Aydın, Ayça
Loading...
Name Variants
Ayça Aydın
Ayça AYDIN
AYDIN Ayça
Aydın Ayça
A., Aydın
Ayça, Aydın
Aydin Ayca
Aydın, Ayça
Aydin, Ayca
Aydin, A.
Ayca AYDiN
AYDiN Ayca
Ayca Aydin
Aydın A.
Aydın, A.
Aydın, A
Ayça AYDIN
AYDIN Ayça
Aydın Ayça
A., Aydın
Ayça, Aydın
Aydin Ayca
Aydın, Ayça
Aydin, Ayca
Aydin, A.
Ayca AYDiN
AYDiN Ayca
Ayca Aydin
Aydın A.
Aydın, A.
Aydın, A
Job Title
Ar. Gör.
Email Address
ayca.aydin@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
2
Articles
1
Citation Count
0
Supervised Theses
1
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Master Thesis Aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmeninin sınıf yönetimine olan etkisinin incelenmesi(2020) Aydın, Ayça; Alabay, Erhan; Beslenme ve Diyetetik / Nutrition and DieteticsBu araştırmanın amacı aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine olan etkisini incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ve Sarıyer ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında okul öncesi öğretmenliği yapan 254 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi olan ilişkinin belirlenmesinde 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' ve 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; okul öncesi öğretmenin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri ile 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' ilk alt boyutu olan 'Mesleki Beceriler' ve toplam ölçek puanı arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutu olan 'Öğretmen Çocuk Etkileşimi' boyutunda ise anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından 'Mesleki Beceriler' ve 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' toplam puanı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından öğretmen çocuk etkileşimi alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.Article Citation Count: 0Religious Dietary Practices: Health Outcomes and Psychological Insights From Various Countries(Springer, 2024) Aydın, Ayça; Arslan, Sedat; Aydin, Ayca; Beslenme ve Diyetetik / Nutrition and DieteticsReligious beliefs profoundly influence dietary practices across diverse cultures and communities, guiding what foods are acceptable, how they are prepared, and the timing of consumption. This narrative review examines the intricate relationship between religious dietary practices and their health and psychological well-being implications. Religious dietary practices, deeply rooted in various cultural and historical contexts, significantly influence followers' food consumption patterns. This narrative review aims to discuss how religions such as Judaism, Islam, Hinduism, and Buddhism prescribe specific dietary laws and guidelines, impacting nutritional intake and health outcomes. Furthermore, it delves into the psychological mechanisms, such as cognitive dissonance and social identity theories, that underpin adherence to these dietary practices. The review also highlights the role of community and social support in reinforcing dietary habits within religious contexts, contributing to mental health and social cohesion. By synthesizing insights from nutrition, psychology, and religious studies, this narrative review aims to provide healthcare providers with culturally sensitive dietary advice, ultimately improving patient care and promoting holistic health. Religious dietary practices provide numerous health benefits, including reduced risks of chronic diseases and enhanced mental well-being, achieved through disciplined and conscientious eating habits. Nevertheless, these practices also pose nutritional challenges that necessitate meticulous management and dietary planning.