Kılıç Adilçe, Bahar

Loading...
Profile Picture
Name Variants
B. Kilic Adilce
B., Kılıç Adilçe
Bahar, Kılıç Adilçe
ADILÇE Bahar Kılıç
Kılıç A. , Bahar
Kılıç Adilçe B.
Adilce, B.
Adilçe, K.
Adilce Bahar Kilic
Adilce, Bahar
B. K. Adilce
B.,Kılıç Adilçe
ADiLCE Bahar Kilic
B. K. Adilçe
B. K. ADiLCE
Bahar Kilic ADiLCE
Kılıç Adilçe, Bahar
Bahar Kılıç Adilçe
Adilçe, B.
Adilce, Kilic
Bahar K. Adilçe
Adilçe, Bahar
Adilçe Bahar Kılıç
B. K. ADILÇE
Bahar K. Adilce
Adilçe, Kılıç
Adilce, K.
B. Kılıç Adilçe
Bahar Kilic Adilce
Bahar Kılıç ADILÇE
Adilçe, Bahar Kılıç
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
bahar.kilic@okan.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

4

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

3

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Article
    Citation Count: 0
    First encounter with the celluloid ceiling: female representation at a student film festival in Turkiye
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Adilce, Bahar Kilic; Okutkan, Isil Coklar; Sinema Televizyon / Cinema and Television
    Gender inequality in the film industry and the barriers women encounter are referred to as the "celluloid ceiling." To fully understand the structural and social causes of this phenomenon, comprehensive data collection and analysis are required. The current research aims to explore women's representation in student projects to examine how women studying in film schools encounter the celluloid ceiling before graduating and entering the workforce. For this purpose, 266 short films submitted over three years to a student film competition in Turkiye were investigated. The gender distribution in leadership positions, such as producing, directing, and screenwriting, as well as technical and acting roles, were examined. The study also looked at how having a woman in a leadership position in a film affected recruiting more women for positions behind the camera. The findings revealed that women are underrepresented behind the camera compared to men, and the proportion of women working behind the camera was higher when a female director or producer was present. A female director's or screenwriter's presence in a film also significantly affected passing the Bechdel-Wallace Test, an indicator of on-screen representation.
  • Master Thesis
    2000 sonrası Türk sinemasında taşradaki erkek çocuklarının erkeklik performansları: Beş Vakit (2005), Bal (2010), Sivas (2014)
    (2019) Sönmez, Ülkü; Adilçe, Bahar Kılıç; Sinema Televizyon / Cinema and Television
    Beş Vakit (Reha Erdem, 2006), Bal (Semih Kaplanoğlu, 2010) ve Sivas (Kaan Müjdeci, 2014) filmlerinde 2000 sonrası Türkiye Sinemasında taşradaki erkek çocuklarının sergiledikleri erkeklik rollerini incelemektedir. Bu erkeklik rolleri incelenirken, merkezin dışı kabul edilen taşranın perspektifinden gündelik yaşamın yansımalarına odaklanılmıştır. Taşra, kavram olarak farklılıklar gösterse de kendi dinamikleri olan bir yerdir. Yaşamın başladığı ve bittiği yerde kendi zamanını yaşayan taşra; erkekliğin ve iktidar savaşlarının kendini alenen gösterdiği bir mekân olarak nitelendirilebilir. Taşranın günlük yaşamında hâkimiyet kuran kültürel kodlar kent yaşamına göre oldukça barizdir. Hal böyleyken toplumsal cinsiyet rolleri ve baskın erkekliğin temelleri taşranın dinamikleri ile iç içe geçmiş ve neden sonuç bağlamını taşımaktadır. Filmlerin mekânı olan taşradaki erkek çocukların betimlenmelerinde benzerliklerine ve farklılıklarına dair çözümlemeler yapılmıştır. Çözümlemeler öncesinde ise taşra ve toplumsal cinsiyetin getirdiği erkeklik kavramlarına dair sorgulamalar, Türk sinemasının ilk örneklerinden günümüze kadar geçen süreçte, öne çıkan kavramlar eşliğinde incelenmiştir.
  • Master Thesis
    Orta Çağ dönemi kalıp yargı cinsiyet rollerinin 21. yüzyılda toksik masküleniteye dönüşünün Druk filmi üzerinden incelenmesi
    (2023) Yazıcıoğlu, Merve Derya; Adilçe, Bahar Kılıç; Sinema Televizyon / Cinema and Television
    Danimarka'lı auteur Thomas Vinterberg'in 2020 yılında yönettiği Druk filmi, Orta Çağ dönemi kalıp yargı cinsiyet rollerinin 21. yüzyılda toksik masküleniteye dönüşü bu çalışmanın araştırma konusudur. Orta Çağ'daki şövalyelik konsepti ile Hristiyan kilisenin cinsiyet rollerine etkisi, romans şövalyelik edebiyat eserleri ve sembolleri üzerinden incelenmiştir. Orta Çağ dönemindeki şövalyelik konseptinin ideal erkeklik algısı, 19. yüzyıl Viktorya dönemindeki Viktorya centilmeni ile modern dönemin toksik maskülenlik algısı açıklanmıştır. Avrupa toplumunun sosyo-kültürel bağlamda incelenen kalıp yargı cinsiyet rolleri, Danimarka'lı filozof Kierkegaard'ın anksiyete konsepti ile Alman filozof Nietzsche'nin sürü psikolojisi ve übermensch terimi açıklanmıştır. Orta Çağ'da şövalyeliğin kalıp yargı cinsiyet rollerine etki etmesiyle Viktorya dönemindeki Viktorya centilmenini ortaya çıkarması, 21. yüzyıl modern dönemin erkeklik temasında işlenen toksik maskülen terimini ortaya çıkarmıştır. Druk filminin erkek ana karakterleri üzerinden gösterilen toksik maskülenite algısının, betimsel ve temasal çözümlemesinde araştırdığımız 21. yüzyıl modern dönem erkek bireylerin, Orta Çağ döneminin şövalyesi, Viktorya döneminin Viktorya Centilmeni ile aynı kalıp yargı cinsiyet rollerinde olduğunu filmin analizinde ortaya koyduk. Türkiye'de yapılan bu çalışmada, sinema ve edebiyat alanlarındaki erkeklik çalışmalarının yeterli düzeyde araştırılmadığı ve Thomas Vinterberg'in diğer filmlerinindeki erkeklik temasının incelenmesi gerektiği, cinsiyet rolleri bağlamında önem taşımaktadır.
  • Master Thesis
    Belirsiz mahal belgesel kısa filmi ve çekim süreçleri
    (2024) Erkan, Yusuf; Adilçe, Bahar Kılıç; Sinema Televizyon / Cinema and Television
    Toplumumuz için en önemli tartışma mevzularının ilk sıralarında gelen 'sokak hayvanları' meselesi için toplum ikiye bölünmüş durumdadır. Sokak Hayvanlarının yaşam alanı ve akıbeti ne olacak sorusu düzenli olarak sorulmakta ve kimi çevrelerce buna cevap aranmaktadır. Belirsiz Mahal başlıklı belgesel, toplumun önemli bir sorununa odaklanarak farkındalık yaratmak ve bu soruya cevaben hem konunun uzmanları ile hem de sokak hayvanları ile içli dışlı çalışmak zorunda olan kimselerle röportajlar yapmak, soruna ve sorunun çözümüne dair cevaplar bulma yolunda adımlar atmak amacıyla üretilmiştir. Belgesel, sokak hayvanlarının yaşam alanları, hakları ve toplumda yarattığı veya yaratma ihtimali olan sorunlar üzerine üzerine derinlemesine bir inceleme sunmaktadır. Uzmanlar, sokak hayvanlarının sokakta mı yoksa barınakta mı olması gerektiği konusunda farklı görüşler ortaya koymaktadır. Kimi uzmanlar, barınakların hayvanlara daha iyi bir yaşam kalitesi sağlayabileceğini savunurken, diğerleri ise sokakların doğal yaşam alanları olduğunu ve hayvanların burada özgürce dolaşması gerektiğini öne sürmektedir. Halkın görüşleri de belgeselde yer almaktadır. Bazıları sokak hayvanlarının barınaklarda korunması gerektiğini düşünürken, diğerleri onların doğal ortamlarında yaşamaları gerektiğine inanmaktadır. Belgesel, sokak hayvanlarının itlaf edilmesi uygulamasını da sorgulamaktadır. Uzmanlar, bu yöntemin etik olup olmadığını tartışırken, halk ise duygusal ve insani bir bakış açısıyla bu konuya yaklaşmaktadır. Belgesel, izleyicilere sokak hayvanlarının yaşam koşullarıyla ilgili derinlemesine düşünme fırsatı sunmaktadır. Toplumda farkındalık ve değişim yaratma potansiyeline sahip olan belgesel, sokak hayvanlarının hakları ve yaşam koşulları konusunda toplumsal bir tartışma başlatmaktadır. Bu tartışma, daha insani ve etik çözümlerin bulunmasına katkı sağlamaktadır.