Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin değişim algılarının incelenmesi

dc.contributor.advisorGümüşeli, Ali İlker
dc.contributor.authorŞener, Pelin
dc.contributor.otherEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And Economics
dc.date.accessioned2024-08-07T20:04:27Z
dc.date.available2024-08-07T20:04:27Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde örgütler değişime ayak uydurmak zorundadır. Küreselleşmenin etkisi ve teknolojide gerçekleşen gelişmeler bireyler anlamında da değişime hızlı bir şekilde adapte olmayı mecbur kılmıştır. Eğitim örgütlerinin de en önemli görevlerinden biri değişime hızlı uyum sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmanın amacı da, eğitim kurumlarında görev almakta olan öğretmenlerin okullarındaki değişim algılarını incelemektir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerinde yer alan özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 328 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu öğretmenlerin değişim algısını ölçmek için Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen ve Yılmaz (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Okulların Değişime Açıklık Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında ise, SPSS programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, çalışma evreninde bulunan öğretmenlerin okullarındaki değişime, müdürlerin değişimine ve çevrenin değişim baskına dair algılarının 'kısmen katılıyorum' şeklinde olduğu sonucu elde edilmiştir. Özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin değişime dair algılarının, yaş, cinsiyet, mesleki kıdem ve kurum kıdemi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractTHE PERCEPTION OF THE CHANGE OF SCHOOL TEACHERS WORKING IN PRIVATE PRIMARY SCHOOLS In today's world organizations have to keep up with the change. The impacts of globalization and developments in technology have made it necessary to adapt quickly to change in the sense of individuals. One of the most important tasks of education organizations is to educate individuals that can adapt quickly to the changes. The aim of this study is to examine the perception of change in the schools of teachers who work in educational institutions. The target population of the study consists of 328 teachers who work in the private primary schools in Ataşehir, Kadıköy and Üsküdar districts located on the Anatolian side of Istanbul. In order to measure the teachers' perception of change as a data collection tool, 'The Faculty Change Orientation Scale (FCOS)' which was developed by Smith and Hoy (2007) and adapted to Turkish by Yılmaz (2010) is used. In the analysis of the data, arithmetic mean, standard deviation, t-test and Anova (One-way ANOVA) tests were used by using SPSS program. As a result of the study, the teachers perception of change is agreed on 'partly agree' level about the change in their schools, the change of the principals and the community pressure for change. It was found that the perceptions of the teachers that are working in private primary schools did not show a significant difference in terms of age, gender, seniority and seniority at their schools variables.en
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmme3j24OYSIbMzf5b-iI2cQ6k6Hc4ZZPBfUDXAR33dYmP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4686
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmme3j24OYSIbMzf5b-iI2cQ6k6Hc4ZZPBfUDXAR33dYmP
dc.institutionauthorGümüşeli, Ali İlker
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDeğişim
dc.subjectÖzel okullar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğretmen algısı
dc.subjectChangeen_US
dc.subjectSpecial schoolsen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectİlköğretim okulları
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.titleÖzel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin değişim algılarının incelenmesi
dc.titleThe perception of the change of school teachers working in private primary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2f7bdcb0-81bd-462c-ad14-8fa3b64b85cf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2f7bdcb0-81bd-462c-ad14-8fa3b64b85cf
relation.isOrgUnitOfPublication85b2f7fa-57f0-4f5f-bb79-9a0c3f035969
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery85b2f7fa-57f0-4f5f-bb79-9a0c3f035969

Files