Master Thesis / Master Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2606
Browse
Browsing Master Thesis / Master Tezleri by Subject "4+4+4 education system"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Okul müdürü ve öğretmenlerin 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına ilişkin algıları(2015) Çamlıbel, Fulya; Bakay, Mehmet EminBu araştırmanın amacı, İzmir'de bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin 12 Yıllık Zorunlu Eğitim'e yönelik bakış açılarını belirleyip, uygulamada aksayan yönleri saptayıp bu aksaklıkların giderilmesi için öneriler geliştirmek ve karar vericiler ile paylaşmaktır. Araştırmanın evreni, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görevli olan eğitimcilerdir. Araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği dikkate alınmıştır. Araştırma kapsamına farklı branşlardan 5 öğretmen ve farklı okul türlerinde görev yapan 6 okul müdürü alınmıştır. Nitel veri toplama tekniği ele alınan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırma kapsamına alınan okul müdürü ve öğretmenlerin hemen hemen tamamının 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına ilişkin olumlu bakış açısına sahip olmadıkları, zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasından ziyade sistemde yapılan değişikler sırasında izlenen yöntemden rahatsız oldukları sonucu elde edilmiştir. Diğer önemli sonuçları ise, 4+4+4 modelinin bilimsel veriler ve bulgular ile örtüşmediği, paydaşların görüşlerinin alınmadan çok hızlı bir şekilde sistem değişikliğine gidildiği, 12 yıllık zorunlu eğitimin gelişimle ilgili bilimsel ilkelere uygun olmadığı ve mesleki yönlendirmenin çok erken yaşlarda yapılmasının sakıncalı olduğunun saptanmasıdır.