Doktora Tezleri / Phd Degree Theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/23
Browse
Browsing Doktora Tezleri / Phd Degree Theses by Subject "Acceptance and use of technology model"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis Müşterilerin lokasyon bazlı mobil uygulamalara yönelik devam etme niyetinin anlaşılması: Türkiye'de ulaşım sektöründe bir araştırma(2019) Dilmener, Caner; Yıldırım, FigenMobil teknolojilerdeki gelişmelerden sonra lokasyon bazlı taksi çağırma hizmetlerine olan talep önemli ölçüde artmıştır. Bugünün tüketicileri hareket ediyor ve tüketicilerin herhangi bir yerde, çeşitli hizmetlere ihtiyaçları ortaya çıkabilmektedir. Mobil taksi çağırma hizmetlerinin tüketici popülaritesi arttıkça, mobil taksi çağırma sektöründe rekabet artmaktadır. Pazarlama literatüründe, çalışmaların çoğu mobil uygulamaların ilk benimsenmesine odaklanmıştır. Kullanıcıların mobil uygulamayı kullanmaya devam etme niyetini anlamaya yönelik az çalışma yapılmıştır. Uygulamayı kullanmaya devam etme niyeti, mobil uygulama kullanmaya devam etme davranışını öngörebildiğinden, müşterilerin uygulamayı kullanmaya devam etme niyetini anlamak önemlidir. Halihazırdaki müşterileri elde tutmak, yeni müşterileri elde etmekten daha az maliyetlidir ve ulaşım sektöründe mobil uygulamaları değiştirme maliyeti düşüktür. Çalışmanın temel amacı, kullanıcıların taksi çağırma uygulamalarına yönelik devam etme niyetini etkileyen önemli faktörleri belirlemek, bu faktörlerin kullanıcıların taksi çağırma mobil uygulamalarını kullanmaya devam etmesini nasıl etkilediğini anlamak ve lokasyon bazlı mobil taksi uygulamaları için pazar bölümünü tespit etmektir. Bu araştırmada araştırma boyutlarının cinsiyete, çocuk sahibi olma durumuna ve medeni duruma göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Önerilen model için Bilgi Sistemleri Beklenti Onaylama Modeli, Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli 2 ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli kullanılmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. İlk olarak 20 mobil taksi uygulaması kullanıcısı ve mobil taksi uygulama kullanıcısı olan 5 taksi şoförü ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İkinci olarak, önerilen araştırma modeli çerçeve teklifindeki ilişkileri test etmek için basit ve çoklu doğrusal regresyon kullanılmış olup, toplam 319 anket formu yanıtlanmıştır. Bulgularımız, lokasyon bazlı mobil taksi uygulamalarına yönelik devam etme niyetini etkileyen en önemli faktörün algılanan fayda olduğunu göstermektedir. Müşteri memnuniyeti, çaba beklentisi, sosyal etki ve kolaylaştırıcı koşullar devam etme niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Devam Etme Niyeti, E-Taksi Çağırma, Mobil Uygulamalar Tarih: Temmuz, 2019