Korkmaz, Tuğba
Loading...
Name Variants
Tuğba KORKMAZ
Korkmaz, Tugba
Korkmaz Tuğba
Tuğba Korkmaz
T., Korkmaz
Tugba Korkmaz
Korkmaz Tugba
Korkmaz, T.
KORKMAZ Tugba
Tuğba, Korkmaz
KORKMAZ Tuğba
Korkmaz, Tuğba
Tugba KORKMAZ
Korkmaz, Tuğba
Korkmaz, Tugba
Korkmaz Tuğba
Tuğba Korkmaz
T., Korkmaz
Tugba Korkmaz
Korkmaz Tugba
Korkmaz, T.
KORKMAZ Tugba
Tuğba, Korkmaz
KORKMAZ Tuğba
Korkmaz, Tuğba
Tugba KORKMAZ
Korkmaz, Tuğba
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
tugba.korkmaz@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
2
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
2
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Master Thesis Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyet rolleri ile sınıf içi toplumsal cinsiyet rollerine yönelik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2022) Manici, İrem Feride; Korkmaz, Tuğba; Büyüköksüz, Engin; Okul Öncesi Öğretmeniği / Primary EducationCinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramı anlam olarak birbirinden farklı olmasına rağmen birbirlerinin yerine kullanılan kelimelerdir. Toplumsal cinsiyet kavramı öznel bir kavramken cinsiyet kavramı nesnel bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Toplumsal cinsiyet kültür, zaman, yaşadığı yer ve aile tipi gibi etkenler ile değişime uğramaktadır. Toplumsal cinsiyet ilk olarak aile ortamında öğretilmektedir. Çocukların ilk etkileşim kurduğu ve ilk sosyal çevresi anne ve babasıdır. Çocuklar okula başlaması ile beraber akranları ve öğretmenleri ile yeni bir sosyal çevrenin içine girer. Bu sosyal çevrede öğretmenin sahip olduğu algılar oldukça önemlidir. Öğretmenler sınıf içerisinde bilinçli olarak ya da olmayarak kendi algılarını yansıtmaktadırlar. Günlerinin büyük bir bölümünü okulda öğretmenleri ile geçirdiklerinden dolayı çocukların algıları üzerinde öğretmenlerin nasıl bir algıya sahip oldukları oldukça önemlidir. Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyetleri ile sınıf içi toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algıları alt boyutlarını yordamada cinsiyet rollerinin aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu İstanbul ili Anadolu yakası Tuzla ve Pendik ilçelerinde 5 yaş grubunda görev yapmakta olan toplam 332 (295 kadın; 37 erkek) okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak 'Kişisel Bilgi Formu', 'Bem Cinsiyet Rolleri' ve 'Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf İçi Toplumsal Cinsiyet Algıları' ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 22.00 paket programında aracılık analizi PROCESS macro ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyetleri ile sınıf içi toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algıları alt boyutlarını arasındaki ilişkiye kadınsı cinsiyet rolünün aracılık ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada erkek okul öncesi öğretmeninin olmasına rağmen sınıf içerisinde erkeksi rolünün aracılık etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: okul öncesi öğretmeni, cinsiyet, toplumsal cinsiyet rolü, toplumsal cinsiyet algılarıMaster Thesis Okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları ile dijital materyal oluşturabilme öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2023) Aydin, Aleyna; Korkmaz, Tuğba; Okul Öncesi Öğretmeniği / Primary EducationBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları ile dijital materyal oluşturabilme öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmaya İstanbul ili Anadolu yakası Tuzla ve Pendik ilçelerinde özel ve kamuda görev yapan toplam 300 okul öncesi öğretmeni katılım sağlamıştır. Gerekli resmi izinler alındıktan sonra çalışma grubunda yer alan ilçelerdeki resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarının iletişim bilgileri üzerinden (e-mail ve telefon) ölçekler ulaştırılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu', Kol (2012) tarafından geliştirilen 'Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç Gereçlere Yönelik Tutum Ölçeği' ve Uzun&Akay (2021) tarafından geliştirilen 'Öğretmenlerin Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği' ile toplanmıştır. 'Kişisel Bilgi Formu', 'Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereçlere Yönelik Tutum Ölçeği' ve 'Öğretmenlerin Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilik Ölçeği' ile elde edilen veriler SPSS 26.0 yazılımına girilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin sosyo-demografik özelliklerine göre Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği puanlarının karşılaştırılmaları için Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyetine, yaş, eğitim durumuna, kıdemine ve çalıştıkları kuruma ve teknoloji alanında hizmet içi alma durumuna göre Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetine, kıdemine ve çalıştıkları kuruma göre Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklı tespit edilirken, öğretmenlerin yaş, eğitim durumu ve teknoloji alanında hizmet içi eğitim alma durumlara göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Teknoloji alanında bir hizmet içi eğitim alanların Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği puanları iki ve üzeri eğitim alanlardan düşük bulunmuştur. Ayrıca lisansüstü eğitim durumuna sahip öğretmenlerin dijital materyal oluşturabilme öz-yeterlilikleri ön lisans ve lisans mezunlarından yüksek bulunmuştur. Araştırmada öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ile Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği puanlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği puanları arttıkça, Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği puanları da artmaktadır. Dijital Materyal Oluşturabilme Öz-Yeterlilikleri Ölçeği puanlarının Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği puanlarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ve pozitif yordadığı belirlenmiştir.