Bir pazarlama aracı olarak mobil pazarlama: İstanbul ili kapsamında Y kuşağının mobil pazarlamaya bakış açısı

dc.contributor.advisorBaban, Ece
dc.contributor.authorKuş, Özgün Arda
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:43Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:43Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Pazarlama Bilim Dalı
dc.description.abstractYaşanan teknolojik gelişmeler, hayatımızın her alanına çeşitli yenilikler getirmiştir. Özellikle internet ve bilgisayarların yaygınlaşması, bazı alışkanlıklarımızda değişikliklere neden olmuştur. Değişen bu alışkanlıklarımız, hayatımızı kolaylaştırmanın yanı sıra, teknolojiye olan bağımlılığımızı da arttırmıştır. Günümüzde bireyler, akıllı telefonları yanında olmadığında, bu cihazların eksikliğini hissetmektedirler. Araştırmak, okumak, oyun oynamak, müzik dinlemek, video izlemek vb. gibi özellikleri bünyesinde barındıran akıllı telefonlar, zamanımızın en pratik araçlarıdır. Yaşanan teknolojik gelişmeler birçok disiplini etkilemiştir. Etkilenen disiplinlerden biride pazarlamadır. Gelişen teknolojiler, pazarlama 2.0 ve pazarlama 3.0 kavramlarını hayatımıza dâhil etmiştir. Sosyal ağlar, e-ticaret siteleri, bloglar ve forumlar, pazarlama 2.0 kavramında, tüketici ve firma arasındaki etkileşimin önemli unsurları olmuştur. İnternetin bilgiye erişmede sağladığı kolaylık, tüketicileri bilinçlendirmiş, bu da tüketici davranışları alanına yansımıştır. Ayrıca bilinçlenen tüketicinin sosyal olaylara, çevreye karşı duyarlılığının artmasıyla, pazarlama 3.0 kavramı literatürde yerini almıştır. Mobil cihazlar kategorisinde yer alan akıllı cep telefonları, tüketiciyi zaman ve mekândan bağımsız hale getirmiştir. Bu bağımsızlık olgusu mobil pazarlamayı, pazarlama araçlarına dâhil etmiştir. Mobil pazarlama alanında kullanılan, SMS, MMS, 2D kodlar ve uygulama bildirimleri gibi araçlar, tüketiciye nerede olursa olsun ulaşma imkânı sağlamışlardır. Bu araçların daha düşük maliyetli ve ölçülebilir olması, firmalara önemli avantajlar sağlamaktadır.   İstanbul ili kapsamında, Y Kuşağı üzerinde uygulanan ölçek ile, bu kuşağa dâhil tüketicilerin, mobil pazarlama araçlarından SMS/MMS, elektronik posta ve mobil uygulama bildirimleri hakkında düşünceleri ölçümlenmiş ve değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler ve bu verilerin yorumları çalışma içinde verilmiştir. Bu çalışmanın, mobil pazarlama araçlarını uygulayan firmalara ve gelecekteki akademik çalışmalara yararlı olması temenni edilmektedir. Anahtar Kelimeler: Mobil Pazarlama, Akıllı Telefonlar, SMS, Y Kuşağı, Tüketici Davranışları, Pazarlama, Mobil Uygulama Bildirimleri
dc.description.abstractTechnological developments brought several kinds of innovation to people's lives. Especially widespread of internet and computers made changes on some human habits. Beside these habits made our lives easier, also made us more dependent to the technology. Nowadays people feel the void of smart phones while they do not have with them. Smart phones are the most practical devices of current time which cabable of searching, reading, watching videos, listening music and playing games etc. The achieved technological improvements have effects upon several diciplines and one of them is marketing. Improved technologies also brought new terms like marketing 2.0 and marketing 3.0 to our lives. Social media, e-commerce sites, blogs and forums have been the important components of the interaction between consumers and companies which created the term; marketing 2.0.Ease of access to information provided by internet, made consumers more conscious and reflected in consumer behaviors. Furthermore conscious consumers have become more aware about social events and environment which brought about the term; marketing 3.0 to the literature. As mobile devices, smart phones have made the consumers independent from time and places. This independence phenomenon included mobile marketing to the marketing tools. The tools used in mobile marketing like SMS, MMS, 2D codes and notifications have provided opportunity to reach consumers wherever they are. Lo aw cost and scaleable properties of mobile marketing also provided great advantages for companies. A survey about mobile marketing tools (SMS/MMS, e-mail, mobile application notifications) conducted on İstanbul based Generation Y members as a focus group. Obtained data and comments are included into the study. This study aims to be useful for the following studies and the companies which apply mobile marketing tools. Keywords: Mobile Marketing, Smartphones, SMS, Generation Y, Consumer Behaviors, Marketing, Mobile App Notifications.en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2813
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrLoNajQ-3JZruFqcoITMXHcWhMyj8J0SDA_K-N7awbkC
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectCep telefonu
dc.subjectKuşaklar
dc.subjectMobil pazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectTeknolojik gelişmeler
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectMobile marketingen_US
dc.subjectTüketici bilinci
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectTechnological developmentsen_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectConsumer consciousen_US
dc.subjectTüketici psikolojisi
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectConsumer psychologyen_US
dc.subjectY kuşağı
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.titleBir pazarlama aracı olarak mobil pazarlama: İstanbul ili kapsamında Y kuşağının mobil pazarlamaya bakış açısı
dc.titleMobile marketing as a marketing tool: Insights from İstanbul based Y generationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files