Fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri konusunun öğretiminde Orff destekli yaklaşımın akademik başarıya etkisi

dc.contributor.advisorTebiş, Cansevil
dc.contributor.authorÖneykan, Burcu
dc.date.accessioned2024-08-07T20:17:27Z
dc.date.available2024-08-07T20:17:27Z
dc.date.issued2021
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu araştırma; ilkokul 4. sınıflarda Fen Bilimleri dersi 'Basit Elektrik Devreleri' konusunun öğretiminde orff yaklaşımı kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı'nda, Balıkesir ilinde, Ali Şuuri İlkokulu'nda uygulanmış ve tamamlanarak sonuçlandırılmıştır. Araştırmada, yukarıda adı geçen ilkokulun 4. sınıflarından 5 şube örneklem grubuna alınmıştır. Araştırmacı tarafından uzman görüşlerine başvurularak geliştirilen 3'lü likert tipindeki anket, veri toplama aracı olarak grubun hazır bulunuşluk seviyesini tespit etmek amacıyla uygulanmıştır. 143 öğrenciden elde edilen veriler geçerlik-güvenirlik ölçümleri yapılarak yöntem bölümünde açıklanmıştır. Bu öğrenci grubu içerisinden seçilen deney ve kontrol grubu olarak iki grup deneysel çalışmaya dahil edilmiştir. Bu grupların her birinde 15'er öğrenci yer almaktadır. Hem deney hem de kontrol grubuna ders konusu içerisinde öğretilmesi gereken konuya ilişkin kavramlarla ilgili öntest uygulaması yapılmıştır. Daha sonra 3 hafta süreyle deney grubunun bulunduğu öğrenci grubuna sınıf öğretmeni tarafından yapılan geleneksel ders anlatımının yanında araştırmacı tarafından geliştirilen tartım kalıpları ile bu kavramların öğretilmesi amaçlanarak orff uygulaması yaptırılmıştır. Diğer taraftan kontrol grubunda bulunan öğrencilere yalnızca sınıf öğretmeni tarafından geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak ders işlenmiştir. 3 haftalık uygulama sonucunda hem deney hem kontrol grubuna yeni uygulanan yöntemin etkilerini anlama bakımından sontest yapılarak verilere ulaşılmıştır. Elde edilen veriler Mann Whitney-U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, orff yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun akademik başarılarında, orff destekli öğretim yönteminin kullanıldığı grubun öğrenme durumlarının geleneksel öğretim yöntemiyle öğretim yapılan kontrol grubuna göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Fen Bilimleri dersinin öğretiminde orff yaklaşımı kullanımının ve dersin daha eğlenceli hale gelmesi, daha etkili ve kalıcı öğrenmeyle birlikte, akademik başarının arttığı gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri Öğretimi, Orff Yaklaşımı, Akademik Başarı, Müzik Eğitimi.
dc.description.abstractThis research was conducted to examine the effect of using the Orff method in teaching the topic of 'Simple Electric Circuits' on the academic success of students in the 4th year of primary school. The study was conducted and completed in Ali Şuuri primary school in Balıkesir in the Spring Semester of 2019-2020 Academic Year. Five Year 4 groups were included as the sample population to be used for this reseach. In order to determine the readiness level, the data was collected using a 3-point Likert-type questionnaire designed by the researcher with advice from an expert in the field. The data obtained from 143 pupils have been tested for validity and reliability, then presented in the section on the method. Two groups of 15 pupils drawn from the sample, an experimental and a control group, are included in the experimental study. Both groups are pre-tested on the concepts of the topic to be taught. In the following three weeks, the experimental group is taught by the teacher in the traditional way accompanied by the Orff method using rhythmic patterns developed by the researcher. The control group however, was only taught in the tradional way by the teacher. At the end of the three-week-period both groups were tested to assess the impact of the new method on their level of learning. The data obtained were analysed using Mann Whitney-U test and Wilcoxon Signed-Ranks test. The analysis of the data showed that the academic success of the students in the experimental group where the Orff method was used turned out to be higher compared to that of the students in the control group where the traditional teaching method was used. Furthermore it was observed that the use of Orff method in teaching the Science class makes the subject more enjoyable and increases the students' academic success with more effective and permanent learning. Keywords: Science Teaching, Orff-assisted, Academic Success, Music Education.en
dc.identifier.endpage75en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5373
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg6lTLS8gw4Z6gR5Ohj-HrmRaiH3SjJLy4jlvwf9Hu_ht
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectElektrik devreleri
dc.subjectFen bilgisi dersi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectFen bilgisi eğitimi
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretimi
dc.subjectElectric circuitsen_US
dc.subjectScience lessonen_US
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectOrff yöntemi
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectİlkokul öğrencileri
dc.subjectOrff methoden_US
dc.subjectPrimary school studentsen_US
dc.subjectİlkokullar
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.titleFen bilimleri dersi basit elektrik devreleri konusunun öğretiminde Orff destekli yaklaşımın akademik başarıya etkisi
dc.titleThe effect of Orff-supported approach on academic success in teaching simple electric circuits in science courseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files