Ovacı, Ceyda

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Ceyda, Ovacı
Ovacı, Ceyda
OVACi Ceyda
Ovaci Ceyda
Ceyda OVACi
C., Ovacı
Ovacı Ceyda
Ceyda OVACI
Ovaci, Ceyda
OVACI Ceyda
Ceyda Ovaci
Ceyda Ovacı
Ovaci, C.
Ovacı, C.
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
ceyda.ovaci@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

4

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    Citation Count: 0
    MAP OF LIVING LAB NETWORK AND THE VISUALIZATION OF FOCUS AREAS OF LIVING LABS
    (2020) Ovacı, Ceyda; Uluslararası Ticaret / International Trade
    Innovation is one of the fundamental concerns of companies, societies and countries due tochanging economic and social conditions of the world. Companies or countries seize theopportunity of collaborating with stakeholders to harvest innovative ideas through openinnovation. Living labs create strategic innovation partnership with municipalities, industrial,commercial and financial organizations, universities, non-government organizations andfoundations. In this paper, the main focus areas of living labs around the world mapped andthe network of living labs (country based) visualized in global innovation ecosystem withsocial network analysis. The research data were generated from the website of EuropeanNetwork of Living Labs. Health & Wellbeing and Smart Cities & Regions were found theemerging innovation trends created by living labs and in global network. While the majority ofthese Living Labs are located in Europe, Taiwan, Nigeria, India, Senegal, Canada, Japan andChina have also invested on living labs.
  • Master Thesis
    Dijital dönüşüme tüketici yanıtları ve dijital pazarlama stratejisi
    (2020) Ovacı, Ceyda; Ovacı, Ceyda; Uluslararası Ticaret / International Trade
    Bu çalışmada, internet, elektronik cihazlar (bilgisayar, akıllı telefon, tablet vb.) Yaygınlığı nedeniyle tüketicilerin dijital dönüşüme tepkisini açıklamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, tüketici memnuniyeti ve çevrimiçi satın almalarına izin vermek, kartlarla çevrimiçi ödeme yapmak gibi sadık müşteriler olmak için şirketin olası tüm dijital pazarlama stratejilerini yapma çabalarını açıklamak. Ayrıca, bu araştırma, kahve markalarının mobil uygulamalarına yönelik dijital okuryazarlık düzeyini ve uygulamalara olan güven, memnuniyet sadakati vb. Çalışmaya farklı yaş grupları ve eğitim düzeyleri ile 255 öğrenci katılmıştır. Veri toplama için, anketi dolduran katılımcılar, anketle veri topladıktan sonra SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket) aracılığıyla tüm değişkenlerin ortalama ve standart sapmalarını, daha sonra frekans ve çapraz tablolamayı belirlemek için tanımlayıcı istatistikler kullanarak analiz edilmiştir. Ayrıca kullanıldı. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, erkek kahve markalarının mobil uygulamalarını kullanmaktan kadınlardan daha fazla meşgul oldu ve bu uygulamaların çoğu lisans öğrencileriydi ve katılımcıların çoğu düzenli olarak kahve satın alıyor (her gün) ve korelasyon testi dijital okuryazarlığın olumlu olduğunu doğruladı her faktörle ilişki. Her değişkenin yüksek ortalaması nedeniyle, katılımcıların çoğu sadık, memnun, satın alma niyeti daha yüksekti, kahve markalarının mobil uygulamalarına ve kabul edilebilir düzeyde dijital okuryazarlığa sahip firmalara güveniyorlar. Anahtar Kelimeler: Dijital dönüşüm, İnternet, Elektronik cihazlar, Dijital pazarlama stratejileri, Sadık müşteriler, Online satın alma, Online ödeme, Dijital okuryazarlık
  • Master Thesis
    Yeni dijital on yıl covıd-19 dijital pazarlama üzerindeki etkisi ve tüketici davranışı üzerindeki etkisi
    (2022) Ovacı, Ceyda; Ovacı, Ceyda; Uluslararası Ticaret / International Trade
    COVID-19 pandemisinin gelişiyle birlikte, kısıtlayıcı bir düzenleyici karantina, işletmeleri kapanmaya zorladı ve onları müşterilerine çevrimiçi kanallar aracılığıyla ulaşmak için pazarlama stratejilerini dijital pazarlama yaklaşımlarına değiştirmeye ve tüketicileri bu süreçte satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye zorladı. dönem. Bu araştırma çalışmasında, bu tezin temel amacı, pandeminin dijital pazarlama üzerindeki etkisini incelemek, tüketici davranışına odaklanmak; dijital pazarlama müdahalesinin bir göstergesi olarak sosyal medyanın etkisiyle birlikte, pandemi öncesi, pandemi sırası ve post-pandemi olmak üzere üç önemli dönemde satın alma alışkanlıklarındaki farklılıkları ayırt ediyor. Üç aşamanın inceleme zaman çizelgesi şu şekilde olacaktır: Pandemi öncesi, pandeminin ortaya çıkmasından hemen önceki dönemi belirtir. Son olarak, pandemi sonrası dönem, karantina sonrası şu ana kadar olan dönemi temsil eder. Bu bağlamda literatür taraması dijital pazarlama, tüketici davranışları ve pandemi konularını kapsamaktadır. Ardından, Türk tüketicilerinin temeli olan 313 katılımcıya, satın alma davranışının üç aşamasındaki farklılıkları karşılaştırmaları için bir anket verildi. Yapılan analiz sonucunda, COVID-19 pandemisinin tüketicinin satın alma alışkanlıklarını etkilediği, mağaza içi alışverişten online alışverişe kadar alışveriş yöntemlerini dijitalleştirdiği ortaya çıktı. Pandemi döneminde sosyal medya kullanımının pandemi öncesi ve sonrası döneme göre artması, dijital pazarlamanın iş dünyası tarafından giderek daha fazla uygulandığını gösteriyor. Bu aynı zamanda dijital pazarlamanın, pandeminin başlangıcından bu yana tüketicinin çevrimiçi satın alma davranışındaki kaymanın da bir nedeni olduğunu gösteriyor. Hatta pandemi nedeniyle tüketicilerin zihniyet, yaşam tarzı gibi hayata dair algıları da etkilendi.
  • Article
    Citation Count: 0
    MEASUREMENT OF INDIVIDUAL INNOVATION COMPETENCIES: SCALE ADAPTATION STUDY
    (Mehmet Akif Ersoy Univ, 2020) Ovacı, Ceyda; Yildirim Saatci, Ezgi; Uluslararası Ticaret / International Trade
    For the last two decades, innovation concept has earned well-earned appreciation for its impact on the strategic sustainability of organizations of all kind and size. In this paper, individual innovation competencies scale as a product of European Union Erasmus Project FINCODA applied in Turkish context to promote the individual level competency of innovation with five dimensions measurement consistency and validity. The study was conducted in the light of the data obtained from two different sample groups (n =145, n = 346).The results of confirmatory factor analysis confirmed the original five factor structure of FINCODA. The Cronbach's alpha coefficient was ,93 for the first sample and ,92 for the second sample. Added to this, the structures of the factors have been found valid.