Dündar, Selim
Loading...
Name Variants
Dündar Selim
Selim Dündar
Selim DÜNDAR
Dundar Selim
Dündar, S.
Dündar, Selim
Dundar, Selim
Selim DUNDAR
Dundar S.
Selim, Dündar
S., Dündar
DUNDAR Selim
DÜNDAR Selim
Selim Dundar
Dundar, S.
Dündar,S.
Selim Dündar
Selim DÜNDAR
Dundar Selim
Dündar, S.
Dündar, Selim
Dundar, Selim
Selim DUNDAR
Dundar S.
Selim, Dündar
S., Dündar
DUNDAR Selim
DÜNDAR Selim
Selim Dundar
Dundar, S.
Dündar,S.
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
selim.dundar@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
16
Articles
10
Citation Count
103
Supervised Theses
5
16 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 16
Conference Object Citation Count: 0Modelling the Effects of E-Scooters in Urban Traffic Using Artificial Neural Networks(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2022) Dundar,S.; Berktas,E.S.; Hoke,M.C.; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringE-scooters have become a popular transportation alternative, especially for short distances. Compared to motor vehicles, e-scooters are operated at lower speeds on urban highways, therefore; changing traffic flow characteristics and reducing road traffic safety. Within the scope of this study, the effects of different demand levels of e-scooters on Istanbul Bagdat Avenue traffic were examined and modeled using artificial neural networks. Trained artificial neural network can estimate the hourly traffic volume and average speed values with a R2 value of 0.9699 and 0.9853, respectively. The effects of e-scooters on traffic can also be examined for different traffic conditions with the trained network structure. © 2022 IEEE.Master Thesis Kocaeli ilindeki tramvay ve otobüslerin hizmet kalitelerinin karşılaştırılması(2020) Yaşar, Cihan Bahadır; Dündar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringBu araştırma, Kocaeli ili İzmit ilçesinde şehir içi toplu ulaşımda kullanılan otobüs ve tramvaylara yönelik müşterilerin hizmet kalite algılarını karşılaştırmalı olarak incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 yılı Mayıs ayı içerisinde 313 otobüs kullanıcısı, 235 tramvay kullanıcısı olmak üzere 548 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara International Bus Benchmarking Group (IBBG) tarafından geliştirilmiş olan otobüslerin hizmet kalitesini ölçmeye yönelik 19 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Tramvay kullanıcılarına da aynı anket uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmadan ulaşılan veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilerek yorumlanmıştır. Öncelikle kullanılan ölçeklere ilişkin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Verilerinin değerlendirilmesinde yüzde, frekans, ortalama, standart sapma tanımlayıcı istatistiklerin yanında, otobüs ve tramvay kullanıcılarının hizmet kalite algılarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; yapılan geçerlik ve güvenirlik analizi sonuçlarına göre kullanılan ölçeklerin geçerli ve güvenilir ölçme aracı olduğu saptanmıştır. Araştırmada tramvay kullanıcılarının tüm önermelere ilişkin hizmet kalite algılarının otobüs kullanıcılara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer bir ifade ile kullanıcılara göre; şehir içi toplu ulaşımda tramvay, otobüslere göre daha kaliteli ulaşım sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Toplu Ulaşım, Otobüs, Tramvay, Ulaşım KalitesiArticle Citation Count: 115 Temmuz Şehitler Köprüsü gişe sahasının trafik akımına etkisinin araştırılması(2017) Dündar, Selim; Yavuzyılmaz, Fikret; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringTekrarlı olarak yaşanan trafik tıkanıklıkları büyük şehirlerin başlıca sorunları arasında gelmektedir. Ülkemizin en büyük kenti olan İstanbul’da Anadolu ve Avrupa yakaları arasındaki geçişi sağlayan 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile çevre yollarında da özellikle zirve saatlerde tekrarlı trafik tıkanıklıkları yaşanmaktadır. Her iki köprüde de sabah zirvesinde Anadolu’dan Avrupa yönüne, akşam zirvesinde ise Avrupa’dan Anadolu yönüne olan yolculuk talebi daha fazla olmaktadır. Zirve saatlerdeki yolculuk talebini karşılayabilmek için, her iki köprüde de zirve olmayan yönün en sol şeridi zirve yönün kullanımına atanarak, ek şerit uygulaması yapılmaktadır. Ancak ek şerit uygulamasının köprü üzerinde sağladığı kapasite artışına ve dolayısıyla trafik koşullarının iyileşmesine rağmen, köprülerin giriş ve çıkışlarında yaşanan trafik tıkanıklıkları artarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü girişi ve çıkışında, akşam zirvesinde Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçiş yönündeki trafik koşulları incelenmiş ve köprü çıkışında bulunan gişe sahasının trafiğe olan etkisi ölçülmüştür. Bu amaçla, 22 Mayıs 2015 tarihinde Beşiktaş katılımı ve Çamlıca ayrımı kesimlerinden elde edilen kamera görüntüleri incelenmiş, elde edilen veriler ışığında PTV VISSIM® ince boyut benzetim yazılımının ölçümlemesi yapılmıştır. Daha sonra gişe sahasının kaldırılması halinde trafik akımında oluşacak değişimler incelenmiştir. Gişe sahası kaldırıldığında, ek şerit uygulamasına devam edilmesi halinde, trafik akımı koşullarında önemli bir değişim olmamaktadır. Gişe sahası kaldırılıp, ek şerit uygulaması yapılmadığında ise, taşıt başına ortalama gecikme % 16.26, duraklama gecikmesi % 28.17 ve ortalama duraklama sayısı % 13.15 oranında azalmakta, ortalama hız ise % 16.32 artmaktadır.Article Citation Count: 3Modeling the Effects of Hydrated Lime Additives on Asphalt Mixtures by Fuzzy Logic and ANN(Turkish Chamber Civil Engineers, 2019) Yardim, Mustafa Sinan; Sitilbay, Betul Deger; Dundar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringIn this study, Marshall design test parameters of hot mix asphalt samples with various rates of Hydrated Lime (HL) content were modelled using Fuzzy Logic (FL) and Artificial Neural Networks (ANN). HL was used as an additive material in asphalt mixtures and it affects the properties of the mixture. The effect of this material varies depending on the rate of use and the asphalt content of the mixtures. With the Marshall Stability test, optimal Asphalt Content (AC) ratios in the mixtures were obtained. The effect of the HL additive, which was introduced precisely in the mixtures in a wide range, on the Marshall parameters and depending also on the asphalt content was investigated. For this purpose, 15 Marshall design sets were prepared by decreasing the ratio of the mineral filler in the mixture starting from 6.8% by weight, by 0.5% intervals, and replacing it with the same ratio of HL. In addition, 45 control samples were produced for soft-computation. Marshall test results showed that the use of HL additive with lower amounts in the mixtures yields better results compared to higher rates in terms of the material properties. The Marshall test results were used to develop the FL and ANN models. The models which were developed produced acceptable estimations of the mixture parameters.Article Citation Count: 0Mikromobilite – Ulaşıma Mucizevi Bir Çözüm Mü, Yoksa Bir Hayal Kırıklığı Mı?(2022) Gürkan GÜNAY; Ecem ŞENTÜRK BERKTAŞ; IREM MERVE ULU; AGNE KARLİKANOVAİTE-BALIKÇI; Selim DÜNDAR; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringMikromobilite sistemleri son yıllarda dünyanın pek çok bölgesinde olduğu gibi ülkemizde de oldukça popüler olmaya başlamıştır. Mikromobilite sistemlerinin popülerliğinin artmasının ana nedenleri, artan araç paylaşım sistemleri, özellikle son kilometre ya da son mil olarak tanımlanan kısa mesafelerde ekonomik bir alternatif olması, trafik sıkışıklıklarından en alt düzeyde etkilenmesi ve bu sistemlerin çevre dostu olduğu algıları bulunmaktadır. Ancak bu düşünce ya da algıların ne kadar gerçeği yansıttığı üzerinde dikkatlice durulması gereken bir konudur. Mikromobilite sistemleri, özellikle zevkli bir kullanıma sahip olduğundan büyük oranda gençler tarafından oldukça popüler olmaya başlamış ulaşım türleridir. Ancak, güvenliği düşük, trafik sıkışıklıklarına çözüm sunamayan ve kamuoyunda oluşan genel algının aksine çevreye olumsuz etkileri olan bir alternatiftir. Yine de motorlu taşıtların yerine son kilometre ulaşımında tamamlayıcı bir ulaşım türü olarak kullanıldığında önemli ve olumlu bir ulaşım alternatifi sunmaktadır. Buna karşın, mikromobilite sistemlerinin etkinliğini belirlemek için sosyal fayda/maliyet analizleri gibi kapsamlı çalışmalar gerçekleştirilmeli, gerekirse bu sistemlerin kullanımına ilişkin önemli yasal düzenlemeler gerçekleştirilmelidir.Article Citation Count: 5Modelling the quality of bus services by using factor analysis on urban bus satisfaction survey data: Case of IETT(Pamukkale Univ, 2018) Gokasar, Ilgin; Buran, Busra; Dundar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringService quality has been regarded as an important issue since the 1980s. The measurement of service quality is harder than the quality of the product, since it varies from person to person and produces no concrete output. A number of models have been developed in the literature to assess service quality. The transportation sector is one of the leading components of the service sector. Increasing the quality of public transport has a strong influence in the development of cities and decreasing the usage of private cars. The quality of bus services is defined in accordance with TS-EN 13816 Standard, which allows measurement of the quality of public transport. In Istanbul, service quality criteria for buses are determined and their performance is measured systematically. In this study, factor analysis was applied to evaluate the quality of the bus services using the results of the Satisfaction Surveys applied by IETT to 2177 users on the internet and a multiple linear regression model was developed. When the two emerging factors are examined, it is seen that users pay more importance to access to the service than the comfort. In addition, the results of user surveys were compared with the views of service providers, and a difference of only 1.733% was observed between the two groups' views.Master Thesis Mastik asfalt karışımının başarım özelliklerinin yaşlandırmaya bağlı olarak değerlendirilmesi(2020) Akalın, Necati Hakan; Dündar, Selim; Yardım, Mustafa Sinan; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringKarayolu ulaşımı, deniz ve havayolu taşımacılığına göre kapıdan kapıya ulaşım sağlaması ve ilk yatırım maliyetinin daha düşük olması nedeniyle, daha yaygın kullanılmaktadır. Yol geçkileri üzerinde bulunan yükselti farklarını aşmak ve zamandan kazanç sağlamak için önemli bir alternatif olan köprü ve viyadükler, trafik hacmindeki artış, dingil yüklerinin artması ve iklim koşulları gibi olumsuz etkiler nedeniyle karayolu üstyapısındaki kaplamada en fazla şekil değiştirme (deformasyon) görülen yapılardır. Üstyapıların hizmet ömrünü arttırmak için tabaka kalınlıklarının arttırılması veya kullanılacak malzeme özelliklerinin iyileştirilmesi ve başarım arttırıcı katkılar eklenmesi gerekmektedir. Köprü gibi yapılarda ilk seçenek olarak tabaka kalınlıklarının arttırılması yapının statiğine ek sabit yük getireceğinden tercih edilmemektedir. Çelik asma köprülerde ve viyadüklerde, gerek trafik yüklerinin aşındırıcı etkileri gerekse de çelik tabliyeleri korozyona karşı korumak için genellikle mastik asfalt (harç) tipi kaplama tabakası kullanılmaktadır. Diğer bitümlü sıcak karışımlara göre üretimi, taşınması ve serimi farklı olan mastik asfalt kaplama tabakasının üretimden başlayıp nihai aşama olan serimle birlikte gerçekleştirilen süreç ele alınmıştır. Bu çalışma kapsamında karışımlarda kullanılacak agrega ve bitümlere ait özelliklerin şartnamelere uygunluğu kontrol edilmiştir. İSFALT A.Ş. tasarım raporlarına uygun şekilde üretilen mastik asfalt kaplamasından sırasıyla ilk anda, 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10 ve 12. saatlerde alınan numunelere laboratuvar ortamında mastik penetrasyon, tekerlek izi ve yorulma deneyleri yapılarak başarımları (performansları) karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak üretilen mastik asfalt karışımının serimi için başarım özelliklerinin en uygun (optimum) olduğu saat aralığı değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mastik, asfalt, köprü, tekerlek izi, yorulma, penetrasyon, karayolu, üstyapı, yol kaplamaları.Article Citation Count: 4Modeling the effects of hydrated lime additives on asphalt mixtures by fuzzy logic and ANN(Turkish Chamber of Civil Engineers, 2019) Yardim,M.S.; Değer Şi̇Ti̇Lbay,B.; Dündar,S.; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringIn this study, Marshall design test parameters of hot mix asphalt samples with various rates of Hydrated Lime (HL) content were modelled using Fuzzy Logic (FL) and Artificial Neural Networks (ANN). HL was used as an additive material in asphalt mixtures and it affects the properties of the mixture. The effect of this material varies depending on the rate of use and the asphalt content of the mixtures. With the Marshall Stability test, optimal Asphalt Content (AC) ratios in the mixtures were obtained. The effect of the HL additive, which was introduced precisely in the mixtures in a wide range, on the Marshall parameters and depending also on the asphalt content was investigated. For this purpose, 15 Marshall design sets were prepared by decreasing the ratio of the mineral filler in the mixture starting from 6.8% by weight, by 0.5% intervals, and replacing it with the same ratio of HL. In addition, 45 control samples were produced for soft-computation. Marshall test results showed that the use of HL additive with lower amounts in the mixtures yields better results compared to higher rates in terms of the material properties. The Marshall test results were used to develop the FL and ANN models. The models which were developed produced acceptable estimations of the mixture parameters. © 2019 Turkish Chamber of Civil Engineers. All rights reserved.Article Citation Count: 90Train re-scheduling with genetic algorithms and artificial neural networks for single-track railways(Pergamon-elsevier Science Ltd, 2013) Dundar, Selim; Sahin, Ismail; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringTrain re-scheduling problems are popular among researchers who have interest in the railway planning and operations fields. Deviations from normal operation may cause inter-train conflicts which have to be detected and timely resolved. Except for very few applications, these tasks are usually performed by train dispatchers. Due to the complexity of re-scheduling problems, dispatchers utilize some simplifying rules to resolve conflicts and implement their decisions accordingly. From the system effectiveness and efficiency point of view, their decisions should be supported with appropriate tools because their immediate decisions may cause considerable train delays in future interferences. Such a decision support tool should be able to predict overall implications of the alternative solutions. Genetic algorithms (GAs) for conflict resolutions were developed and evaluated against the dispatchers' and the exact solutions. The comparison measures are the computation time and total (weighted) delay due to conflict resolutions. For benchmarking purposes, artificial neural networks (ANNs) were developed to mimic the decision behavior of train dispatchers so as to reproduce their conflict resolutions. The ANN was trained and tested with data extracted from conflict resolutions in actual train operations in Turkish State Railways. The GA developed was able to find the optimal solutions for small sized problems in short times, and to reduce total delay times by around half in comparison to the ANN (i.e., train dispatchers). (C) 2012 Elsevier Ltd. All rights reserved.Master Thesis Kocaeli Tramvay Sistemi kullanıcı memnuniyetinin incelenmesi(2019) Yaşar, Damla; Dündar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringBu araştırma Kocaeli tramvay sistemi kullanıcı memnuniyetini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 yılı Mayıs ayı içerisinde Kocaeli'nde bulunan 15 yaş üzerinde 235 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak International Bus Benchmarking Group (IBBG) tarafından otobüsler için geliştirilmiş olan 19 önermeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış ve geçerlik ve güvenirlik niteliği taşıdığı belirlenmiştir. Bilgisayar ortamında yapılan istatistiksel analizler sonucunda katılımcıların tramvay sisteminin ödeme şeklinin kolaylığından ve tramvayların belirtilen zamanlarda gelmesinden oldukça memnun oldukları, ancak tramvayların koltuklarının rahatlığı ve yeterince boş alan bulunması ile herhangi bir sorun olduğunda alternatif bir hat bulmanın çok kolay olmayacağı konularında sıkıntılarının olduğu ifade edilebilir. Katılımcıların cinsiyetlerine ve medeni durumlarına göre tramvay memnuniyet düzeylerinde farklılıkların olmadığı, yaşlarına, eğitim durumlarına ve gelir düzeylerine göre farklılıklar olduğu saptanmıştır. 41 yaş ve üzerinde olanlar, lisansüstü eğitim düzeyinde olanlar ve ayda 5001 TL'nin üzerinde gelire sahip katılımcıların memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların tramvay kullanım sıklıklarına göre de memnuniyet düzeylerinde farklılıklar olduğu saptanmıştır. Tramvayı hergün veya haftada en az 3 kez kullananların memnuniyet düzeylerinin, tramvayı daha az kullananlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tramvay, Toplu Taşıma, İstatistik Çözümleme, Kullanıcı Memnuniyeti.