LİSE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK, PSİKOLOJİK SERMAYE VE İŞ DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİ

dc.contributor.authorEda Elif ANNAKKAYA
dc.contributor.authorGülsün ATANUR BASKAN
dc.date.accessioned2024-05-25T12:21:10Z
dc.date.available2024-05-25T12:21:10Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempOkan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul, Türkiye Okan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel destek, psikolojik sermaye ve iş doyumu algı düzeylerinin ortaya koymak; değişkenlerin birbiri ile olan ilişkilerinin yönü ve düzeyini belirlemek ve psikolojik sermayenin algılanan örgütsel destek ile iş doyumu arasındaki aracılık rolünü ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Giresun’un on altı ilçesinde bulunan toplam 60 resmi genel ve mesleki liselerde görev yapan 479 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ‘Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği’, ‘Psikolojik Sermaye Ölçeği’ ve ‘İş Doyumu Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ölçek puanlarına ait aritmetik ortalamalar katılımcıların algılanan örgütsel destek, psikolojik sermaye ve iş doyumu düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın değişkenleri arasında ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmış olan korelasyon analizi sonucuna göre öğretmenlerin örgütsel destek algı düzeyi ile psikolojik sermaye düzeyi arasında pozitif yönde düşük düzeyde; örgütsel destek algı düzeyi ile iş doyumu düzeyi arasında pozitif yönde orta düzeyde; psikolojik sermaye düzeyi ile iş doyumu düzeyi arasında pozitif yönde orta seviyede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Son olarak aracı değişkenin bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki etkisini ortaya koymak için yapılmış olan regresyon analizi de psikolojik sermayenin algılanan örgütsel destek ve iş doyumu ilişkisinde kısmi aracı etkiye sahip olduğunu göstermiştir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.30783/nevsosbilen.998652
dc.identifier.endpage1853en_US
dc.identifier.issn2149-3871
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1835en_US
dc.identifier.trdizinid1141401
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30783/nevsosbilen.998652
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1141401/lise-ogretmenlerinin-goruslerine-gore-algilanan-orgutsel-destek-psikolojik-sermaye-ve-is-doyumu-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1971
dc.identifier.volume11en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLİSE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK, PSİKOLOJİK SERMAYE VE İŞ DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files