUnitOfPublicatione2c8b290-2656-4ea1-8e8f-954383d6b397
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye2c8b290-2656-4ea1-8e8f-954383d6b397

Files