Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak, okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranış sergileme düzeylerinin belirlenmesi(Kocaeli ili İzmit ilçesi örneği)

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorAkyel, Özlem
dc.date.accessioned2024-05-27T22:49:33Z
dc.date.available2024-05-27T22:49:33Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma; ortaokul öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak, sergiledikleri demokratik tutum ve davranışlar açısından ortaokul müdürlerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili, İzmit ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaokullarda görev yapan 339 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, öğretmenlerin okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranışlarını değerlendirmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin sosyo-demografik özellikleri açısından okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranışlarına ilişkin görüşlerinin farklılaşma durumunun incelenmesinde ise t testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır. Anahtar Kelimeler: Demokrasi, demokratik tutum, demokratik davranıĢ
dc.description.abstractThis research; Based on the views of secondary school teachers, in terms of democratic attitudes and behaviors they exhibit was carried out to evaluate the secondary school principal. A questionnaire developed in purpose; 2014-2015 academic year in Kocaeli province, was administered to 339 teachers in secondary school district official attached to the Ministry of Education in Izmit. The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 21.0 statistical software package on the computer. Evaluation of the data; teachers in determining the socio-demographic characteristics of the analysis, frequency and percentage of teachers in the democratic attitudes and behaviors of school principals have been utilized to evaluate the mean and standard deviation statistics. Teachers' socio-demographic characteristics of their view of the democratic attitudes and behaviors in terms of school principals in the study of the differentiation status t-test, one-way ANOVA and Tukey tests were utilized. Keywords: Democracy, democratic attitudes, democratic behavioren_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3641
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80GZwbveeyY7op7ViXdPbZGVhCeUGgGV1iWxVbPPp3UQH
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDemokratik değerler
dc.subjectDemokratik tutum
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKocaeli-İzmit
dc.subjectDemocratic valuesen_US
dc.subjectMüdürler
dc.subjectDemocratic attitudeen_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectKocaeli-İzmiten_US
dc.subjectDirectorsen_US
dc.subjectYönetici davranışı
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectÖğretmen görüşleri
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak, okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranış sergileme düzeylerinin belirlenmesi(Kocaeli ili İzmit ilçesi örneği)
dc.titleBased on the opinions of secondary school teachers ,school principals exhibited by democratic attitudes and behaviors (The example of the district of Kocaeli iİzmit)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files