Uçar Hatipoğlu, Serna

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Uçar Hatipoğlu, Serna
Hatipoğlu, S.
S. Uçar Hatipoğlu
Hatipoglu, Uçar
Serna Uçar Hatipoğlu
Serna Ucar Hatipoglu
Hatipoğlu, U.
S., Uçar Hatipoğlu
S. U. Hatipoglu
S.,Uçar Hatipoğlu
S. U. HATiPOGLU
Hatipoğlu, Uçar
Hatipoglu Serna Ucar
Hatipoglu, U.
S. U. HATIPOĞLU
Serna Ucar HATiPOGLU
S. Ucar Hatipoglu
Serna U. Hatipoglu
Hatipoglu, Ucar
HATiPOGLU Serna Ucar
Serna Uçar HATIPOĞLU
S. U. Hatipoğlu
Hatipoglu, Serna
Serna, Uçar Hatipoğlu
HATIPOĞLU Serna Uçar
Hatipoğlu, Serna
Hatipoğlu Serna Uçar
Hatipoglu, S.
Serna U. Hatipoğlu
Uçar, Serna
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
serna.ucar@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Master Thesis
    Hızlı moda sektöründe sürdürülebilirlik kavramının giyim tasarımına etkileri
    (2022) Çiftçi, Rabia Kevser; Uçar, Serna; Tekstil ve Moda Tasarımı / Textile and Fashion Design
    Sanayileşme, teknolojide yaşanan gelişme, nüfus artışı ve küreselleşme gibi dünya tarihi açısından önemli olaylar üretim ve tüketim artışına neden olmuş ve bu durum doğal kaynakların, çevrenin, bitkilerin ve hayvanların yok edilmesinde sakınca görülmeyen değersiz ve sınırsız metalar olarak görülmesine yol açmıştır. Gelinen noktada yalnızca doğal kaynaklar ve çevre değil insan sağlığının da hoyratça kullanıldığı bir durum ortaya çıkmıştır. Hızlı tüketim ise sınırlı doğal kaynaklar ve ekosistem üzerinde baskı oluşturmuştur. Hızlı tüketim anlayışı ile birlikte üretiminde bol miktarda kimyasal madde ve su kullanımı, kaynakların sınırsızmış gibi tüketilerek atıkların doğaya salınması, hava, su, toprak gibi hayati açıdan oldukça önemli kaynaklara zarar vermiş ve dünyanın sürdürülebilirliğini olumsuz etkilemiştir. Bu durum sürdürülebilirliği dünya kamuoyunun en temel gündem maddelerinden biri haline getirmiştir. İnsanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan giyinme ihtiyacını karşılayan ürünlerin üretildiği moda ve tekstil sektörü de çevre ve insan sağlığını gözeterek sürdürülebilir kalkınmayı önceleyen faaliyetlere yoğunlaşmıştır. Bu çalışma da hızlı moda sektöründe sürdürülebilirlik kavramının giysi tasarımına etkilerini araştırmaktadır. Araştırmada sektörden örnek uygulamalardan biri Türk bir markanın elma kabuğundan deri üretip koleksiyon oluşturması ve sürdürülebilir giysi tasarımı alanında başarı elde etmiş firma yetkilisi ve tasarımcısıyla yapılan röportaj ile tüketicilerde ve üreticilerde farkındalık uyandırmak, sürdürülebilir modaya dikkat çekmek ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamak hedeflenmektedir.
  • Master Thesis
    Moda tasarımı ögeleriyle distopik filmlerde sosyal kimlik analizi vaka çalışması: Açlık Oyunları film serisi
    (2018) Onurlar, Burcu Gamze; Uçar, Serna; Tekstil ve Moda Tasarımı / Textile and Fashion Design
    Bu araştırmada distopik filmlerde renk, silüet ve dokudan oluşan moda tasarımı ögeleri ve aksesuarlar ile kimlik inşasının analizi yapılmış, sosyal kimliklerin giyim-kuşam yoluyla ifade ediliş biçimlerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşımla vaka incelemesi yapılmıştır. Araştırma kapsamında örneklem olarak 'Açlık Oyunları' film serisi seçilerek, filmdeki kimlik grupları, Goffman benlik kuramı çerçevesinde, moda tasarımı ögeleri açısından analiz edilmiştir. Film serisinin siber-feodal toplum yapısı tespit edilmiş ve bu bağlamda serideki toplumun, ayrıcalıklara sahip 'Yöneticiler' ve 'Capitol halkı' ile sömürülen 'Bölgeler' halkı olarak üç sınıfa ayrıldığı görülmüştür. Coğrafi özelliklerine ve zanaat imkanlarına göre ayrılan bölgelerin de kendi içlerinde, birbirlerinden ayrıştıran alt kimliklere sahip olduğu tespit edilmiştir. Serinin üçüncü filmine dahil olan '13. Bölge' ise 'Panem'' den bağımsızlıkları dolayısıyla, tamamen ayrı tutularak kendi içerisinde incelenmiştir. Daha eşitlikçi bir toplum yapısı çizen '13. Bölge' de tek bir lider vardır ve geriye kalan halk arasında sınıfsal bir farklılık gözlenmemiştir. Saldırı için oluşturulan askeri 'Özel Tim' ve 'Sağlık Personelleri' bölgedeki alt kimlikleri oluşturmaktadır. Tespit edilen tüm bu sosyal kimlik gruplarının, filmlerden giyim stillerini yansıtan ekran görüntüleri alınarak, moda tasarımı ögeleri ve aksesuar kullanımlarına dair analizler tablolaştırılarak verilmiştir. Bu kısımda kimlik gruplarının giyim stillerinin, renk, silüet, doku ve aksesuar kullanımı açısından dönemsel etkileri ve anlamlarını içeren yorumlamalara da yer verilmiştir. Film serisinde çok farklı toplumsal sınıflar ve yapılar bir arada bulunmaktadır ve filmdeki her birey sınıfını ve kimliğini işaret eden farklı giyim stilleriyle ekrana gelmiştir. Sonuç olarak moda tasarımı ögelerinin distopik sinemada sosyal kimliğin inşasında kullanıldığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: moda tasarımı, distopik filmler, kimlik, Açlık Oyunları