Tuncay, Ramazan Nejat

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Tuncay, R.
R. Nejat Tuncay
Ramazan N. Tuncay
Ramazan Nejat TUNCAY
R. N. TUNCAY
Ramazan Nejat Tuncay
Tuncay Ramazan Nejat
Tuncay, N.
Tuncay, Nejat
R. N. Tuncay
Tuncay, Ramazan
Tuncay, Ramazan Nejat
TUNCAY Ramazan Nejat
Tuncay N.
Ramazan Nejat, Tuncay
Tuncay R.
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
nejat.tuncay@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

11

Articles

2

Citation Count

2

Supervised Theses

7

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    Development of a Hybrid Energy Storage System for a Forklift Vehicle
    (Ieee, 2024) Saeed, Buraq Mohammed; Tuncay, Ramazan Nejat; Yilmaz, Cem Hakan; Kivanc, Omer Cihan; Tuncay, Ramazan Nejat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    This paper presents a prototype hybrid energy storage system with a Li-ion battery and a supercapacitor. Lithium-ion and supercapacitor sizing has been performed by testing the vehicle under different operating conditions (flat road take-off, flat road take-off with load, hill descent without load, hill ascent with load, and hill descent with load) to obtain the torque and power values required by the system. The longitudinal dynamics of the vehicle are analyzed, and the maximum power requirement is determined. Sizing equations have been used to find the ideal number of battery cells in addition to supercapacitors by considering the maximum operating currents. An interleaved buck/boost DC-DC converter is designed to charge and discharge the supercapacitor. Besides, the developed system is tested with different routes and speeds. Additionally, the results show that the hybrid system, especially the presence of a supercapacitor, leads to the reduction of the load on the battery and the increase in its lifetime.
  • Master Thesis
    Elektrikli araç şarj istasyonlarının dağıtım şebekesi modellemesi
    (2019) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Üstün, Özgür; Kıvanç, Ömer Cihan; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Günümüz teknolojisi ile birlikte günlük hayatın sürdürülebilirliği için kullanılan araçlar sürekli gelişmektedir. Özellikle enerji üretimi ve tüketiminde kullanılan araçlar üzerinde yapılan yoğun çalışmalar, alternatif enerji kaynaklarına yönelmeyi sağlamıştır. Gelişen teknoloji ile birlikte temel enerji kaynağı olan fosil yakıtlara olan bağımlılıkta giderek azaltılmaya çalışılmaktadır. Bunun başlıca nedenleri iki olumsuz etkiyi azaltmak olarak değerlendirilebilir. Bunlardan ilki, sınırlı rezerve sahip olan petrol ve doğal gaz gibi yakıtların azalmasına bağlı artan maliyet ve bu durumun oluşturduğu sosyal ve ekonomik etkiler. Diğeri ise fosil yakıtların yanması sonucu ortaya çıkan zararlı sera gazlarının çevre üzerine olumsuz etkileridir Ulaşım sektörü fosil yakıt tüketimi ve beraberinde getirdiği olumsuzluklar ile en büyük paya sahiptir. Elektrikli araçların ulaşım sektöründe alternatif kaynak olarak değerlendirilmesi, kullanım oranındaki artışı beraberinde getirmiştir. Hem ekonomik hem de çevreci olan bu araçların kullanımının yaygınlaşması ile paralel olarak uygun altyapının da hazır olması gerekmektedir. Elektrikli araçların şarj işleminde uygun altyapı sağlanamaz ise araçların şarj işlemlerinde güç kalitesi, aşırı yüklenme ve harmonik gibi konularda olumsuz etkiler oluşturacağı düşünülmektedir. Oluşabilecek bu problemlerin teknik olarak incelenmesi ve çözüm önerilerinin oluşturulabilmesi için dünyada birçok ülke şebekeleri hakkında çalışmalar yapılmıştır ve bu çalışmalar devam etmektedir. Her ülkenin altyapısının ve kullanıcı profillerinin farklı olması sebebi ile ülkemiz için de çalışma yapılması gerekliliği ortadadır. Bu kapsamda yapılan çalışmada önce farklı kullanıcı gruplarının olabileceği pilot bölge seçilmiştir. Pilot bölgede yaşayan insanların ulaşım amaçlı günlük davranışları incelenmiş ve doğabilecek ihtiyaçlar göz önüne alınarak farklı kullanıcı profilleri oluşturulmuştur. Kullanıcı profilleri ve pilot bölge belirlendikten sonra BEDAŞ altyapısı kullanılarak bölgede yer alan dağıtım fideri seçilmiş, bu fidere ait harita verileri, güç verileri gibi gerçek zamanlı teknik veriler elde edilmiştir. Elde edilen ve oluşturulan veriler şarj istasyonlarının dağıtım şebekesine etkilerinin incelenmesi için kullanılan programa ayrı ayrı veriler olarak tanımlanmış ve tez kapsamında elektrikli araç şarj istasyonlarının şebeke etkileri hakkında gerçek zamanlı benzetim gerçekleştirilmiştir.
  • Master Thesis
    Batarya yönetim sistemi tasarımı ve uygulaması
    (2019) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her geçen gün ihtiyaç duyduğumuz elektronik cihazlara bir yenisi eklenmekte ve kullandığımız cihazların fonksiyonellikleri artmaktadır. Bunların başında ulaşım alanı en başta gelmektedir. Ulaşım ihtiyaçlarımızı karşılamak için artan içten yanmalı motorlu araçlar çevreye olumsuz yönde etkilemekte ve havaya zehirli gazlar salmaktadırlar. Günümüzde bu zehirli gazların zorlayıcı emisyon regülasyonlarından dolayı sıfır emisyona sahip elektrikli araçlara talebin arttığı aşikardır. Elektrikli araçların ihtiyaç duyduğu enerji depolama sistemlerindeki gelişmeler her geçen gün artmakta ve bu alanda yapılan yatırımlar ivme kazanmaktadır. Elektrikli araçlarda kullanılan enerji yoğunluğu yüksek bataryaların sürekli olarak kontrol altında tutulmaları gerekmektedir. Batarya paketinin içerisinde birden çok hücrenin bir araya getirilmesi ile birlikte istenilen gerilim seviyesi ve kapasitesi oluşturulmaktadır. Elektrikli araçların ihtiyaç duyduğu yüksek gerilim ve kapasitenin elde edilmesi için çok fazla sayıda hücre kullanılmaktadır. Her bir hücrenin kontrol altında tutulması için hücre gerilimi ve sıcaklığının ölçülmesi için batarya yönetim sistemine ihtiyacı vardır. Bataryanın enerji transferi sırasında hücre gerilimleri ve sıcaklıkları izlenerek batarya paketi güvenli tarafta kalması sağlanmaktadır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda batarya paketinin anlık olarak aktarabileceği güç hesaplanmakta ve sistem tarafından talep edilen güç bu limitlerin altında kalması sağlanmaktadır. Batarya paketinin doluluk oranının hesaplanması ve sağlık durumunun belirlenmesi için farklı kontrol algoritmaları kullanılarak kullanıcı bilgilendirilmektedir. Sürekli olarak şarj ve deşarja maruz kalan batarya paketi zaman içerisinde kullanılabilir kapasitesini kaybetmektedir. Bu durumun sürekli olarak takip edilerek kullanıcının doğru bilgilendirilmesi batarya yönetim sisteminin kritik fonksiyonlarından biridir. Ayrıca birden çok hücrenin kimyasal tepkimeden dolayı birbirleri arasında gerilim farklılıkları oluşmaktadır. Bu düzensizliğin giderilmesi için batarya yönetim sistemi her bir hücreyi eşit seviyeye getirebilecek fonksiyonelliğe sahip olmalıdır. Aktif ve pasif dengeleme özelliğine sahip batarya yönetim sistemleri batarya paketinin verimliliğini arttırmak için kritik öneme sahiptir. Tez kapsamında, batarya yönetim sistemi için yukarıdaki gereksinimler yerine getirilmiş ve bir elektrikli bisiklet batarya paketine uygulanmıştır. İlk olarak hücrenin modellenmesi ve simülasyonu yapılmış, daha sonra batarya paketinin şarj ve deşarj performansları hesaplanmıştır. Simulink State-Flow blokları kullanılarak hücre dengeleme tekniği elde edilmiştir. Her bir hücrenin gerilimi izlenerek hücrenin paralel denge direncini kontrol eden MOSFET'lerin kontrol sinyalleri oluşturulmuştur. Bu model farklı şarj akımları için test edilmiştir. Deneysel çalışma, bir batarya yönetimi (BYS) sisteminin tasarım ve testinden oluşmaktadır. Master-slave batarya yönetim sistemi seçilerek detaylı tasarım çalışmaları yapılmıştır. 42 Volt batarya paketi, 10 seri bağlı Samsung ICR18650-25R silindirik hücre kullanılarak oluşturulmuştur. Son olarak, elektrikli bisiklet batarya yönetim sisteminin tasarlandığı, kontrol ve koruma algoritmalarının geliştirilerek entegrasyonunun yapıldığı belirtilmiştir. Deneysel sonuçlar, prototip sistemin fonksiyonel olarak batarya paketini kontrol etmek ve korumak için yeterli şekilde çalıştığını göstermektedir.
  • Article
    Citation Count: 1
    Residential energy management system based on integration of fuzzy logic and simulated annealing
    (Tubitak Scientific & Technological Research Council Turkey, 2022) Kivanc, Omer Cihan; Bilgen, Semih; Akgun, Bekir Tevfik; Tuncay, Ramazan Nejat; Bilgen, Semih; Ozturk, Salih Baris; Baysan, Suat; Tuncay, Ramazan Nejat; Bilgisayar Mühendisliği / Computer Engineering; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    With the increase in prosperity level and industrialization, energy need continues to overgrow in many countries. To meet the rapidly increasing energy needs, countries attach great importance to using limited natural resources rationally, diversifying their energy production using novel technologies, improving the efficiency of existing technologies, and implementing policies and strategies toward alternative energy sources. In particular, individual energy prosumers (someone that both produces and consumes energy) head toward smart home energy management systems (SHEMS) that include renewable energy sources in their homes. By integrating PV solar panels into houses, there is a need to optimize home energy production/consumption scenarios by consumer behavior. In this study, an intelligent residential energy management architecture and algorithm to manage residential energy production/consumption are proposed. The algorithm controls the energy flow in the home according to real-time potential solar power estimation, demanded energy estimation, electricity consumption price, and battery state-of-charge (SoC). The fuzzy logic algorithm has been developed to determine the estimated comfort and cost-effectiveness ratios in the near future. The simulated annealing algorithm, a meta-heuristic algorithm, is performed to obtain the best operating point decision of the battery using the comfort and cost-effectiveness ratios. Energy flow direction and battery SoC are optimized using simulated annealing based on the comfort and cost-effectiveness ratio (comparison of alternatives with respect to multiple criteria of different levels of importance for energy usage). The focus is to generate maximum profit from energy sales for monthly profit to be achieved. Prototyped hardware and software are implemented and tested in real-time. The test results show that the 20% reduces energy consumption, and a monthly gain of $89.2 is obtained from energy sales using the proposed method. Therefore, the test results reveal the effectiveness of the proposed architecture and algorithm.
  • Master Thesis
    Konvansiyonel araçlar ile elektrikli araçlar arasındaki çalışma esasları ve toplam maliyeti farklarının analizi
    (2022) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Bununla birlikte, nesil, diğer herhangi bir seçmeli alanda, özellikle de otomobillerin yakıt türlerinde benzersizdir. Geleneksel otomobiller olan mazot ve benzin artık kullanıcılar için en iyi seçenek değil, aynı zamanda piyasada bulunan bir aracı seçmek ve elektrik hiç olmadığı kadar önemli bir seçenek. Birçok araç sahibinin elektrikli araç kullanmaya başlamasının nedeni nedir? Çevre dostu sürüş makinesini belirlemek için çevreci tutum ana nedendir, ancak sürdürülebilir sürüşün ne kadar maliyetli olduğu başka bir sorudur. Elektrikli araçlar benzin tüketmez veya egzoz borusu karbon emisyonu üretmez. Ortak tüketicinin ulaşabileceği çevresel olarak sürdürülebilir bir sürüş deneyimi vaadini gerçekten tutar. Ancak soru şu: 'Elektrikli araçlar, çevresel etkiler açısından gerçekten çevresel bir avantaj sağlıyor mu? Eğer öyleyse, hangi fiyata? Bu tez, maliyet ve performans özelliklerini ele alarak, geleneksel ve elektrikli araçlar arasındaki farklar için genel raporu ve analizleri kapsar.
  • Master Thesis
    Yenilenebilir enerjilere dayalı dağıtılan hibrit sistemin entegrasyonu ile Kerkük'te kırsal bir dağıtım şebekesinin performansının artırılması
    (2023) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Alkhafajı, Mohammed Husham; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Bu araştırma, Kerkük / Irak şehrinin güneybatısındaki uzak bir kırsal alanda yer alan, düşük performans gösteren geleneksel bir ağın vaka incelemesini sunmaktadır. 11 kV gerilimli 93 bara radyal dağıtım sistemi olup, sistemdeki en uzak bara kaynaktan 27 km uzaklıktadır. Sonuç olarak, bu bölgedeki tüketiciler, hattaki yüksek güç kayıplarının yanı sıra, güç kaynağında ciddi voltaj düşüşleri ve sık kesintilerden muzdariptir. Dağıtım sistemlerini geliştirmek için dağıtılmış üretim (DG) ve şönt kapasitörlerin (SC) önemi göz önüne alındığında, bu araştırma, çalışma alanındaki mevcut kaynaklardan yararlanmak ve yenilenebilir enerjilere dayalı hibrit bir dağıtılmış üretim sistemi oluşturmak için çalışır. Kırsal alana elektrik sağlamak ve güç sisteminin performansını artırmak için güneş enerjisi, hidroelektrik, piller ve kapasitörlerden oluşur. Ayrıca, güç akışını analiz etmek için OpenDSS COM sunucu yazılımı aracılığıyla MATLAB ile arayüzlenen OpenDSS kullanılırken, AutoAdd algoritması dağıtılmış jeneratörlerin (DG'ler) ve şönt kapasitörlerin (SC'ler) optimum entegrasyonunu bulmak için kullanılır. Sistem üç farklı durumda simüle edilir: iki senaryoya göre en yüksek ortalama yük, en düşük ortalama yük ve en yüksek ortalama yükün %60'ı: bağımsız mod ve bağlı mod. Her durumda, optimizasyon sonuçları, önerilen tekniklerin etkinliğini gösterir ve tüm baralarda voltaj profilini standart sınırlar içinde olacak şekilde iyileştirir (0,95 ≤ Vi ≤1,05) ve toplam güç kayıplarını önemli ölçüde azaltır. En yüksek ortalama yükte güç kaybındaki azalma yüzdesi, ada modunda ve bağlı modda sırasıyla %97 ve %96'dır. Ayrıca sistemin bağımsız moddaki performansı, voltaj seviyesi ve kayıp azaltma açısından bağlı moddaki performansından daha iyidir. Anahtar Kelimeler: Yenilenebilir PV/Mini-Hidro/ batarya Sistemi; Dağıtılmış Nesil; Şönt Kapasitör; optimizasyon; OpenDSS ve AutoAdd Yazılımı; şebekeye bağlı veya Tek başına.
  • Article
    Citation Count: 1
    An integrated approach for the development of an electric vehicle powertrain: design, analysis, and implementation
    (Tubitak Scientific & Technological Research Council Turkey, 2018) Ustun, Ozgur; Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Mokukcu, Mert Safa; Gökçe, Can; Kivanc, Omer Cihan; Tosun, Gurkan; Gokce, Can; Cakan, Murat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering; Otomotiv Mühendisliği / Automotive Engineering
    Electric motor and power electronic systems are essential elements for the performance and efficiency of electric vehicles (EVs) and hybrid electric vehicles. The inadequacy of the range due to battery limitations is compensated by powertrain solutions and innovative control algorithms. Future targets of electric powertrains are mostly based on weight, space, and efficiency issues. Highly efficient low-volume and lightweight propulsion systems increase the performance of EVs and also enhance their importance as an alternative to internal combustion engine vehicles. In this paper, a detailed propulsion system design study is presented by considering all of the important constraints of the electric powertrain. The design criteria and output, which are opposites of each other, are submitted in terms of their advantages and disadvantages. The tests of all constraints are conducted as a whole and discretely and then the effects of electrical machine and power electronics circuits are presented.
  • Master Thesis
    Elektrikli aracın değerlendirilmesi ve onun iklim değişikliğindeki etkisi
    (2022) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Bu tezde elektrikli araç incelendi ve onun iklim değişikliğindeki etkisi değerlendirildi. İlk olarak pilli elektrikli araç ve onun fosil yakıtlı araçlar ile karşılaştırılarak avantajları ve dezavantajları ifade edildi. İkinci olarak pilli elektrikli araçların markaları ele alındı ve dünya çapındaki ve Çin'deki elektrikli araç satışları ile birlikte gelecekteki elektrikli araç satışlarından söz edildi. Üçüncü olarak elektrikli araçların karbon dioksit emisyonu üzerine kuyudan tekerleğe bakış açısıyla bir çalışma yapıldı. Elektrikli bir aracın yolda seyir halindeyken elektrik tükettiği bilinmiştir. Ancak elektrik üretimi sırasında fosil yakıtlar kullanıldı ve çevreye karbon dioksit salındı. Bu doğrultuda doğal gaz, petrol, ve kömür gibi farklı birincil enerjiler için elektrik üretilirken karbon dioksit emisyon faktörleri hesaplanmıştır. Fosil yakıtların elektrik üretiminde kullanımının ülkeden ülkeye farklılık gösterdiği ve elektrikli araçların tükettiği elektriğin bu açıdan değerlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Bu çalışma, çeşitli ülkeler için elektrik enerjisi üretirken ortaya çıkan karbon dioksit emisyonlarını sunmuş ve 2019, 2020, 2021, 2030 ve 2040 yılları için sunulmuştur. Dördüncü olarak yukarıda bahsedilen çalışmalar ve çeşitli ülkelerde yıldan yıla istatistiksel değişimler değerlendirilmiştir. Son olarak farklı ülkelerde aynı araç için 100 kilometrede karbon dioksit emisyonu tabloda gösterilmiştir.
  • Conference Object
    Citation Count: 4
    A study on autonomous vehicle development process at Okan University
    (2012) Tuncay, Ramazan Nejat; Koç,Z.; Güner,Ş.; Öztürk,B.; Özkan,B.; Üstün,Ö.; Özgüner,Ü.
    In this paper, the development process of an autonomous vehicle is explained, and the project development stages are summarized. The vehicle is designed to go on urban roads, autonomously. This project has been implemented at The Transportation Technologies and Intelligent Automotive Systems, Application and Research Center (TTIS) which is established within the Faculty of Engineering and Architecture at Okan University. The project has been planned to be developed in three stages. In the first development stage, majority of the vehicle mechatronics parts are completed and the autonomous drive is achieved by using the LIDAR. To achieve the autonomous operation, steering, throttle and braking systems are controlled electronically. The first two development stages were completed on March 2012. In the third development stage, the integration of GPS and other necessary sensors will be mounted to the vehicle and the autonomous operation of the vehicle will be accomplished under normal traffic conditions. © 2012 IEEE.
  • Master Thesis
    Adaptif seyir sistemi tasarımı ve deneysel olarak incelenmesi
    (2019) Tuncay, Ramazan Nejat; Tuncay, Ramazan Nejat; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Günümüz araçlarında sıklıkla kullanılmakta olan seyir kontrol sistemi, araçların istenilen bir hızda ilerlemesine olanak sağlamaktadır. Adaptif seyir kontrol sistemi ise seyir kontrol sistemine ek olarak, etrafta bulunan diğer araçları algılayan, göreceli mesafeyi ve hızı sürekli ölçerek, araç hızını güvenli sürüş mesafesine göre ayarlayan ve gerektiğinde aracın frenlemesini sağlayan bir sistemdir. Bu sistem sürücü hatalarını azaltmanın yanı sıra, yorgunluğu da azaltarak özellikle uzun yol sürücülerinin sürüş motivasyonunu arttırmaktadır. Bu sistem, başka bir aracın aniden öne geçmesi ve yabani hayvanların yola fırlaması gibi durumlarda, kısaca ani tepki verilmesi gereken sürüş koşullarında güvenliği artıran bir sistemdir. Günümüzde opsiyonel olarak satın alınabilen bu sistem, gelecekte araçların birbirleriyle haberleşmesini sağlayan donanımların da eklenmesiyle sürücü hatalarını sıfıra indirecek ve güvenli ulaşımı bizlere sunacaktır. Bu tez çalışmasında seyir kontrol sistemi ve adaptif seyir kontrol sistemi üzerine kontrol tasarımı yapılmış ve araç dinamiğiyle kontrolcünün performansı senaryolar oluşturularak simule edilmiştir. Bu senaryolar adaptif seyir kontrol sisteminin bulunduğu bir araçla pratikte de uygulanmıştır. Bu aracın elektronik kontrol ünitesinden alınan ölçüm verileri teorik olarak öngörülen veriler ile karşılaştırılmış ve ölçüm sonuçlarının birbirlerini desteklediği görülmüştür.