İnce Yakar, Halide Gamze
Loading...
Name Variants
Yakar, Halide
YAKAR Halide Gamze İnce
Halide Gamze Ince YAKAR
Yakar, Ince
Halide Gamze, İnce Yakar
H. G. YAKAR
Halide G. Yakar
Yakar, İ.
H. G. Yakar
H. G. İNce Yakar
Yakar, G.
Halide Gamze Ince Yakar
YAKAR Halide Gamze Ince
Yakar, I.
Yakar, H.
Yakar, Gamze
H.,İNce Yakar
Yakar, İnce
İnce Yakar, Halide Gamze
H. Gamze Yakar
Halide Gamze İNCE YAKAR
Yakar Halide Gamze İnce
Halide Gamze İnce Yakar
Yakar Halide Gamze Ince
Halide Gamze İnce YAKAR
YAKAR Halide Gamze İnce
Halide Gamze Ince YAKAR
Yakar, Ince
Halide Gamze, İnce Yakar
H. G. YAKAR
Halide G. Yakar
Yakar, İ.
H. G. Yakar
H. G. İNce Yakar
Yakar, G.
Halide Gamze Ince Yakar
YAKAR Halide Gamze Ince
Yakar, I.
Yakar, H.
Yakar, Gamze
H.,İNce Yakar
Yakar, İnce
İnce Yakar, Halide Gamze
H. Gamze Yakar
Halide Gamze İNCE YAKAR
Yakar Halide Gamze İnce
Halide Gamze İnce Yakar
Yakar Halide Gamze Ince
Halide Gamze İnce YAKAR
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
gamze.yakar@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
2
Articles
2
Citation Count
0
Supervised Theses
0
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Article Citation Count: 0COVID-19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Türk dili ve edebiyatı eğitimi(2021) Halide Gamze İNCE YAKAR; Özlem FEDAİ; Türk Dili Bölümü / Turkish LanguageDil, milli kimliğin şekillenmesinin mihenk taşıdır. Dille inşa edilen edebiyat ise toplumun kültürünün, dehasının ve hayal gücünün birikimidir. Dil ve edebiyat öğretimi ise bireyin şahsiyetini oluşturacak, zekâsını işletecek, ilim gücünü arttıracak ve kültürünü besleyip ayakta tutacak değerleri kazanmasını sağlamak demektir. Toplumların teşekkül şartlarından olan dilin ve edebiyatın uygun şekilde öğretimi bir manevi kültür aktarımını da beraberinde getirir. Bu sebeple dil ve edebiyat eğitiminin duygusal ve manevi bir etkileşimi de içermesi beklenir. Bu duygusal etkileşim hem dil ve edebiyat eğitimcileri açısından hem de öğrenciler açısından elzemdir. Kültürün temel dinamiklerinin nesilden nesle aktarılması, yaşatılması, geliştirilmesi dil ve edebiyat öğretiminin duygusal ve manevi etkileşimi ile gerçekleşir. Covid-19 salgınından sonra diğer tüm bölümlerde olduğu gibi Türk Dili, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde ve Yabancılara Türkçe Öğretimi Merkezlerinde, dersler çevirim içi olarak verilmeye başlanmıştır. Bu süreçte dil ve edebiyat eğitiminde, duygusal ve manevi etkileşim de çevirim içi olarak sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmamızda Covid-19 salgını sürecinde, ilgili bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının çevirim içi eğitim sürecine ilişkin; algı, tutum ve deneyimlerinin bağlamsallaştırılması amaçlanmıştır. Bu bağlamdan hareket ederek dil ve edebiyat öğretiminin salgın sürecindeki durumuna ışık tutulmaya çalışılacaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile dizayn edilmiş, anket ve görüşmeden elde edilen veriler kullanılmıştır.Article Citation Count: 0Yabancılara Türkçe öğretiminde kültürel farkındalık(2022) Özlem FEDAİ; Halide Gamze İNCE YAKAR; Türk Dili Bölümü / Turkish LanguageYabancı dil olarak Türkçenin eğitiminde, etkili öğrenmenin önemli bir yolu da kültür aktarımından geçer. Dilbilgisi ve kelime hazinesi, dilin matematiksel ve rasyonel yönünü temsil ederken, kültür aktarımı ise edebî, sanatsal ve soyut yanını temsil eder. Tıpkı kendi kültürüne vâkıf olmanın getirdiği zenginlikte olduğu gibi bir başka toplumun kültürüne hâkim olan öğrenci, dilinin de mantık sistemini, yapısal işleyişini, tarihsel gelişimini, günlük yaşamdaki akışını ve kurallarını kolaylıkla öğrenir. Dil ve kültür, arasındaki güçlü bağı kavrayan bir öğrencinin, dil öğrenmedeki içsel motivasyonu artar, dilin işleyişine dair sorularına yaşamın içinden cevaplar bulur. Kültürün taşıyıcısı olarak dilin, o toplumun sanatı, felsefesi, inanç sistemi ve edebiyatı ile ilgili üretimlerine daha derin bir bakış açısı ile yaklaşır. Tüm bu nedenlerle Türkçe öğrenmek amacıyla ülkemizde bulunan öğrencilere dilini öğrendikleri toplumun yaşamını, tarihsel bir süreçle şekillenen değerlerini, düşünce ve inanç sistemini, sanat ve edebiyat üretimini anlama fırsatı vermek için kültürel farkındalık çalışmaları uygulanmalıdır. Çalışmamızda Türkçe öğrenmek üzere ülkemizde bulunan yabancı öğrencilerin Türk toplumuna ve kültürüne dair farkındalık düzeylerini belirleyerek, sonuçlar doğrultusunda Türkçe öğretim müfredatlarına katkı sağlanması da amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul Medeniyet Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde ve İstanbul Okan Üniversitesi Dil Merkezinde Türkçe eğitimi alan 30 öğrenciye demografik bilgileri de içeren sorular yöneltilmiştir. Türkçe Öğretim Merkezlerinde ders veren 6 öğretim üyesine de ayrıca ders verdikleri öğrencilerin kültürlerine yönelik sorular sorulmuştur. Araştırmamızda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Durum çalışmalarının amacı, özel bir zaman ve parametrelerle sınırlandırılmış belirli bir durumu, konuyu, problemi en iyi şekilde anlamak, derinlemesine bir anlayış sunmaktır. Veri toplama yöntemi olarak demografik anket, açık uçlu sorular kullanılmıştır. Anahtar kelimeler: Kültür aktarımı, kültürel farkındalık, dil eğitiminde kültür aktarımı