Master Thesis / Master Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2606
Browse
Browsing Master Thesis / Master Tezleri by Author "Aydın, Ayça"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmeninin sınıf yönetimine olan etkisinin incelenmesi(2020) Aydın, Ayça; Alabay, Erhan; Beslenme ve Diyetetik / Nutrition and DieteticsBu araştırmanın amacı aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine olan etkisini incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ve Sarıyer ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında okul öncesi öğretmenliği yapan 254 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi olan ilişkinin belirlenmesinde 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' ve 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; okul öncesi öğretmenin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri ile 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' ilk alt boyutu olan 'Mesleki Beceriler' ve toplam ölçek puanı arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutu olan 'Öğretmen Çocuk Etkileşimi' boyutunda ise anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından 'Mesleki Beceriler' ve 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' toplam puanı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından öğretmen çocuk etkileşimi alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.