Browsing by Author "Yutay, Filiz"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Bir üniversite hastanesinin kliniklerinde yatan hastalarin toplu beslenme hizmetlerinden beklentileri ve memnuniyet durumlarının belirlenmesi(2019) Yutay, Filiz; Yeşilkaya, BurcuBu çalışma, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Cerrahi ve Ortopedi ve Travmatoloji kliniklerinde, en az 3 gün ve üzerinde yatmakta olan, 18 yaş ve üzerindeki 150 hastanın toplu beslenme hizmetlerinden memnuniyet durumlarını saptayıp, memnuniyet durumlarını olumsuz yönde etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak, hastaların hastanede kalış süresi boyunca memnuniyet düzeylerini artırmak, yatış sürelerini kısaltmak, tedavilerine olumlu katkı sağlamak, gelişebilecek muhtemel komplikasyonlardan korumak, hastaların beklenti ve ihtiyaçlarını tespit edip bakım kalitesini artırmak amacıyla yapılmıştır.Article Citation Count: 1Bir Üniversite Hastanesinin Kliniklerinde Yatan Hastaların Toplu Beslenme Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Durumlarının Değerlendirilmesi(2021) Yeşilkaya, Burcu; Yutay, FilizAmaç: Bu çalışmanın amacı, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp FakültesiHastanesi Genel Cerrahi ve Ortopedi ve Travmatoloji kliniklerinde,3 gün ve üzeri sürede yatan, 150 hastanın toplu beslenmehizmetlerinden (TBH) memnuniyet durumlarını saptamaktır.Yöntem: Çalışma, kesitsel tipte olup, Ocak 2016-Mart 2016 tarihleriarasında yapılmıştır. Veriler, demografik bilgiler ve TBH memnuniyetdurumunu araştıran 31 soruluk bir anketle toplanmıştır. Verilerinkarşılaştırılmasında Ki-kare testi kullanılmış, diğer veriler sayı(n) ve yüzde (%) olarak verilmiştir.Bulgular: Katılımcıların %44,6’sı kadın, %55,4’ü erkektir. Kişilerinyaş ortalaması 52,88±14,35’tir. Katılımcıların, kaldıkları kliniğegöre toplu beslenme hizmetlerinden beklentileri ve memnuniyetdurumları incelendiğinde; klinik ile kahvaltıda sunulan besinlerinporsiyon miktarı ve yemeklerin zamanında servis edilmesi arasındaistatistiki olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Hastaneler, hizmet kalitesini ve hasta memnuniyetini artırmakiçin hastaların geri dönüşlerini mutlaka değerlendirmeli, hertaburcu olan hastaya beslenme hizmetleriyle ilgili geri bildirim formuuygulanarak beklenti ve memnuniyet durumlarının değerlendirilmelive bu doğrultuda iyileştirmeler yapmayı hedeflemelidir.